| Author |
Message |
|
MINIWATT
Joined: 28 Mar 2011, 20:06 Posts: 83
|
 POWERPEDALS LJUDKLIPP
Hej alla pedalfantaster! Nu har jag och min far lyckats lägga upp ljudklipp med små medel(ej bästa kvallitet)så ni får en uppfattning om vad det är vi håller på med.Ni får gärna komma med kommentarer. Vi bygger inte för att bli miljonärer utan det är en hobby på hög nivå(ljudnivå).[:D] Kolla in hemsidan OBS vi bygger inte hemsidor så använd IE för att se den[:p]
|
| 18 Apr 2011, 14:38 |
|
 |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
coolt ! [:)] går det att testa era pedaler nånstans ? jag bor i sthlm
__________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila !
|
| 18 Apr 2011, 23:21 |
|
 |
|
piotr770
Joined: 26 Oct 2009, 22:18 Posts: 252 Location:
|
Intressant! Jag gillade Power Drive måste jag säga..
Jag är nyfiken på eran boost och delay, väntar på demos [:)]
|
| 19 Apr 2011, 07:02 |
|
 |
|
MINIWATT
Joined: 28 Mar 2011, 20:06 Posts: 83
|
Hej! Några av pedalerna kommer troligast att kunna provspelas på Östmansmusik i Ö-vik. Germanium Fuzzen o ev någon annan pedal kommer vi att skicka till THESE GO TO 11 i Stockholm för demo. Meddelar mer info senare. Ska försöka fixa mer demos.[:)]
|
| 19 Apr 2011, 08:14 |
|
 |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
er delaypedal är då helt analog om den bygger på ibanez ad-80 ?
vilket chip har ni använt ?
__________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila !
|
| 19 Apr 2011, 15:48 |
|
 |
|
MINIWATT
Joined: 28 Mar 2011, 20:06 Posts: 83
|
Hej! Den bygger på AD-80 som så många andra deleypedaler. Den är snarlik i sin ljudkaraktär som en analog deley. Vi använder kvallitetskomponenter inklusive BB OP.
|
| 19 Apr 2011, 18:08 |
|
 |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
fast ad80 är analog, kan vara bra att specifiera att er är digital rätt avgörande
__________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila !
|
| 19 Apr 2011, 18:23 |
|
 |
|
CemGoc
Joined: 17 Feb 2011, 23:56 Posts: 94 Location: Stockholm
|
Ser fram emot leverans efter påsk...
Det är gött att rocka!
|
| 19 Apr 2011, 18:38 |
|
 |
|
MINIWATT
Joined: 28 Mar 2011, 20:06 Posts: 83
|
spindeln wrote: fast ad80 är analog, kan vara bra att specifiera att er är digital rätt avgörande
Det har du rätt i tänkte inte på det,ska ändra på hemsidan. Den finns i alla fall på Östmansmusik i Ö-vik nu + många andra pedaler som vi säljer.
|
| 20 Apr 2011, 17:10 |
|
 |
|
nilo
Joined: 02 Jan 2008, 13:09 Posts: 2743 Location: Sverige: Skåne: Ystad.
|
Ursäkta mig, men om ni använt bucket brigade-chip är det väl ganska självklart att delaypedalen är en analog sådan?
Jag tror inte att gemene man har möjlighet att bygga digitala delaypedaler.
"III Sides to every story".
|
| 23 Apr 2011, 23:58 |
|
 |
|
spufuz
Joined: 09 Jul 2008, 15:51 Posts: 1162 Location:
|
Var fasen är den här hemsidan!? Jag hittar ingen länk...
Sen blir man så trött på alla som skriver "kvalitéts-komponenter". [:D] Men det står sällan vad det faktiskt är för fabrikat.
|
| 24 Apr 2011, 06:46 |
|
 |
|
MINIWATT
Joined: 28 Mar 2011, 20:06 Posts: 83
|
Hemside adress http://www.powerpedals.se/Vi har tagit med en del av komponenterna och redovisat dem på http://www.powerpedals.se/index-filer/Pedaler.htm
|
| 24 Apr 2011, 09:16 |
|
 |
|
spindeln
Joined: 05 May 2008, 20:57 Posts: 3347 Location:
|
nilo wrote: Ursäkta mig, men om ni använt bucket brigade-chip är det väl ganska självklart att delaypedalen är en analog sådan?
Jag tror inte att gemene man har möjlighet att bygga digitala delaypedaler.
"III Sides to every story".
ehh jo, om du kollar in de flesta delaypedaler som byggs för hand (boutique) idag så är de digitala med "analogt" ljud....typ ett mörkare filter så det låter "varmare och skitigare" i repeatsen t ex subdecay echobox, catalinbread montavillian echo, eqd disaster transport, mp deep blue delay etc etc. hur många handbyggda helt analoga delaypedaler finns det ? echoczar, memorylane....inte så många fler. jag hoppas ju också att miniwatt som gjort pedalen vet vad det är för nåt han byggt. __________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila !
|
| 25 Apr 2011, 22:48 |
|
 |
|
zeta55
Joined: 04 Feb 2006, 23:45 Posts: 505 Location:
|
spindeln wrote: nilo wrote: Ursäkta mig, men om ni använt bucket brigade-chip är det väl ganska självklart att delaypedalen är en analog sådan?
Jag tror inte att gemene man har möjlighet att bygga digitala delaypedaler.
"III Sides to every story".
ehh jo, om du kollar in de flesta delaypedaler som byggs för hand (boutique) idag så är de digitala med "analogt" ljud....typ ett mörkare filter så det låter "varmare och skitigare" i repeatsen t ex subdecay echobox, catalinbread montavillian echo, eqd disaster transport, mp deep blue delay etc etc. hur många handbyggda helt analoga delaypedaler finns det ? echoczar, memorylane....inte så många fler. jag hoppas ju också att miniwatt som gjort pedalen vet vad det är för nåt han byggt. __________________________________ Har nya Lava Pedalbordskit, maila ! Sant är att väldigt många delaypedaler idag har sitt hjärta baserat runt princetons PT2399 IC vilket mycket riktigt är en digital krets i grunden. Undrar just hur många båvtiktrampor som baseras kring tonepads rebote delay[:D] /Krister Min hemsida: [url="http://www.zeta-sound.se/"]  [/url]
|
| 25 Apr 2011, 23:40 |
|
 |
|
Lunsen
Joined: 10 Aug 2002, 23:07 Posts: 1064
|
ni borde bygga en klon på Lovepedals utgångna BBB som är en rangemaster och fuzzface med blend pot http://www.youtube.com/watch?v=qFLRjPHZSQ0
|
| 25 Apr 2011, 23:55 |
|
 |
|
spufuz
Joined: 09 Jul 2008, 15:51 Posts: 1162 Location:
|
Tack för länk! Nu börjar det likna nåt. Riktigt snygga byggen dessutom. [8D]
|
| 26 Apr 2011, 12:45 |
|
 |
|
MINIWATT
Joined: 28 Mar 2011, 20:06 Posts: 83
|
spindeln wrote: nilo wrote: Ursäkta mig, men om ni använt bucket brigade-chip är det väl ganska självklart att delaypedalen är en analog sådan?
Jag tror inte att gemene man har möjlighet att bygga digitala delaypedaler.
ehh jo, om du kollar in de flesta delaypedaler som byggs för hand (boutique) idag så är de digitala med "analogt" ljud....typ ett mörkare filter så det låter "varmare och skitigare" i repeatsen t ex subdecay echobox, catalinbread montavillian echo, eqd disaster transport, mp deep blue delay etc etc. hur många handbyggda helt analoga delaypedaler finns det ? echoczar, memorylane....inte så många fler. jag hoppas ju också att miniwatt som gjort pedalen vet vad det är för nåt han byggt. Våran pedal är basserad på PT2399 IC som är en digital ic. Pedalen är inte 100% digital och inte heller 100% analog. Men det är slutresultatet som räknas och den låter väldigt nära en old school deley. Tror ej att man kan avgöra om den är digital eller analog bara genom att lyssna på den.
|
| 26 Apr 2011, 16:34 |
|
 |
|
MINIWATT
Joined: 28 Mar 2011, 20:06 Posts: 83
|
spufuz wrote: Tack för länk! Nu börjar det likna nåt. Riktigt snygga byggen dessutom. [8D] Tack för komplimangen, vi försöker så gott vi kan.[8D]
|
| 26 Apr 2011, 16:37 |
|
 |
|
CemGoc
Joined: 17 Feb 2011, 23:56 Posts: 94 Location: Stockholm
|
Asnöjd med Fulltone 69:an! Vilken höjdare! Den passar f-n på alla sätt med alla andra pedaler! Riktigt fet o go o fuzzig!
Det är gött att rocka!
|
| 27 Apr 2011, 20:21 |
|
 |
|
MINIWATT
Joined: 28 Mar 2011, 20:06 Posts: 83
|
Va kul att du gillade Fulltone 69:an.
|
| 27 Apr 2011, 20:27 |
|
|