View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Jun 2026, 11:13



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Flashback X4 eller strymon Timeline eller........? Slutvelat 
Author Message

Joined: 28 Dec 2007, 00:49
Posts: 2176
Location: Blekinge
Post Flashback X4 eller strymon Timeline eller........? Slutvelat
Går och funderar på ett nytt delay och har lite svårt att välja. Det ska ju naturligtvis låta bra, inte påverka direktsignalen för mkt, ha taptempo, några presets osv.

Har ett Diamond ML2 som jag kommer att behålla men det lilla Flashbackekot är för meckigt med strumgrejen för att ställa tiden så det får gå.

Analogliknande klanger är prio 1

Så ge gärna råd om vad jag ska välja.


Last edited by Michael on 16 Oct 2013, 18:11, edited 1 time in total.



10 Oct 2013, 20:43
Profile
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: Flashback X4 eller strymon Timeline eller........?
Jag gillar X4 för dess enkelhet. Tre presets med direkt acces och tap-tempo dessutom. Lätt att tweaka on-the-fly, men riktig editering finns via deras editor och görs på dator (har dock aldrig orkat koppla in den...). En annan kul funktion är ju toneprints som jag enkelt laddar in i pedalen trådlöst via en app i min Samsung. Helt kanon! Finns massor av bra TP att ladda ner och spara på fyra platser. Även loop-funktionen är bra för övning.

Timeline köper du om du är ute efter high-end, har bara testat den en kort stund utan att tweaka något, men jag tycker den låter guld. Om det däremot spelar så stor roll i en mix av andra instrument kan man tycka olika om, jag tycker X4 håller tillräckligt hög kvalitet på ljudet för att funka bra i mixen. Gillar speciellt TC:s tape emuleringar, analogdelay med modulation och deras 2290.

Mina 5 cent...

Matte

_________________
the older I get, the better I was


11 Oct 2013, 12:30
Profile

Joined: 28 Dec 2007, 00:49
Posts: 2176
Location: Blekinge
Post Re: Flashback X4 eller strymon Timeline eller........?
Tack för inputen.
Har ju själv en liten Flashback och är ju rätt nöjd med den, så visst är den ett starkt alternativ.
Det som gör att jag funderar på Timelinen är dels att jag har möjlighet att köpa en begagnad, att den rent fysiskt är några centimeter mindre samt att jag är tveksam till om jag nöjer mig med 3 presets som x4an har.
Har svårt att bestämma mig......


11 Oct 2013, 12:44
Profile
User avatar

Joined: 21 Oct 2011, 14:05
Posts: 885
Location: Linköping
Post Re: Flashback X4 eller strymon Timeline eller........?
det hela är väl en prisfråga först o främst
x4 kostar väl ca 2000 och timeline ca 4000 lr är jag helt ute o cycklar

jag har oxå sneglat mycket på båda 2
men köper nog TCn då den klart låter bra
har 3 lätttillgängliga presets (slappback , lång, längre ) samt har MIDI


15 Oct 2013, 02:55
Profile

Joined: 28 Dec 2007, 00:49
Posts: 2176
Location: Blekinge
Post Re: Flashback X4 eller strymon Timeline eller.......? nu bes
Sådärja nu var det bestämt. Det blev en beggad Timeline, bara att hoppas att jag blir nöjd.


16 Oct 2013, 18:10
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.