| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Delay-fråga http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=56445 |
Page 1 of 1 |
| Author: | doffy [ 13 Apr 2011, 16:19 ] |
| Post subject: | Delay-fråga |
Jag tittar lite på nya delay-möjligheter. Tror att jag är ute efter en delay-pedal med tap-tempo samt snabb åtkomst till ett par olika sparade varianter. Tänk Line6 dl4. Vad finns det för varianter förutom dl4/m9/m13? Boss dd-20 passar till viss del in också. |
|
| Author: | clapton71 [ 13 Apr 2011, 16:31 ] |
| Post subject: | |
Jag tänker....Line6 DL-4! Eventide Timefactor- lite dyrare men låter säkerligen bättre. Digitech Timebender, ingen direkt access, liknar dd-20:s funktion. Strymon Timeline, kommer snart, blir en hit för 399 usd. TC Nova Delay, men då måste du steppa för att komma åt olika presets. Om du nödvändigtvis måste ha direkt åtkomst, så är nog dl-4 ett vettigt alternativ trots allt. Matte mslcases@gmail.com |
|
| Author: | 1331 [ 13 Apr 2011, 16:32 ] |
| Post subject: | |
TC Electronic nova delay är schysst! Kan gå att hitta begagnade också. http://www.youtube.com/watch?v=2f8HD8r3vsY http://www.pigsinspace.se |
|
| Author: | Bobrefill [ 13 Apr 2011, 16:44 ] |
| Post subject: | |
DD-20 är kanon. |
|
| Author: | spufuz [ 13 Apr 2011, 22:32 ] |
| Post subject: | |
Jag har Boss DD-20. Den funkar och låter kanon som tidigare nämnt! |
|
| Author: | Goran [ 14 Apr 2011, 11:03 ] |
| Post subject: | |
Instämmer i hyllningskören för DD-20 [:D] |
|
| Author: | doffy [ 06 Jun 2011, 21:16 ] |
| Post subject: | |
Ett sent svar och tack för hjälpen, det blev en Nova Delay (tills vidare...) |
|
| Author: | lillefar [ 07 Jun 2011, 18:53 ] |
| Post subject: | |
Grattis Nova Delay låter hur bra som helst! "Det är aldrig försent att ge upp" |
|
| Author: | Alias123 [ 09 Jun 2011, 20:12 ] |
| Post subject: | |
DL-4, liksom allt Line 6 tycks tillverka, fuckar upp signalen helt, tycker jag. Blir trist digitaliserat alltihop! Allt - även originalsignalen - går genom dåliga AD-omvandlare verkar det som... Strymon El Capistan är jag riktigt sugen på, kan det va nåt för dig?
|
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|