View unanswered posts | View active topics It is currently 17 Jun 2024, 18:57



Reply to topic  [ 574 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Next
Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA 
Author Message
User avatar

Joined: 18 Sep 2008, 18:07
Posts: 474
Location: Göteborg
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Du får ha koll på Blocket och andra köp- och säljforum hela tiden. Det finns ju massor av Gibsons i Sverige så du ska inte behöva leta dig utomlands.

Ang. moms. Det är bara företag som lägger på moms på varor. Det är inget privatpersoner gör. Av den anledningen har ju i princip alla utländska köpare försvunnit för britterna när det gäller begagnat.

/Niklas

_________________
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that , of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.myspace.com/doldrumsrocks


Last edited by vikko98 on 24 May 2021, 14:00, edited 1 time in total.



24 May 2021, 13:55
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14796
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
https://www.blocket.se/annons/jonkoping ... t/95791892

_________________



24 May 2021, 13:58
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2581
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Kollar runt och ingen verkar ha Gibson Les Paul Standard 50s Goldtop i lager.
När man beställer från en återförsäljare, har dom gitarren i lager, eller skickas den från ett centrallager direkt till kund?
Jag tänkte om man kan be säljaren att välja ut ett exemplar där rosewoodbrädan är mörk och inte känns torr.
Så omständligt att behöva skicka tillbaks, beställa ny sen. Trött på den skiten.

Fick svar från en svensk återförsäljare:

Den skickas till oss först och sedan till dig.



Vi kan inte påverka vilken typ av nyans det är i greppbrädan.

Just nu är leveranstiden oviss då Gibson inte kan ge oss ett levbesked på någon av deras gitarrer.


Last edited by bummer on 25 May 2021, 09:51, edited 1 time in total.



25 May 2021, 09:12
Profile
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4138
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
https://www.blocket.se/annons/gavleborg ... 0/95799505

En billigare variant.


25 May 2021, 09:21
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2581
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
rifle wrote:
https://www.blocket.se/annons/gavleborg/gibson_les_paul_studio_50_s_tribute__10/95799505

En billigare variant.


Ja, men jag vill ha det så true to the original som möjligt, utan att behöva köpa Custom Shop.
Ingen snikvariant alltså :mrgreen:

Jag känner att det är väldigt viktigt att den ser ut som en original-LP från 50- eller 60-talet.
Och det ska fan vara nitro. (kanske det är på alla Gibson, vet inte, men det är nog bättre nitro på en Standard :lol: )


25 May 2021, 09:27
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2581
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:
Kollar runt och ingen verkar ha Gibson Les Paul Standard 50s Goldtop i lager.
När man beställer från en återförsäljare, har dom gitarren i lager, eller skickas den från ett centrallager direkt till kund?
Jag tänkte om man kan be säljaren att välja ut ett exemplar där rosewoodbrädan är mörk och inte känns torr.
Så omständligt att behöva skicka tillbaks, beställa ny sen. Trött på den skiten.

Fick svar från en svensk återförsäljare:

Den skickas till oss först och sedan till dig.



Vi kan inte påverka vilken typ av nyans det är i greppbrädan.

Just nu är leveranstiden oviss då Gibson inte kan ge oss ett levbesked på någon av deras gitarrer.


Om det är så med de flesta, då är det ett lotteri vilken LP man får. Man kan tycka att till det priset så borde väl säljaren kunna välja ut ett exemplar som stämmer med köparens önskemål.
I Karlstad har de dom inte heller i lager, och de är dyrare. 26 000:-


25 May 2021, 09:53
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14796
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:

Om det är så med de flesta, då är det ett lotteri vilken LP man får. Man kan tycka att till det priset så borde väl säljaren kunna välja ut ett exemplar som stämmer med köparens önskemål.
I Karlstad har de dom inte heller i lager, och de är dyrare. 26 000:-

Ja det blir lotteri, tror inte du hittar så många butiker i Sverige längre som har ett sortiment av Gibson LP i lager
men det kanske lokala bojare kan upplysa om?

Finns gitarren fysiskt så bör du kunna få bilder, svar på frågor etc.

_________________



25 May 2021, 10:24
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7768
Location: Göteborg
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Mike Leaf wrote:
tror inte du hittar så många butiker i Sverige längre som har ett sortiment av Gibson LP i lager


Jag hade för mig att Gibson hade krav på återförsäljare att ha en hel vägg med Gibson på bästa plats i butiken, eller var det Fender som var sådär dumma i hela huvudet?


25 May 2021, 12:04
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14796
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Vinyljunkie wrote:

Jag hade för mig att Gibson hade krav på återförsäljare att ha en hel vägg med Gibson på bästa plats i butiken, eller var det Fender som var sådär dumma i hela huvudet?

Det var väldigt länge sen som jag kommer ihåg det.
För stora ÅF typ Thomann och GC i USA har dom säkert fortfarande krav på lagerhållning, vilket är villkorat till priser och hur dom får använda märket
i sin annonsering mm.

Det måste lite grann vara så för att man ska kunna producera rätt antal av produkterna i rätt tid, kan inte ha en fabrik stå och vänta på
att nån ska beställa en gitarr ur katalogen.

_________________



25 May 2021, 12:30
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 29 Jun 2007, 09:19
Posts: 2560
Location: Malmö
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Kolla här! Bättre än Gibson, står det: https://www.blocket.se/vi/96764744.htm

_________________
Mats


25 May 2021, 12:48
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7768
Location: Göteborg
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Mike Leaf wrote:
Vinyljunkie wrote:

Jag hade för mig att Gibson hade krav på återförsäljare att ha en hel vägg med Gibson på bästa plats i butiken, eller var det Fender som var sådär dumma i hela huvudet?

Det var väldigt länge sen som jag kommer ihåg det.
För stora ÅF typ Thomann och GC i USA har dom säkert fortfarande krav på lagerhållning, vilket är villkorat till priser och hur dom får använda märket
i sin annonsering mm.

Det måste lite grann vara så för att man ska kunna producera rätt antal av produkterna i rätt tid, kan inte ha en fabrik stå och vänta på
att nån ska beställa en gitarr ur katalogen.


Mmm... eller hur.... och alla andra märken klarar detta.... :roll:


25 May 2021, 12:49
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14796
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Vinyljunkie wrote:
Mmm... eller hur.... och alla andra märken klarar detta.... :roll:

Jag förstår inte vad du menar, se relationen tillverkare/distributör/återförsäljare som ett samarbete där
alla tjänar på att göra sin del och kunna planera verksamheten samt tjänar en del av kakan.

Gillar man inte villkoren i samarbetet så kan man väl sälja något annat

Sen har det kanske kommit lite på kant nu pga 4S och Luthmans konkurs (fast dom är igång igen) samt
Corona och omkonstruktion av Gibson för 2 år sen.

Vad är du ute efter?
Att alla små Åf ute i landet ska ha väggarna dignande fulla med Gibson?
Det går säkert att ordna om de bara beställer i god tid.

_________________



25 May 2021, 14:19
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7768
Location: Göteborg
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Mike Leaf wrote:
Vinyljunkie wrote:
Mmm... eller hur.... och alla andra märken klarar detta.... :roll:

Jag förstår inte vad du menar, se relationen tillverkare/distributör/återförsäljare som ett samarbete där
alla tjänar på att göra sin del och kunna planera verksamheten samt tjänar en del av kakan.

Gillar man inte villkoren i samarbetet så kan man väl sälja något annat

Sen har det kanske kommit lite på kant nu pga 4S och Luthmans konkurs (fast dom är igång igen) samt
Corona och omkonstruktion av Gibson för 2 år sen.

Vad är du ute efter?
Att alla små Åf ute i landet ska ha väggarna dignande fulla med Gibson?
Det går säkert att ordna om de bara beställer i god tid.


Du skrev: "Det måste lite grann vara så för att man ska kunna producera rätt antal av produkterna i rätt tid, kan inte ha en fabrik stå och vänta på
att nån ska beställa en gitarr ur katalogen."
Du får det att låta som detta är något som är ett problem specifikt för Gibson.


25 May 2021, 14:58
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2581
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Det är en djungel med Gibson också.

Kollar på en 2012 Traditional. Dom ska ha 57 Classic och coil-tap.
Inte den här. "Came stock with Antiquity pickups, no coil-tap."

Jag hittar inga såna när jag googlar.


26 May 2021, 12:46
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3710
Location: Hising Island
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:
"Came stock with Antiquity pickups, no coil-tap."


Nä - det där är nog inte rätt. Coiltap vet jag inte men Gibson kommer sällan med mickar ur annat fabrikat. Ibland på artistmodeller Slash och Zakk Wylde t.ex.
Antiquitys (Seymour Duncan) är inte troligt.

Men de specarna är absolut inte en dealbreaker. Bra mickar och dyra. Gött och slippa coiltap dessutom.

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


26 May 2021, 13:47
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2581
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
glassfinger wrote:
bummer wrote:
"Came stock with Antiquity pickups, no coil-tap."


Nä - det där är nog inte rätt. Coiltap vet jag inte men Gibson kommer sällan med mickar ur annat fabrikat. Ibland på artistmodeller Slash och Zakk Wylde t.ex.
Antiquitys (Seymour Duncan) är inte troligt.

Men de specarna är absolut inte en dealbreaker. Bra mickar och dyra. Gött och slippa coiltap dessutom.


Det här med coil-tap var mitt misstag, jag blandade ihop med 2012 Standard.
Men om den här Traditional kom stock med Antiquity, så måste det varit en Limited-variant, eller så yrar säljaren.


26 May 2021, 18:22
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2581
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Jag vill ha en Gibson, men återigen... när jag läser om dom så blir jag avskräckt.
När EytschPi42 testade 4 FGN så var dom helt felfria i bygget, hantverk som Gibson helt enkelt inte kan leverera.

En Custom Shop tar ca 6 veckor att bygga. Då kanske en Gibson USA tar 3 veckor, de kostar ju hälften.
För 23 000:- så tycker inte jag att det är för mycket begärt att en detalj som sadeln ska vara bra.
Gibson kostar en del, för mycket görs för hand av skickliga hantverkare. Enligt Gibson.
Vet inte hur lång tid det tar att få dit sadeln. Om de avsätter en hel arbetsdag på just den detaljen med sadeln, så kanske det blir bra.


27 May 2021, 07:42
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3710
Location: Hising Island
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:
Jag vill ha en Gibson, men återigen... när jag läser om dom så blir jag avskräckt.
När EytschPi42 testade 4 FGN så var dom helt felfria i bygget, hantverk som Gibson helt enkelt inte kan leverera.


Ja men skit i Gibson då. Om du tycker att den lille vedervärdige tysken är en god informant så gå på vad han säger. Är det han som säger att Gibson inte kan leverera felfritt?

bummer wrote:
En Custom Shop tar ca 6 veckor att bygga. Då kanske en Gibson USA tar 3 veckor, de kostar ju hälften.
För 23 000:- så tycker inte jag att det är för mycket begärt att en detalj som sadeln ska vara bra.
Gibson kostar en del, för mycket görs för hand av skickliga hantverkare. Enligt Gibson.
Vet inte hur lång tid det tar att få dit sadeln. Om de avsätter en hel arbetsdag på just den detaljen med sadeln, så kanske det blir bra.


En dålig sadel på ett övrigt bra instrument kan en duktigt gitarrmek fixa till och om du inte är hundra kunnig i att justera dina instrument så kan du behöva en setup på ett nytt instrument oavsett. De flesta tillverkare gör setup enligt sina mallar och det kanske inte passar alla - det är personligt.

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


27 May 2021, 08:27
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2581
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Plus många andra som skrivit om FGN på diverse forum. Jag har själv en FGN Tele som är helt felfri i bygget.
En annan tysk (kanske mutade av FGN) har köpt 12 st FGN (alla svarta) utan att ha testat dom innan, och han anser att det inte är nån risk alls, då de alla är bra byggda. Custom Shop-nivå.

Så man får räkna med en dålig sadel på en Gibson för 23 000:-, och att en gitarrtekniker bör gå över gitarren innan den blir bra.
Det tycker jag är HELT tossigt.

Kanske är det som menas med only a Gibson feel like a Gibson. Det, och nitro-lacken.
Som nån skrev på ett forum(minns inte exakt) "shit workmanship straight outta Nashville".


27 May 2021, 08:38
Profile
User avatar

Joined: 29 Jun 2007, 09:19
Posts: 2560
Location: Malmö
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:
Plus många andra som skrivit om FGN på diverse forum. Jag har själv en FGN Tele som är helt felfri i bygget.
En annan tysk (kanske mutade av FGN) har köpt 12 st FGN (alla svarta) utan att ha testat dom innan, och han anser att det inte är nån risk alls, då de alla är bra byggda. Custom Shop-nivå.

Så man får räkna med en dålig sadel på en Gibson för 23 000:-, och att en gitarrtekniker bör gå över gitarren innan den blir bra.
Det tycker jag är HELT tossigt.

Varför letar du bara information som stödjer det du redan bestämt dig för? Ingen har väl sagt att man ska räkna med en dålig sadel och översyn av tekniker? Det som sas var att om det behövs, så är det ingen stor sak. Och varför refererar du till en person som köpt 12 svarta FGN som ett absolut sanningsvittne? Låter snarare som nån knäppgök, om han köpt 12 svarta FGN. Jag är kanske också en knäppgök, men kontrar med att jag ägt fem Gibsongitarrer. Alla var bra redan från början.

_________________
Mats


27 May 2021, 08:54
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2581
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
albert wrote:
bummer wrote:
Plus många andra som skrivit om FGN på diverse forum. Jag har själv en FGN Tele som är helt felfri i bygget.
En annan tysk (kanske mutade av FGN) har köpt 12 st FGN (alla svarta) utan att ha testat dom innan, och han anser att det inte är nån risk alls, då de alla är bra byggda. Custom Shop-nivå.

Så man får räkna med en dålig sadel på en Gibson för 23 000:-, och att en gitarrtekniker bör gå över gitarren innan den blir bra.
Det tycker jag är HELT tossigt.

Varför letar du bara information som stödjer det du redan bestämt dig för? Ingen har väl sagt att man ska räkna med en dålig sadel och översyn av tekniker? Det som sas var att om det behövs, så är det ingen stor sak. Och varför refererar du till en person som köpt 12 svarta FGN som ett absolut sanningsvittne? Låter snarare som nån knäppgök, om han köpt 12 svarta FGN. Jag är kanske också en knäppgök, men kontrar med att jag ägt fem Gibsongitarrer. Alla var bra redan från början.


Jag letar inte, detta är en trend som jag har sett på olika gitarrforum.
Jag bara nämnde honom, just för att han köpt 12 st FGN utan att ha testat dom innan, och alla var bra. Han har kvar dom flesta. FGN verkar vara ett säkrare köp än Gibson, om man vill ha bra grejer som funkar utan fix.

Jag är säker på att det finns bra Gibson därute, men jag hoppar nog över att köpa en online. Får ta mig in till Karlstad längre fram, när de kanske fått in nån, så får jag känna på dom själv.
Dom har tydligen en 50s Tobacco Burst inne. Det var som fa...


Last edited by bummer on 27 May 2021, 10:48, edited 1 time in total.



27 May 2021, 09:10
Profile
User avatar

Joined: 25 Sep 2004, 16:48
Posts: 3710
Location: Hising Island
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:
Så man får räkna med en dålig sadel på en Gibson för 23 000:-, och att en gitarrtekniker bör gå över gitarren innan den blir bra.
Det tycker jag är HELT tossigt.


Om du beställer en gitarr online så bör du nog ta detta med beräkningen för ALLA instrument. Jag tycker att du skall gå till butik, testa, fråga. Många handlare låter kunder ta hem för att testa eftersom gitarrer är personligt och man kan behöva känna på instrumentet en stund i lugn och ro. De flesta handlare vill ha nöjda kunder och kanske gör en setup enligt dina preferenser som en del av affären.

Efter det du skrivit i denna tråden och andra trådar så verkar det på mig som att du är väldigt osäker som gitarrkonsument och det enda som kommer att göra dig mer säker är att du provar gitarrer. Det finns inga forum eller youtube-kanaler som kan vägleda dig till att få tag i världens bästa och mest prisvärda gitarr och leda dig till att göra århundradets bästa deal. Du måste skaffa dig egen kunskap och det är "trial and error" som gäller.

Köp en Gibson om du vill ha en - trivs du inte med den så är andrahandsvärdet ok och är förhållandevis lättsåld.

Köp en FGN om du vill ha den - räkna med sämre andrahandsvärde och räkna med att den är svårare att omsätta då det är ett förhållandevis oetablerat märke. Deras LP-kopior, de som inte riktigt ser ut som Les Pauler men nästan, är FULA!

_________________
http://www.facebook.com/mayshounds/
https://open.spotify.com/artist/0uyaofsOLmzcYezAAKtYkj?si=dplvo-jQQRuJTBU5FoX1GA


27 May 2021, 09:41
Profile
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4138
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
:mrgreen:


27 May 2021, 10:18
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2581
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
bummer wrote:
Plus många andra som skrivit om FGN på diverse forum. Jag har själv en FGN Tele som är helt felfri i bygget.
En annan tysk (kanske mutade av FGN) har köpt 12 st FGN (alla svarta) utan att ha testat dom innan, och han anser att det inte är nån risk alls, då de alla är bra byggda. Custom Shop-nivå.

Så man får räkna med en dålig sadel på en Gibson för 23 000:-, och att en gitarrtekniker bör gå över gitarren innan den blir bra.
Det tycker jag är HELT tossigt.

Kanske är det som menas med only a Gibson feel like a Gibson. Det, och nitro-lacken.
Som nån skrev på ett forum(minns inte exakt) "shit workmanship straight outta Nashville".


Vid 11:25 min så kommer han till sadeln.
Made in USA.
The Real Thing.

https://www.youtube.com/watch?v=7a4cSNCw7BY


27 May 2021, 10:29
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2581
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
glassfinger wrote:
bummer wrote:
Så man får räkna med en dålig sadel på en Gibson för 23 000:-, och att en gitarrtekniker bör gå över gitarren innan den blir bra.
Det tycker jag är HELT tossigt.


Om du beställer en gitarr online så bör du nog ta detta med beräkningen för ALLA instrument. Jag tycker att du skall gå till butik, testa, fråga. Många handlare låter kunder ta hem för att testa eftersom gitarrer är personligt och man kan behöva känna på instrumentet en stund i lugn och ro. De flesta handlare vill ha nöjda kunder och kanske gör en setup enligt dina preferenser som en del av affären.

Efter det du skrivit i denna tråden och andra trådar så verkar det på mig som att du är väldigt osäker som gitarrkonsument och det enda som kommer att göra dig mer säker är att du provar gitarrer. Det finns inga forum eller youtube-kanaler som kan vägleda dig till att få tag i världens bästa och mest prisvärda gitarr och leda dig till att göra århundradets bästa deal. Du måste skaffa dig egen kunskap och det är "trial and error" som gäller.

Köp en Gibson om du vill ha en - trivs du inte med den så är andrahandsvärdet ok och är förhållandevis lättsåld.

Köp en FGN om du vill ha den - räkna med sämre andrahandsvärde och räkna med att den är svårare att omsätta då det är ett förhållandevis oetablerat märke. Deras LP-kopior, de som inte riktigt ser ut som Les Pauler men nästan, är FULA!


Jag är nog inte SÅ kräsen. Min Vintage V100 är lika ful som FGN.
Tokai finns ju också, som är snyggare.
Där kan man se lite samma trend. Bättre kvalitet för mindre pengar än Gibson.


27 May 2021, 10:34
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2633
Location: Sthlm
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Jag tyckte jag såg flera fina Gibsonpållar på Blocket sist jag kollade. Och här på bojen såg jag att det ligger en ifrån Eskilstuna, i mina ögon jättefin. Jämfört med att köpa en en Fender som går att skruva ihop från vilka delar som helst och gnugga på en logga, så är det ju betydligt mer riskfritt att köpa en Gibson. Är man inte nöjd så går det ju att sälja den vidare.


27 May 2021, 10:36
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2581
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
lpstd wrote:
Jag tyckte jag såg flera fina Gibsonpållar på Blocket sist jag kollade. Och här på bojen såg jag att det ligger en ifrån Eskilstuna, i mina ögon jättefin. Jämfört med att köpa en en Fender som går att skruva ihop från vilka delar som helst och gnugga på en logga, så är det ju betydligt mer riskfritt att köpa en Gibson. Är man inte nöjd så går det ju att sälja den vidare.


Ja, ett par st faktiskt, bl.a. Custom Shop också, som ska vara säkrare köp. Lite för dyrt för mig dock.


27 May 2021, 10:38
Profile
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4138
Location:
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Köp en FGN för böveln :mrgreen:


27 May 2021, 11:02
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2581
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
Ja, nästan säker på att det är mer gitarr än en Gibson USA, för mindre pengar.
Men den har fel horn, inte nitro och så är den inte Made in USA.
Fuck... :roll:


27 May 2021, 11:10
Profile

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2311
Location: stockholm
Post Re: Gibson 1959 Les Paul kostade som dagens Gibson USA
https://www.blocket.se/annons/skane/gib ... s/95856592


27 May 2021, 11:22
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 574 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 20  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.