|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Glufse12
|
 Tubescreamerproblem!
Har en gammal ts-9 som har fått problemas med switchen. När den ligger plant på golvet vill den inte hoppa igång hur mycket jag än trycker på switchen, men ställer jag upp den så funkar den gallant. Har sprejat med elektronikspray och fixat och trixat, men inget verkar hjälpa. Är det nån som har varit med om liknande? Är det lika bra att byta själva switchen och var får jag tag på en sån i så fall?
Hjälp? Finns det? Eller ska jag slakta fanskapet?
|
| 31 Oct 2013, 00:57 |
|
 |
|
Goran
|
 Re: Tubescreamerproblem!
Det går att öppna upp själva switchen, rengöra, böja & bocka skulle jag tro. Jag har gjort det på flera gånger på Boss pedaler som ju är i princip samma switch (även om de ser olika ut). Jag förutsätter att du kollat så att alla kablar och lödningar i närheten av switchen är OK. I annat fall har säkert Crafton reservdel, bör vara lätt byta ut.
|
| 31 Oct 2013, 07:59 |
|
 |
|
Glufse12
|
 Re: Tubescreamerproblem!
Tror jag löst problemet. Hade inget med switchen att göra överhuvudtaget. Var tydligen 9voltsingången som var lite knas. Men efter lite skruvning och pillning så verkar den för tillfället funka som den ska.
Tack för tipsen ändå Goran!
|
| 31 Oct 2013, 13:37 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|