Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Delay, echo , reverb......
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=56640
Page 1 of 1

Author:  joelTHEjoel [ 17 Apr 2011, 21:23 ]
Post subject:  Delay, echo , reverb......

....har en omärkt gitarr topp som låter bra men är kort i tonen och liksom inte klingar ut riktigt ....Skulle vilja ha lite mera rymd och luft... Hade tänkt mig en Ibanez DE7 som inte är så dyr.... Finns det nått bättre och lämpligare.. pris värt?

Author:  clapton71 [ 17 Apr 2011, 21:33 ]
Post subject: 

Har nyligen skaffat mig en DE7 och den är nog svårslagen för priset man betalar. Vill nog påstå att den är svårslagen i de flesta prissegment och kan du klara dig utan tap-tempo och olika presets så kör!

Har inte testat TC:s nya Flashback Delay, men det finns säkert ett par som snart kommer att skriva om just den. Ska visst vara ruggigt bra den också. Den har audio-tap, du slår an strängarna i det tempo du vill ha och delaytiden rättar sig därefter. Mycket användbart som också finns i Nova Repeater och Nova Delay.

Mxr Carbon Copy är ett grymt analogljudande delay, går att hitta beggade till bra pris.

Matte





mslcases@gmail.com

Author:  lillefar [ 17 Apr 2011, 22:57 ]
Post subject: 

joelTHEjoel wrote:

....har en omärkt gitarr topp som låter bra men är kort i tonen och liksom inte klingar ut riktigt ....Skulle vilja ha lite mera rymd och luft... Hade tänkt mig en Ibanez DE7 som inte är så dyr.... Finns det nått bättre och lämpligare.. pris värt?


Svar nej!

"Det är aldrig försent att ge upp"

Author:  jazzfromhell [ 18 Apr 2011, 07:59 ]
Post subject: 

+1 på DE7:an!

Author:  joelTHEjoel [ 19 Apr 2011, 19:48 ]
Post subject: 

...har bara hört gott om DE7: an . Alla som skaffat de är nöjda... Blir nog en sånna...ska man ha nått bättre kostar det...+2

Author:  nuffe [ 19 Apr 2011, 20:02 ]
Post subject: 

Jag tror inte du blir besviken på en DE-7. Det är inte världens bästa delay, men för de få hundralapparna som den kostar är den helt ok och prisvärd.

Image

Author:  Ocku [ 22 Apr 2011, 15:21 ]
Post subject: 

DE7 är mycket prisvärt delay. Ett annat prisvärt delay som är i min smak är Red Repeat.

TC Flashback har jag inte testat.

------
Dom låter alla lika

Author:  Lemmy [ 22 Apr 2011, 16:31 ]
Post subject: 

Jag har ett TC Flashback, tycker det är riktigt bra.
Sen om det är prisvärt är kanske upp till var och en. Men jag är riktigt nöjd med det.


Si fractum non sit, noli id reficere

Author:  melander [ 22 Apr 2011, 17:37 ]
Post subject: 

MXR Carbon Copy är ett riktigt bra delay. Analogt, true bypass och en modulations knapp som ska simulera ett band echo. Dessutom finns det två trimpotar inuti för att ställa in snabbhet och bredd på modulationen.
Går att hitta beggad för en billig peng.

Author:  Lemmy [ 22 Apr 2011, 21:15 ]
Post subject: 

melander wrote:

MXR Carbon Copy är ett riktigt bra delay. Analogt, true bypass och en modulations knapp som ska simulera ett band echo. Dessutom finns det två trimpotar inuti för att ställa in snabbhet och bredd på modulationen.
Går att hitta beggad för en billig peng.


Snackade med en idag som köpt en Carbon Copy som han troligen skulle lägga ut till försäljning. Han gillade den inte... så ev kommer det snart ut en på Bojen..

Si fractum non sit, noli id reficere

Author:  spindeln [ 23 Apr 2011, 00:17 ]
Post subject: 

Line6 m5
Den är perfekt
Gillar min

__________________________________
Har nya Lava Pedalbordskit, maila !

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/