| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Octave pedal var http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=56865 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Bbenderman [ 22 Apr 2011, 23:39 ] |
| Post subject: | Octave pedal var |
Just köpt en T-Rex Octavius funderar var i kjedjan jag ska ha den ![]() Prylgalen |
|
| Author: | monk [ 22 Apr 2011, 23:44 ] |
| Post subject: | |
Jag har inte provat just din modell men oktavpedaler låter oftast bäst tidigt i kedjan då de vill ha en ren signal för att kunna trigga så bra som möjligt. Jag använder endast kompressor och auto wah före min oktavpedal. |
|
| Author: | davidihse [ 23 Apr 2011, 01:18 ] |
| Post subject: | |
Jag skulle satt den först på det bordet, det är ju det "nya" ljudet du vill ha igenom dom andra effekterna. myspace.com/slackervillezoo |
|
| Author: | Bbenderman [ 23 Apr 2011, 02:55 ] |
| Post subject: | |
Ge mig i ordningsföljd alla pedalerna tuner till deley Prylgalen |
|
| Author: | davidihse [ 23 Apr 2011, 11:01 ] |
| Post subject: | |
" Du får prova själv, du måste hitta "ditt" ljud" Edit: Med 5 od kan du ju också sprida ut dom lite, prova att sätta ac-booster före octavius och se vad som händer t ex. myspace.com/slackervillezoo |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|