View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Jun 2026, 00:39



Reply to topic  [ 2 posts ] 
Skorr i stärkaren... 
Author Message

Joined: 28 Dec 2007, 12:54
Posts: 26
Location:
Post Skorr i stärkaren...
Hej!

Jag köpte en ny stärkare idag, en Fender Super Reverb 65' Reissue.
Den lät sagolikt bra i butik (med min egen gitarr) men i replokalen blev jag förvånad... Låter inte alls lika bra där. Det fantastiska cleana soundet är skitigt med ett svagt skorrande. Jag upplever också ett obehagligt lock på ljudet, kan inte beskriva det bättre än att det liknar lite som om det vore ett fasfel i högtalarna. Dessutom sprakar det i förstärkaren när jag drar fingret på plektrumskyddet :o Det är en Strata.
Vad tror ni, kan det vara något med nätspänningen? Jordfel?

Jag tar tacksamt emot tips och idéer!

Mvh
Andreas

_________________
En vit Volvo svänger in på ringvägen.


07 Oct 2013, 20:26
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Dec 2007, 12:54
Posts: 26
Location:
Post Re: Skorr i stärkaren...
Denna fråga hamnade fel, jag postar i rörsnack. Kan admin ta bort denna?

_________________
En vit Volvo svänger in på ringvägen.


07 Oct 2013, 20:29
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.