View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 22:01

Reply to topic  [ 2 posts ] 
Reverb "susar" i loopen 
Author Message

Post Reverb "susar" i loopen
Hej!

Köpte en reverbpedal här på Bojen för en tid sedan. Plush Good Verbrations heter den och låter verkligen bra (särskilt för mig som inte är nån vän av fjäderreverb).

Jag kör den i loopen på stärkaren tillsammans med delay. Problemet är att den ger ett "susande" läte, som om någon öppnat ett fönster med lite drag, när den är igång. Delay-pedalen däremot är tyst och fin.

Susandet hörs ju såklart inte när man spelar, men stör mig ändå. Nån som vet vad det beror på, och om det kan fixas?

Mats

18 Apr 2011, 09:43
Profile

Hej!

Köpte en reverbpedal här på Bojen för en tid sedan. Plush Good Verbrations heter den och låter verkligen bra (särskilt för mig som inte är nån vän av fjäderreverb).

Jag kör den i loopen på stärkaren tillsammans med delay. Problemet är att den ger ett "susande" läte, som om någon öppnat ett fönster med lite drag, när den är igång. Delay-pedalen däremot är tyst och fin.

Susandet hörs ju såklart inte när man spelar, men stör mig ändå. Nån som vet vad det beror på, och om det kan fixas?

Mats

Hej Mats
Min gamla, fasen vad tråkigt. Kan inte påminna mig att jag hade samma problem. Susar det om du lägger den framför också?

Den är mindre än ett år gammal så det är ju definitivt garanti kvar. Den är köpt på Proguitarshop.com. Maila dem eller direkt till Fuchs så borde det ju gå att åtgärda. Det är ju inte kul att behöva skicka prylarna fram och tillbaks om det skulle vara ett garantiärende, men de kanske har en enkel lösning.

Om de behöver originalkvitto så får jag leta fram det åt dig. Det är antagligen hos bokföringsfirman.

/Thomas

18 Apr 2011, 15:43
Profile
Reply to topic   [ 2 posts ]