Sustain wrote:
Jag sitter här och lyssnar på Spotify (om än Sound Cloud just i detta ögonblick) via en PreSonus Audiobox USB D/A, en 90-tals Audio Pro hemmabio-preamp (CAV.7), ett Inter M R500 Plus slusteg till ett par gamla men fräscha Dynaco A10 högtalare.
Jag har inga som helst problem med ljudkvalitén i det jag lyssnar på nu och jag är oerhört tacksam för den enorma tillgången på musik via främst Spotify.
Jag har varit intresserad av HiFi i över 45 år och har byggt och grejat en del genom åren. Men jag har i stort sett slutat lyssna på ljud och lyssnar numera huvudsakligen på musiken. Naturligtvis har jag vissa krav på utrustningen/ljudkvalitén, men det behövs inga dyra grejer.
Visst är det häftigt med riktigt bra ljudutrustning som kan plocka fram en massa detaljer och nyanser, men med det går även många undermåliga inspelningar bort, eftersom även brister blir så mycket tydligare. Totalt sett kostar det en massa pengar och man får mycket mindre musik som duger att lyssna på. Det är trist tycker jag.
/Sixten
Problemet är ju att en hel del av Spotifyus utbud inte streamas i bästa kvalitet (320), en hel del är betydligt sämre. Visst är det bra med Spotify och utbudet, men det ena borde inte utesluta det andra. Jag vill ha Spotify i lossless format.. Det kommer säkert men jag vill ha det nu

_________________-------------------------------------------------
The beat goes on and I´m so wrong