View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Jun 2026, 07:11



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Strömförsörjning 1000 mA 
Author Message

Joined: 07 Aug 2009, 11:58
Posts: 1190
Post Strömförsörjning 1000 mA
Har en fråga; Finns det någon strömförsörjare med en eller gärna två outputs med 1000 mA (9VDC) eller mer? Och sen gärna några vanliga outputs oxå förstås.


29 Apr 2011, 10:42
Profile WWW

Joined: 08 Jan 2008, 10:48
Posts: 1988
Location: Uppsala
Post 
Ulfern wrote:

Har en fråga; Finns det någon strömförsörjare med en eller gärna två outputs med 1000 mA (9VDC) eller mer? Och sen gärna några vanliga outputs oxå förstås.


http://www.clasohlson.se/Product/Produc ... =161197588

Köp två så har du 2x1300mA. Kör daisy-chain så får du fler outputs.

Erik R


29 Apr 2011, 11:24
Profile

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post 
Det finns nog ingen strömförsörjare dedikerad till musik/gitarrpedaler som har så mycket kräm. Här är en diger och nästan helt komplett lista på vad som finns idag: http://stinkfoot.se/archives/808

Burkey Flatliner har ett uttag på 1000mA 9/12VDC + massa andra uttag.
http://burkey.nl/flatliner%20engels.htm

Rallyratten har en till salu här på Bojen för 1500:-


29 Apr 2011, 13:13
Profile
User avatar

Joined: 03 Jan 2008, 12:21
Posts: 7803
Location: Malmö
Post 
Boss har en switchad som ger 1000mA och den funkar med deras digitala delay utan att det brummar, vilket switchade normalt gör.
Tror inte den är så dyr, switchade är sällan det.
One Spot, switchad, från Visual Sound finns också men vet inte hur många mA den ger eller hur den tar digitala effekter.


29 Apr 2011, 13:48
Profile

Joined: 07 Aug 2009, 11:58
Posts: 1190
Post 
Det var när jag såg den där flatlinern som tanken slog mig, men om jag fattade det hela rätt så var det ett AC uttag... Har jag fel måste jag nog anförskaffa den på något sätt...

Annars blir det nog en clasolsson variant dårå.


29 Apr 2011, 14:46
Profile WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Den här verkar ju inte dum:

http://store.thesegoto11.se/product_info.php?cPath=21_33&products_id=572

Image


29 Apr 2011, 15:45
Profile WWW

Joined: 20 Apr 2009, 08:46
Posts: 1536
Location: Stockholm
Post 
Ulfern wrote:

Det var när jag såg den där flatlinern som tanken slog mig, men om jag fattade det hela rätt så var det ett AC uttag... Har jag fel måste jag nog anförskaffa den på något sätt...

Annars blir det nog en clasolsson variant dårå.



Jepp, du har rätt, AC. Jag läste slarvigt [:o)]


29 Apr 2011, 16:04
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.