Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Hur många modulationpedaler har du på ditt bord...
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=57165
Page 1 of 1

Author:  clapton71 [ 29 Apr 2011, 22:47 ]
Post subject:  Hur många modulationpedaler har du på ditt bord...

...och vilka är de? Var placerar du dem?

Vi snackar ofta od/distpedaler, men jag älskar chorus, flanger, tremolo, phasers och vibe.

Jag har tre st just nu, en billig Danelectro Hash Browns Flanger, lika billiga tremolot Tuna Melt och så ett chorus, Voodoo Labs Analog Chorus.

Kör numera alla modulationspedaler innan stärken, i parallell loop så låter det inte så bra IMO. Jag har tremolot före od's, men chorus och flanger efter.
Jag inget fan av kombinationen dist och chorus, flanger funkar bättre med dist och den kan feta till tonen och tillföra ett spännande svep.

Så, fram med era set-ups!

Matte

mslcases@gmail.com

Author:  kjelle [ 30 Apr 2011, 00:15 ]
Post subject: 

Fulltones Supatrem och Analogmans Bichorus, sist i kedjan innann stärk.

Image

Author:  svanangen [ 30 Apr 2011, 00:16 ]
Post subject: 

Malekko phaser, Lovepedal Pickle Vibe samt TC Nova System. Allt före förstärkaren.

musik: http://www.myspace.com/peppermintville

Author:  monk [ 30 Apr 2011, 06:11 ]
Post subject: 

Mad Professor Tiny Orange Phaser, Hartman Flanger, Retro-Sonic Chorus. Hade gärna haft ett tremolo också men finns ingen plats kvar.
I min retrorigg sitter det en Fulltone Mini Dejavibe och Analogman Bi-Chorus.
Använder vibe och phaser mest. Chorus fungerar bara till rena ljud, om man inte är ute efter plastiga 80-talsljud med chorus+dist. Flanger ihop med dist.

Author:  Britbender [ 30 Apr 2011, 07:57 ]
Post subject: 

4st sist i kedjan:
Dunlop-DEja vibe
Ehx-Electric mistress -78
Analognan-ARDX20
Fulltone-Supatrem


Ruba dub dub, three men in a tub...

Author:  badlands [ 30 Apr 2011, 08:35 ]
Post subject: 

Idag sitter följande i loopen till min Windsor.

Behringer Chorus,
Ibanez DE-7,
Marshall Uni-Vibe,
MXR Phaser 90,
Boss OC-2,
Boss RV-5,
Behringer RM 600 (Leslie)

Via loopen funkar dessa bäst tycker jag.

http://www.missingpieces.se

Author:  1331 [ 30 Apr 2011, 09:21 ]
Post subject: 

Musikbörsen (coron) Phase 50
Fulltone Mini DejaVibe
....dessutom finns det modulation i mitt delay Malekko Ekko 616

Håller på o ch bygger om pedalbordet just nu,
så jag ber att få återkomma med ordningen.
Men phasern kommer vara tidigt i kedjan,
förmodligen viben också. Men det ska testas lite mer..

http://www.pigsinspace.se

Author:  jazzfromhell [ 30 Apr 2011, 09:47 ]
Post subject: 

Microvibe på ena bordet, Malekko Phaser och TC Corona Chorus på det andra. Allt före od/dist.

Author:  nilo [ 30 Apr 2011, 10:17 ]
Post subject: 

Analogman moddad MXR '74 script logo Phase 90.
TC. electronics Stereo chorus + flanger. [:)]

Funderar dock att knipa ADA Flangern som finns på sandbergs musik i malmö.

"III Sides to every story".

Author:  Andrew Blakk [ 30 Apr 2011, 10:32 ]
Post subject: 

Just nu har jag nog bara en Lovepedal Vibe först i kedjan. Brukar ha en Electro harmonix Nano phaser med.

________________________________________________________________________________________________
<b><font color="green">http://www.ponamerosundown.com - http://www.myspace.com/ponamerosundown</font id="green"></b>

<b>Kommande spelningar:</b>
1 okt - Club Dirty Deeds/Gbg

Author:  Steven [ 30 Apr 2011, 16:23 ]
Post subject: 

En AM Bi-Chorus och en Sweetsound Mofaux Vibe. Har downsizeat bordet och med dessa två fixar jag det mesta i modulationsväg som jag behöver. Bi-Choruset är inställt på ett Vibratone-liknande sound och ett mer vanligt fet-chorus. Jag kör alla pedaler före stärkaren som är inställd för ett nästan rent sound.

http://www.myspace.com/h2band

Author:  spindeln [ 02 May 2011, 19:58 ]
Post subject: 

whammy wh-1
eqd sea machine chorus
line6 m5
boss pn-2


__________________________________
Har nya Lava Pedalbordskit, maila !

Author:  ebenstrand [ 03 May 2011, 09:00 ]
Post subject: 

Bara ett gamalt Boss chorus, i bland även ett Tremolo.

// Niklas

Author:  melander [ 04 May 2011, 23:23 ]
Post subject: 

Jag har en stor jävla tegelsten i form av Prescription Electronics Vibe Unit. Grym jävla pedal!

Author:  Shoegazers Anonymous [ 05 May 2011, 16:39 ]
Post subject: 

En Mini Deja Vibe efter fuzz & wah men innan od. Sen har jag bara två delay som har modulation inbyggt och de sitter sist. Mxr cc och T-rex reptile.

"One chord is fine. Two chords
are pushing it. Three chords
and you´re into jazz - Lou Reed"

Image

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/