|
 |
 |
H-e! H-e!H-e! Gitarrhals av på min Gibson jr
| Author |
Message |
|
Mike Leaf
|
 Re: H-e! H-e!H-e! Gitarrhals av på min Gibson jr
Grejen med försäkringar och ersättning är att när det komemr till kritan är det helt godtyckligt vad och om man får ersättning, ena gången är det lätt som en plätt och man får vad man begär direkt utan strul, andra gånger nekas det , nervärderas och strulas något otroligt. Måste ju bero på vilken handläggare man får ... plus att dom säkert får olika direktiv hela tiden.
Det är ju på sitt sätt inte rätt att man som kund måste vara en hård förhandlare för att få ut rätt ersättning.
| 01 Aug 2013, 08:54 |
|
 |
|
Tweedman
|
Det här visar igen hur kassa Gibson är på att göra gitarrer som håller för vanliga missöden. LP och SG skulle kunna bli mycket bättre om Gibson, efter 50 år, tänker om och lägger in lite armering under greppbräda och huvudfanér. Ruokangas vet hur man gör, t.ex. på hans Unicorn som det finns ett par bra YT-klipp på.
Sen tycker jag, att har man lagat samma hals tre gånger, så är det dags att göra en armering av den bevisligen extra sköra halsen.
|
| 01 Aug 2013, 13:13 |
|
 |
|
gurami64
|
Nu har jag pratat med Folksam. Inga konstigheter där. De vill ha en prisuppgift på vad det skulle kosta att laga skadan (om den är lagningsbar) och ett värderingsintyg. Båda uppgifterna kan vara lämnade av samma person. Om de inte tycker ett intyg är skäligt så har de egna värderare att tillgå...Lagningskostnaden ska sedan ställas mot värdet på gitarren. Eftersom jag är Storkund(läs: medelålders bil- och villaägare) hos dem har jag reducerad självrisk, som vanligtvis är 1500 på allriskförsäkringen.
Kom just på att försäkringskillen frågade om skicket på gitarren och när jag sa att en sådan här gitarr ÖKAR i värde med slitaget så tyckte jag mig kunna förnimma en viss skepsis från andra sidan luren.
|
| 01 Aug 2013, 14:45 |
|
 |
|
musiknörd
|
kolla med per sonnerup om han har tid!
_________________ /Rickard
|
| 02 Aug 2013, 00:09 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
gurami64 wrote: när jag sa att en sådan här gitarr ÖKAR i värde med slitaget så tyckte jag mig kunna förnimma en viss skepsis från andra sidan luren. Med all rätt...
| 02 Aug 2013, 07:42 |
|
|