|
 |
 |
Höjd på stränghållaren, Les paul, SG etc.
| Author |
Message |
|
Mike Leaf
|
 Re: Höjd på stränghållaren, Les paul, SG etc.
Tvåtakt wrote: : faseen va bra den låter å resonerar. Min kompis Gibson har ingen chans! Har Du börjat prata med gitarrerna nu också? I så fall ta en Time out.
| 21 Sep 2014, 16:03 |
|
 |
|
Tvåtakt
|
Hhahahah. Jag menade såklart sustainen men måste ha använt lite fel ord 
|
| 21 Sep 2014, 17:26 |
|
 |
|
kjelle
|
Arne A fixade till min LP Custom-74, inklusive stallet, som var lite tilltryckt. Enligt hans samlade vishet kollapsade orginalstallen oftast genom att bli klämda, orginalcasen är inte så hårda och tål inte att man lastar något tungt ovanpå. Stallet är högsta punkten på kroppen, och tar hela smällen. De gjutna stallen kan bockas tillbaka EN gång, därefter är risken stor för att skadan blir permanent eller att sprickor bildas. Mitt är justerat nu, och behandlas varsamt. De stabilaste stallen verkar vara Callaham, bearbetade stålstall, istället för gjutna. Jag har införskaffat ett, men ännu inte hunnit montera. Kan ju tänkas att det påverkar tonen lite åt det brightare hållet, vilket är helt OK för mig på en LP.
| 23 Sep 2014, 09:50 |
|
|