| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Reperation av Wah-pedal http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=57009 |
Page 1 of 1 |
| Author: | biffen [ 26 Apr 2011, 14:03 ] |
| Post subject: | Reperation av Wah-pedal |
Hejsan! Jag köpte en Snarling Dogs Whine-O begagnad för ett tag sen. 700kr gav jag för den. När jag skulle koppla in den så ströp den signalen i hela pedalkedjan och det blev jättelåg utsignal. Pedalen verkar vara i Wah-mode hela tiden då det inte gör någon skillnad om man trycker in switchen, det enda som händer är att LED:sen släcks eller tänds. Är det nån som har varit med om något liknande problem? Jag orkar inte skicka tillbaks pedalen och hålla på och krångla och hade tänkt göra ett försök att laga den själv. Hade varit oerhört tacksam för tips! |
|
| Author: | MINIWATT [ 26 Apr 2011, 19:54 ] |
| Post subject: | |
Har du kollat så inte drevet snurrar på potten, har varit med om det. |
|
| Author: | biffen [ 27 Apr 2011, 10:19 ] |
| Post subject: | |
MINIWATT wrote: Har du kollat så inte drevet snurrar på potten, har varit med om det. Nä, det har jag inte kollat upp. Ska kika på det ikväll, tack för tipset! |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|