Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

TC Electronics FlashBack?
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=57092
Page 1 of 1

Author:  Burner [ 28 Apr 2011, 10:13 ]
Post subject:  TC Electronics FlashBack?

har säkert redan skrivits spaltmeter om denna här, men det går ju för fan inte att söka på forumet... nåja


TC Electronics FlashBack..
Det jag sett på Youtube tex Doug Aldrich test verkar jävligt lovande, och det med den inkopplad framför stärken..

http://www.youtube.com/watch?v=4ibfafr02-M


Nån som äger/testat en med åsikter?

Tänkte åka & köpa en innan gigget ikväll..

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.myspace.com/jarnetsweden
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer
</font id="size1">

Author:  Lemmy [ 28 Apr 2011, 10:33 ]
Post subject: 

Jag har en. Förbaskat bra delay, med otroligt med inställningar.
MOD läget är rätt kul då man får in lite chorus också, annars gillar jag 2290 läget skarpt, även Tape och Dyn läget gillar jag o kör på ibland. Känns nästan som man skulle behöva minst 2 Flashbacks [:)]

Toneprint grejen är ju en extra kul feature.
Bra loop om man gillar sånt, på upp till 40 sekunder.
Sen har den ju ingen Tap Tempo, men i stället Audio tapping, som funkar som så att du slår an på strängarna i tempot du vill ha i stället för att trycka på pedalen.

Här har nån skrivit en del om TC pedalerna, mest om flashback men även en del om Corona Chorus och Mojo OD'n.
http://www.gearslutz.com/board/instrume ... eries.html

TC's egen demo är ju riktigt bra om man pallar kolla 22 min:
http://www.youtube.com/watch?v=pvCC1TfNfb4

Si fractum non sit, noli id reficere

Author:  Burner [ 28 Apr 2011, 10:39 ]
Post subject: 

Tackar, då ska jag bara jaga rätt på en.. blir väl en sväng in mot city ser det ut som.. tur att Putin har åkt hem nu[:D]

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.myspace.com/jarnetsweden
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer
</font id="size1">

Author:  Lemmy [ 28 Apr 2011, 10:47 ]
Post subject: 

Burner wrote:

Tackar, då ska jag bara jaga rätt på en.. blir väl en sväng in mot city ser det ut som.. tur att Putin har åkt hem nu[:D]

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.myspace.com/jarnetsweden
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer
</font id="size1">



Hehe... får hoppas han inte köpte upp lagret på Flashbacks [:D]

Si fractum non sit, noli id reficere

Author:  Burner [ 28 Apr 2011, 10:49 ]
Post subject: 

Ringde musikaffärn i Jakan, dom skulle få hem under eftermiddagen[;)]

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.myspace.com/jarnetsweden
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer
</font id="size1">

Author:  kjelle [ 28 Apr 2011, 10:54 ]
Post subject: 

Burner wrote:

Ringde musikaffärn i Jakan, dom skulle få hem under eftermiddagen[;)]

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.myspace.com/jarnetsweden
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer
</font id="size1">




Burner, vilken musikaffär i Jakan är det? Bodde där som ung, enda som fanns hette väl Hellströms Musik på den tiden. Skulle vara smidigt med en bra affär i Jakan, sitter ju i Kista rätt mycket nuförtiden.

Image

Author:  Lemmy [ 28 Apr 2011, 10:57 ]
Post subject: 

Passa på o kolla dom olika klippen när gitarrister skapar sina "Toneprints", Bumblefoots t.ex är ganska kul
http://www.tcelectronic.com/toneprints.asp?AjrThmId=417

Si fractum non sit, noli id reficere

Author:  Burner [ 28 Apr 2011, 10:57 ]
Post subject: 

Heter Ljudfront... ligger i centrum.
Liten trevlig butik, med normal prisnivå.
Inte sällan dom självmant kollar nivåer mot "Tysken" heller[;)]

http://www.ljudfront.se/

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.myspace.com/jarnetsweden
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer
</font id="size1">

Author:  Burner [ 28 Apr 2011, 11:00 ]
Post subject: 

Lemmy... snabbkurs please[:D]

Om man vill ha ett "duckande" delay..
Vilken inställning bör man köra på då, är det 2290?

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.myspace.com/jarnetsweden
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer
</font id="size1">

Author:  Lemmy [ 28 Apr 2011, 11:53 ]
Post subject: 

Burner wrote:

Lemmy... snabbkurs please[:D]

Om man vill ha ett "duckande" delay..
Vilken inställning bör man köra på då, är det 2290?

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.myspace.com/jarnetsweden
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer
</font id="size1">



Borde gå fint att få till med 2290. Är tyvärr inte hemma så jag kan kolla nu. Hoppas du hinner testa lite innan gigget ikväll [:)]

Si fractum non sit, noli id reficere

Author:  rejjo [ 28 Apr 2011, 12:43 ]
Post subject: 

Den här pedalen verkar ruskigt bra.. [B)]

/ Calle

Author:  Hoffe [ 28 Apr 2011, 13:24 ]
Post subject: 

Jag har en på mitt pedalbord, men har varit utan stärkare i flera veckor nu och vet inte när den kommer tillbaks från reparatören.
Så jag har inte kunnat testa, men jag har lagt in en TonePrint på den iaf; blev Pro Guitarshops EP-3 delay:)

/Thomas

Author:  Burner [ 28 Apr 2011, 18:54 ]
Post subject: 

Har den hemma nu...

Började med en ända av förskräckelse när jag kom hem & skulle testa den...
Plugga i batteriet, fram med sladdar, gura & hemmastärken..
Jo börja najs..
hmm känns inte fotomkopplaren liiite annorlunda?
Trycka trycka...
- Fan, hände nu?
Vill inte gå igång??
JO nu... nehe, nu sluta den igen.. va FAN!

Ringer musikaffären
- Den är kass haru nån ny hemma?
- Nej va enda jag hade, eller fick 2 sålde bägge
- KUK!

Tillbaka in.. fipplar grejar, kanske inte är konstig omkopplare..
Hmm.. kolla TC support
En tråd behandlar: Hur länge räcker medföljande batteri?
Oooppps...
Ur med batteriet, i med ett nytt... och varde ljus va den funka bra helt plötsligt?! [:I][:o)][:D]

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.myspace.com/jarnetsweden
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer
</font id="size1">

Author:  Lemmy [ 28 Apr 2011, 21:27 ]
Post subject: 

Läste om jag inte minns helt fel på nåt forum eller om det var i nån test också att man inte kan ladda in Toneprints om man kör enbart på batteri. Utan att man måste koppla på en power supply eller adapter då.
Jag har bara testat att ladda in en toneprint och då körde jag med adapter så jag har inte testat själv, men har ett svagt minne av detta. Så det kan va nåt att tänka på om det inte skulle funka alltså.


Si fractum non sit, noli id reficere

Author:  Burner [ 29 Apr 2011, 10:54 ]
Post subject: 

Bra skit den häringa pedalen... hade den mer eller mindre på hela gigget(toneprint läget,Doug Aldrich)..


Kom dock inte till sin rätt i denna kväll då medhörning var "en smula" märklig..
Ställde ljudet snabbt innan vi drog igång, lät riktigt bra från högtalarlådan.. med nya toppen & allt.

Lådan hörde jag inte sen under gigget utan bara medhörningen, och RedBox är inte min melodi(även om den också var normalt uppmickad)..

Nya försök och säkert nån repa video va det lider kommer.

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.myspace.com/jarnetsweden
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer
</font id="size1">

Author:  Lemmy [ 29 Apr 2011, 11:17 ]
Post subject: 

Burner wrote:

Bra skit den häringa pedalen... hade den mer eller mindre på hela gigget(toneprint läget,Doug Aldrich)..


Kom dock inte till sin rätt i denna kväll då medhörning var "en smula" märklig..
Ställde ljudet snabbt innan vi drog igång, lät riktigt bra från högtalarlådan.. med nya toppen & allt.

Lådan hörde jag inte sen under gigget utan bara medhörningen, och RedBox är inte min melodi(även om den också var normalt uppmickad)..

Nya försök och säkert nån repa video va det lider kommer.

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //
Musik: http://www.myspace.com/jarnetsweden
Youtube: http://www.youtube.com/bummmer
Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer
</font id="size1">



Kör också med Doug Aldrich i toneprint'en nu. Ska testa några andra framöver.
Kul det funkade i alla fall.
Ser fram emot en repavideo :)

Si fractum non sit, noli id reficere

Author:  ivkos [ 29 Apr 2011, 12:11 ]
Post subject: 

Verkar vara en pedal som är populär just nu eftersom jag också köpte en sådan igår [8D]

Mycket nöjd med den, jag är ingen delay-expert, men spontant tycker jag att den låter riktigt bra, massa inställningsmöjligheter, kompakt, inte särskilt dyr och min batteridrivna Marshall MS-2 låter bättre än någonsin. Ska utforska toneprint någon gång, riktigt bra idé. Looper på 40 sekunder är inte dåligt.

Jag kör just nu mest på TAPE, med inställning som ger lite rymdkänsla, lite åt reverb-hållet, som TC snubben visade i sin demo.

Author:  Lemmy [ 29 Apr 2011, 13:32 ]
Post subject: 

ivkos wrote:

Verkar vara en pedal som är populär just nu eftersom jag också köpte en sådan igår [8D]

Mycket nöjd med den, jag är ingen delay-expert, men spontant tycker jag att den låter riktigt bra, massa inställningsmöjligheter, kompakt, inte särskilt dyr och min batteridrivna Marshall MS-2 låter bättre än någonsin. Ska utforska toneprint någon gång, riktigt bra idé. Looper på 40 sekunder är inte dåligt.

Jag kör just nu mest på TAPE, med inställning som ger lite rymdkänsla, lite åt reverb-hållet, <font color="red">som TC snubben visade i sin demo</font id="red">.



Riktigt bra demo det där, brukar kolla på delar ibland för att få idéer till att testa nya inställningar.


Si fractum non sit, noli id reficere

Author:  ivkos [ 30 Apr 2011, 00:16 ]
Post subject: 

Lemmy wrote:

Quote:
Riktigt bra demo det där, brukar kolla på delar ibland för att få idéer till att testa nya inställningar.


Håller med, riktigt bra, tycker det är skönt att han håller på i mer än 20 minuter, man kan ta en kopp kaffe och få en grundkurs i hur man använder en delay (rättare sagt en TC Flashback), no stress

Author:  Lemmy [ 30 Apr 2011, 09:09 ]
Post subject: 

ivkos wrote:

Lemmy wrote:

Quote:
Riktigt bra demo det där, brukar kolla på delar ibland för att få idéer till att testa nya inställningar.


Håller med, riktigt bra, tycker det är skönt att han håller på i mer än 20 minuter, man kan ta en kopp kaffe och få en grundkurs i hur man använder en delay (rättare sagt en TC Flashback), no stress


Precis. Är snarare som en intrukstionsvideo än en demo [:)]

Si fractum non sit, noli id reficere

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/