Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Octave pedal var
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=56865
Page 1 of 1

Author:  Bbenderman [ 22 Apr 2011, 23:39 ]
Post subject:  Octave pedal var

Just köpt en T-Rex Octavius funderar var i kjedjan jag ska ha den
Image
Prylgalen

Author:  monk [ 22 Apr 2011, 23:44 ]
Post subject: 

Jag har inte provat just din modell men oktavpedaler låter oftast bäst tidigt i kedjan då de vill ha en ren signal för att kunna trigga så bra som möjligt. Jag använder endast kompressor och auto wah före min oktavpedal.

Author:  davidihse [ 23 Apr 2011, 01:18 ]
Post subject: 

Jag skulle satt den först på det bordet, det är ju det "nya" ljudet du vill ha igenom dom andra effekterna.

myspace.com/slackervillezoo

Author:  Bbenderman [ 23 Apr 2011, 02:55 ]
Post subject: 

Ge mig i ordningsföljd alla pedalerna tuner till deley

Prylgalen

Author:  davidihse [ 23 Apr 2011, 11:01 ]
Post subject: 

" Du får prova själv, du måste hitta "ditt" ljud" ;). Men t ex skulle jag satt det så här. Tuner, Octavius, compressor, sen är det bara en massa od och ordningen där vet jag inte, jag brukar sätta pedaler inställda på mer od senare. 5 Stycken verkar mycket, men väldigt skoj. Sedan replican följt av room-mate.

Edit: Med 5 od kan du ju också sprida ut dom lite, prova att sätta ac-booster före octavius och se vad som händer t ex.

myspace.com/slackervillezoo

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/