Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Vem kan reparera en Electro-Harmonix-pedal?
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=56959
Page 1 of 1

Author:  lpstd [ 25 Apr 2011, 14:30 ]
Post subject:  Vem kan reparera en Electro-Harmonix-pedal?

Edit: Ändrar rubriken. Nån kanske tror att jag söker nån som kan reparera en synt. [:)] Det är alltså en gitarrpedal som heter Electro-Harmonix Micro Synth

Den ser ut så här:

Image

Det kommer plötsligt bara oscillerande oljud ur den. Till vem kan man lämna in en sån?

Author:  we_made_wor_history [ 26 Apr 2011, 23:29 ]
Post subject: 

passar på att hijacka tråden lite då
jag har en gammal Deluxe Memory Man
där signalen är väldigt svag ut och den verkar typ glappa lite.

nån i Gbg-trakten som kan sånt här och kan fixa det för ett par hundra i gage?

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"

Author:  nilo [ 27 Apr 2011, 19:15 ]
Post subject: 

Till trådskaparen: De där nya EH pedalerna är precis som nyare MXR ytmonterade komponenter. Har du ingen garanti på den så är nog skrot-Nisse den enda du kan lämna den till. Tyvärr.

WMWH, är din gammal nog så är det riktiga komponenter i din och de flesta elektronik-kunniga kan nog fixa den.


"III Sides to every story".

Author:  gäddhuvud [ 27 Apr 2011, 21:38 ]
Post subject: 

we_made_wor_history wrote:

passar på att hijacka tråden lite då
jag har en gammal Deluxe Memory Man
där signalen är väldigt svag ut och den verkar typ glappa lite.

nån i Gbg-trakten som kan sånt här och kan fixa det för ett par hundra i gage?

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"


Hör med stardust här på bojen, han kan mycket sånt här och bor i Gbg. (å är vår superba sologitarrist dessutom... )

Author:  we_made_wor_history [ 11 Aug 2011, 02:38 ]
Post subject: 

gäddhuvud wrote:

we_made_wor_history wrote:

passar på att hijacka tråden lite då
jag har en gammal Deluxe Memory Man
där signalen är väldigt svag ut och den verkar typ glappa lite.

nån i Gbg-trakten som kan sånt här och kan fixa det för ett par hundra i gage?

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"


Hör med stardust här på bojen, han kan mycket sånt här och bor i Gbg. (å är vår superba sologitarrist dessutom... )


tror du han kan typ fixa det mot ett sex-pack öl isåfall?
jag skramlar till nästa gitarr nu och har fan inte råd att lägga pengar på att laga saker.

"maybe its not too late to learn how to love and forget how to hate"

Author:  Tubis [ 11 Aug 2011, 19:59 ]
Post subject: 

nilo wrote:

Till trådskaparen: De där nya EH pedalerna är precis som nyare MXR ytmonterade komponenter. Har du ingen garanti på den så är nog skrot-Nisse den enda du kan lämna den till. Tyvärr.

WMWH, är din gammal nog så är det riktiga komponenter i din och de flesta elektronik-kunniga kan nog fixa den.


"III Sides to every story".
ähum.....ytmonterade komponenter är bara lite mindre. Det är precis samma komponenter bara att det inte är monterade genom ett hål. Det är absolut inte svårare att felsöka och reparera en sådan med bra glasögon och inte stora 100wattskolven utan något mindre.....


<i>"If you build it...he will come.""]
<i>"I love the smell of new components in the morning""]

Author:  tece [ 14 Aug 2011, 17:13 ]
Post subject: 

Jomenvisst

Det är sånt jag gör.
Lagar pedaler från hela landet, de går (till skillnad från förstärkare) utmärkt att skicka med post!
Har lagat åt andra Bojare och för Moody Sounds och det har funkat bra[:)]

Kontakta mig så kan vi kolla upp vad som kan göras


Tece

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/