|
| Author |
Message |
|
Vinyljunkie
|
 Re: sjuk bransch....
Groth wrote: Går man back BÖR man stanna hemma (annars är man korkad), och det är ju det han säger sig vilja göra. Karln har ju ett vanligt jobb som de flesta av oss (inte alla så klart, men jag skulle tro att en betydande majoritet bojare har någon form av traditionell anställning med en arbetsgivare som betalar ens lön), och han uppger ju klart och tydligt att detför honom inte går att turnéra runt när man ständigt måste ta ledigt från det "riktiga" jobbet som genererar de intäkter man behöver för att leva. Det är väl ändå inte det diskussionen handlar om?
Sen VILL ju vissa band betala för att lira. Jag turnérade i Tyskland förra året och då hade vi ett förband från Florida som köpte in sig på turnén, och desstom in i vår nightliner. Jag har inga siffror på exakt vad det kostade för dem men det var fan inte billigt. Håller inte med. Det är roligt att spela. Tillräckligt roligt för att gå back. Och man har möjlighet vill säga...
|
| 25 Oct 2013, 13:22 |
|
 |
|
Groth
|
Man får gärna åka ut och spela och gå back om man VILL göra så, men man ska inte gnälla om det.  Var väl mest så jag menade...
|
| 25 Oct 2013, 13:29 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Groth wrote: Sen VILL ju vissa band betala för att lira. Jag turnérade i Tyskland förra året och då hade vi ett förband från Florida som köpte in sig på turnén, och desstom in i vår nightliner. Jag har inga siffror på exakt vad det kostade för dem men det var fan inte billigt. Jepp, och det kan man ju göra av två skäl; för att man tycker det är så kul att lira live (som rent hobbyprojekt, och det kan ju folk avfärda och tycka är orimligt osv, men det är en definitiv möjlighet), eller för att man tror att exponeringen ska ge en möjligheter till kommande intäkter (i form betalda gig, ökade streamingintäkter, licensiering av nån låt till ett tv-spel, etc).
|
| 25 Oct 2013, 13:55 |
|
 |
|
Vinyljunkie
|
Groth wrote: Man får gärna åka ut och spela och gå back om man VILL göra så, men man ska inte gnälla om det.  Var väl mest så jag menade... Isåfall håller jag med dig till 110%!
|
| 25 Oct 2013, 13:55 |
|
 |
|
Groth
|
ChronicTown wrote: Groth wrote: Sen VILL ju vissa band betala för att lira. Jag turnérade i Tyskland förra året och då hade vi ett förband från Florida som köpte in sig på turnén, och desstom in i vår nightliner. Jag har inga siffror på exakt vad det kostade för dem men det var fan inte billigt. Jepp, och det kan man ju göra av två skäl; för att man tycker det är så kul att lira live (som rent hobbyprojekt, och det kan ju folk avfärda och tycka är orimligt osv, men det är en definitiv möjlighet), eller för att man tror att exponeringen ska ge en möjligheter till kommande intäkter (i form betalda gig, ökade streamingintäkter, licensiering av nån låt till ett tv-spel, etc). Visst är det så, och jag har inga problem med någon av de varianterna.
|
| 25 Oct 2013, 13:57 |
|
 |
|
Mr Smiley
|
Groth wrote: ...men man ska inte gnälla om det.  Var väl mest så jag menade... Gnäll är underskattat. Klart man ska gnälla.  Att klaga är en helt annan sak. Den som klagar anser sig ha rätten på sin sida, medan den som gnäller bara ger uttryck för känslor. När man inte kan klaga, kan man åtminstone gnälla. 
|
| 25 Oct 2013, 14:00 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
Shut up and play! 
| 25 Oct 2013, 14:37 |
|
 |
|
Lynxtrap
|
Nej för tusan, klipp er och skaffa ett jobb!
_________________ "Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"
|
| 25 Oct 2013, 15:41 |
|
 |
|
Carlsson
|
Jag har inte heller råd att turnera.
|
| 25 Oct 2013, 21:13 |