View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Jun 2026, 07:11



Reply to topic  [ 14 posts ] 
T Rex Möller 
Author Message

Joined: 26 Oct 2007, 19:49
Posts: 1059
Location:
Post T Rex Möller
Sökfunktionen på Bojen fungerar ju tyvärr inte, så frågan kanske har ställs tidigare:

Någon Bojare som har en, eller testat, T Rex Möller och som kan dela med sig av sina intryck?

Jag har fått GAS[;)]

Är det bara att köpa?? (säg JA!!)[:)]




Image


23 Apr 2011, 23:37
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 10 Mar 2004, 23:38
Posts: 2344
Location: Gislaved SWISH
Post 
Här står en del: http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=19011

Du kan söka mha google genom att skriva på följande sätt:

site:ljudbojen.com xxxxxx

xxxxxx byter du mot det du vill söka på, t.ex möller


Si fractum non sit, noli id reficere


23 Apr 2011, 23:54
Profile
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post 
Jag har haft den två två omgångar (olika stärkare) och det bästa med Möller är i mitt tycke boostdelen. En sån man aldrig vill stänga av, fattar inte varför inte T-Rex släpper den i en egen pedal? Kanske redan gjort? Speciellt skimmer, som en loudnessknapp, exciter eller nåt sånt- grundljudet blir snyggare helt enkelt.
Od-delen är en variant av TS med en användbar cleanmix-kontroll. Jag är inte helfrälst på den, gillar t ex Sparkle Drive bättre som är av samma typ. Men det är coolt att blanda in en ren signal i ett skitigt ljud, tydligare strängseparation

Men, det är nog min favorit vad gäller T-Rex distar/od's och den lirar bra ihop med andra pedaler, något som jag tycker är svårt med t ex Mudhoney och Alberta.

Lite dyr i nypris också, men beggade kan de vara prisvärda.

Mer GAS nu?[:)]

Matte

mslcases@gmail.com


24 Apr 2011, 00:39
Profile

Joined: 12 Mar 2009, 19:59
Posts: 742
Location: Lund
Post 
Om det är mix-funktionen du vill åt rekommenderar jag dig att kolla in NOC3 Pure Drive istället, denna gör det på ett väldigt mycket bättre sätt än både möller och sparkle enligt mig!

/ Calle


24 Apr 2011, 01:17
Profile WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4265
Location: Boden Norrbotten
Post 
rejjo wrote:

Om det är mix-funktionen du vill åt rekommenderar jag dig att kolla in NOC3 Pure Drive istället, denna gör det på ett väldigt mycket bättre sätt än både möller och sparkle enligt mig!

/ Calle


Jepp och amen!

"Det är aldrig försent att ge upp"


25 Apr 2011, 18:12
Profile WWW
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3754
Location: Hising Island
Post 
Den är grym! Köp!

Jag har haft min sen den släpptes och den är en keeper.


28 Apr 2011, 14:20
Profile
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Möller är en mycket potent pedal som verkligen levererar. Dessvärre har jag aldrig kunnat köra den med extern strömförsörjning. Knaster och brus har för mig blivit påtagligt. Men med batteri funkade den ypperligt. Jag har även märkt att andra T-Rex pedaler är väldigt känsliga med eliminator. Min lilla lekmannaundersökning ger vid handen att problemen uppstår i lokaler där elsystemet inte är av senaste snitt. [^]

Image
<font size="2">/Janne i Själevad – Suffering severely from honkieritis. </font id="size2">


28 Apr 2011, 14:34
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 04 Feb 2009, 01:38
Posts: 315
Location: Helsingborg
Post 
Jag har en och jag tycker den är jättebra! Helt klart den pedal jag använder allra mest. Låter bra och smidigt med boostknappen. Har suttit på bordet ett par år nu och jag har inga som helst funderingar på att byta ut den.

http://www.myspace.com/ladyluckcombo


01 May 2011, 21:10
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Jan 2008, 16:03
Posts: 1653
Post 
Jag har också en som jag tycker mycket bra om. Jag hade min i racket, men bytte ut den mot en TC Electronic Nova Drive som har samma karaktär på sin OD-sida, komplett med mixratt och allt. Den saknar dock boosten, men eftersom Nova Drive har flera presets kan man fixa det på andra sätt.
Lirade med mitt lilla hemmapedalbord, där Möllern numera huserar, på senaste repet och Möllern fick vara med väldigt mycket. [:)]

/Tom-Andrew
<hr noshade size="1"><font size="1">Låter det bra så är det antagligen bra...</font id="size1">


04 May 2011, 17:46
Profile

Joined: 01 Jan 2008, 21:52
Posts: 170
Location: Stockholm
Post 
Jag har haft min länge och gillar den skarpt.. det har dock hänt ett antal gånger att jag saknat gain de gånger man ska spela lite hårdare grejer.


07 May 2011, 18:49
Profile

Joined: 26 Oct 2007, 19:49
Posts: 1059
Location:
Post 
Nu ska jag gå mot strömmen IGEN. Ibland känner jag mig som en obstinat 5-åring.....

Jag lånade hem en Möller och testade den grundligt under ca två veckor, men jag kom fram till att jag inte på något sätt gillade den och utan att tveka bestämde jag mig för att inte köpa en sån och lämnade tillbaka den till min polare med ett "tack för lånet".

Jag tyckte varken att overdrive- eller boostfunktionen levererade vad jag hade hoppats. Kanske hade jag för höga förväntningar efter alla lovord den fått, bl.a. i den här tråden, men jag var inte ett dugg imponerad. Tyvärr, kanske jag ska tillägga.

Med tiden har man dock lärt sig att alla har olika ljudideal: Man har även lärt sig att det räcker med att några "tunga" namn lovordar en produkt, och det gäller inte bara gitarrprylar, så blir det lite "Kejsarens nya kläder" och plötsligt ska alla ha den. Nu menar jag inte att ni alla som gillar Möllern bara går på andras bedömningar, men ni förstår nog min poäng.

Så jakten efter det perfekta ljudet går vidare. Har ni hört det tidigare?[:)]

Image


07 May 2011, 22:54
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Jul 2009, 00:07
Posts: 456
Location:
Post 
Så kan de va.. Hade två kärva första veckor med den, spelade med den live en gång innan jag han lära känna den och sen så bråkade jag med den endel.

Den kan vara rätt hård i ljudet, speciellt i vissa stärkare.

Men nu efter kört med den live igår och repat massa idag med ett stort band så känns den perfekt.

Lägger sig snyggt i mixen och har på den mer eller mindre hela tiden.

Idag vred jag upp volymen lite extra och satte på boosten när jag körde rent.
Gillade jag också, och så slänger jag på hotcaken vid lite mer rivigare ljud.


09 May 2011, 22:05
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 12 Mar 2009, 19:59
Posts: 742
Location: Lund
Post 
nuffe wrote:

Nu ska jag gå mot strömmen IGEN. Ibland känner jag mig som en obstinat 5-åring.....

Jag lånade hem en Möller och testade den grundligt under ca två veckor, men jag kom fram till att jag inte på något sätt gillade den och utan att tveka bestämde jag mig för att inte köpa en sån och lämnade tillbaka den till min polare med ett "tack för lånet".

Jag tyckte varken att overdrive- eller boostfunktionen levererade vad jag hade hoppats. Kanske hade jag för höga förväntningar efter alla lovord den fått, bl.a. i den här tråden, men jag var inte ett dugg imponerad. Tyvärr, kanske jag ska tillägga.

Med tiden har man dock lärt sig att alla har olika ljudideal: Man har även lärt sig att det räcker med att några "tunga" namn lovordar en produkt, och det gäller inte bara gitarrprylar, så blir det lite "Kejsarens nya kläder" och plötsligt ska alla ha den. Nu menar jag inte att ni alla som gillar Möllern bara går på andras bedömningar, men ni förstår nog min poäng.

Så jakten efter det perfekta ljudet går vidare. Har ni hört det tidigare?[:)]

Image


Du är då i samma riktning som min ström iaf! Som sagt, om du vill åt blend-funktionen så kolla in NOC3 Pure Drive. Vill du däremot bara ha en fruktansvärt bra OD med boost i samma pedal så kolla in Lovepedal AMP11.. [:)]

/ Calle


09 May 2011, 22:54
Profile WWW
User avatar

Joined: 11 Aug 2008, 16:19
Posts: 603
Location: Sundsvall
Post 
Har precis införskaffat en Möller och jag måste säga att det är den bästa overdrive jag hört. Snygg overdrive som blandar sig snyggt med hjälp av mixfunktionen. Boosterfunktionen ger också ett varmt och rent ljud, man vill liksom ha på den jämt. Bästa pedalen jag äger. Enda nackdelen är att mängden dist är ganska liten men komplettera med till distpedal exempelvis en mudhuney eller Dr swamp och du har en gyllende kombo. Möllern kommer sitta länge på bordet!


---------------------------
- Köpes: Squier classic vibe tele


22 May 2011, 13:21
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.