| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Flashback X4 eller strymon Timeline eller........? Slutvelat http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=31&t=88544 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Michael [ 10 Oct 2013, 20:43 ] |
| Post subject: | Flashback X4 eller strymon Timeline eller........? Slutvelat |
Går och funderar på ett nytt delay och har lite svårt att välja. Det ska ju naturligtvis låta bra, inte påverka direktsignalen för mkt, ha taptempo, några presets osv. Har ett Diamond ML2 som jag kommer att behålla men det lilla Flashbackekot är för meckigt med strumgrejen för att ställa tiden så det får gå. Analogliknande klanger är prio 1 Så ge gärna råd om vad jag ska välja. |
|
| Author: | clapton71 [ 11 Oct 2013, 12:30 ] |
| Post subject: | Re: Flashback X4 eller strymon Timeline eller........? |
Jag gillar X4 för dess enkelhet. Tre presets med direkt acces och tap-tempo dessutom. Lätt att tweaka on-the-fly, men riktig editering finns via deras editor och görs på dator (har dock aldrig orkat koppla in den...). En annan kul funktion är ju toneprints som jag enkelt laddar in i pedalen trådlöst via en app i min Samsung. Helt kanon! Finns massor av bra TP att ladda ner och spara på fyra platser. Även loop-funktionen är bra för övning. Timeline köper du om du är ute efter high-end, har bara testat den en kort stund utan att tweaka något, men jag tycker den låter guld. Om det däremot spelar så stor roll i en mix av andra instrument kan man tycka olika om, jag tycker X4 håller tillräckligt hög kvalitet på ljudet för att funka bra i mixen. Gillar speciellt TC:s tape emuleringar, analogdelay med modulation och deras 2290. Mina 5 cent... Matte |
|
| Author: | Michael [ 11 Oct 2013, 12:44 ] |
| Post subject: | Re: Flashback X4 eller strymon Timeline eller........? |
Tack för inputen. Har ju själv en liten Flashback och är ju rätt nöjd med den, så visst är den ett starkt alternativ. Det som gör att jag funderar på Timelinen är dels att jag har möjlighet att köpa en begagnad, att den rent fysiskt är några centimeter mindre samt att jag är tveksam till om jag nöjer mig med 3 presets som x4an har. Har svårt att bestämma mig...... |
|
| Author: | Jean [ 15 Oct 2013, 02:55 ] |
| Post subject: | Re: Flashback X4 eller strymon Timeline eller........? |
det hela är väl en prisfråga först o främst x4 kostar väl ca 2000 och timeline ca 4000 lr är jag helt ute o cycklar jag har oxå sneglat mycket på båda 2 men köper nog TCn då den klart låter bra har 3 lätttillgängliga presets (slappback , lång, längre ) samt har MIDI |
|
| Author: | Michael [ 16 Oct 2013, 18:10 ] |
| Post subject: | Re: Flashback X4 eller strymon Timeline eller.......? nu bes |
Sådärja nu var det bestämt. Det blev en beggad Timeline, bara att hoppas att jag blir nöjd. |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|