| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| NSD- New Strat Day http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=101795 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Mike Leaf [ 10 Apr 2015, 19:51 ] |
| Post subject: | Re: NSD- New Strat Day |
Färgen är mer åt 'daphne blue' , men inte 100%. Kanske någon egen blandning? Tråkigt med Fender-logga på den ...... |
|
| Author: | Cabretta [ 10 Apr 2015, 21:34 ] |
| Post subject: | Re: NSD- New Strat Day |
Verkar vara ett bra köp, snygg färg också, dom där "tjockishalsarna" är jävligt sköna efter ett tag. Guldhårdvaran passar bra på den där. (Jag tror inte någon av lågbudgettillverkarna gör såna där tjocka halsar, har aldrig sett någon i alla fall.) |
|
| Author: | bummer [ 10 Apr 2015, 21:38 ] |
| Post subject: | Re: NSD- New Strat Day |
SÅ j-a kass fotograf var du inte. Man ser ju att det är en strata, och inte en pålle i alla fall Tycker det passade med guld på just den faktiskt. |
|
| Author: | clapton71 [ 11 Apr 2015, 09:04 ] |
| Post subject: | Re: NSD- New Strat Day |
Tack för svar! Allparts har just en sån här fet hals, dock inte med jumbostavar så troligen är den ombandad. Mike, bilderna är för kassa för att återge färgen korrekt men den är definitivt mer mintgrön än blå. Har bytt ut den lilla plastshimsen mot en bit av en trasig tumstock. Tänker att om den nu måste shimsas så ska det åtminstone vara trä mot trä. Kan inte avgöra om det blev bättre men i alla fall inte sämre... Jag får inte till min set-up som jag vill. G-strängen skorrar löst men inte när man trycker ner den en bit ovanför sadeln. Behöver fixa ett strängtryck alt byta stämmisarna mot höjdjusterbara. Några tips? Matte |
|
| Author: | kjelle [ 12 Apr 2015, 13:21 ] |
| Post subject: | Re: NSD- New Strat Day |
Jag har nyligen monterat på en liknande fet Allparts-hals på en MJT-kropp. Halsen är lika fet hela vägen, inget indrag efter huvudet. Aningen för fet kan jag tycka, men det blir bra resonans. Angående skorret, kan ju vara för låg sadel för g-skåran? Nya stämskruvar är dyrt, sadel och/eller strängtryck billigt. På min Allpartshals var hålen för stämskruvarna mindre än 7 mm, mina Gotoh Rocksolids som kräver standard ca 8.5mm hål funkade inte, tänkte just byta till ett set med justerbar höjd. De gamla, vintage typ, fick sitta kvar. |
|
| Author: | clapton71 [ 12 Apr 2015, 14:05 ] |
| Post subject: | Re: NSD- New Strat Day |
Nu blir det nästan dubbelpost med den andra tråden, men men...kommer att sätta dit en extra måsvinge och behålla stämmisarna på denna. Kör stallet i botten på kroppen, alla fem fjädrar hårt dragna. Jag tror också stt den feta halsen bidrar mest till hur den låter och känns. Den har en fantastisk resonans, shimsen till trots. Matte |
|
| Author: | clapton71 [ 13 Apr 2015, 07:21 ] |
| Post subject: | Re: NSD- New Strat Day |
Mike Leaf wrote: Tråkigt med Fender-logga på den ...... Håller med! Upptäckte att den tack och lov låg utanpå det tintade lacklagret så den var enkel att ta bort. Matte |
|
| Author: | Bysen [ 14 Apr 2015, 15:40 ] |
| Post subject: | Re: NSD- New Strat Day |
Kul! Bytte med min gamla planka? Caset ser ut att vara likadant som mitt (ofrivilligt) relikerade Är väl värd en slant bara det? Ser fin ut, är ju svag för lönnbrädor. Guldmekanik är inte min kopp te men det ser ju faktiskt ganska propert ut i den här färgkombinationen. Bra att loggan gick att ta bort så enkelt, förstår inte riktigt vitsen med sånt. Även om man är tydlig med det så finns ju alltid risken att ev senare ägare kränger den som Fender till någon mindre insatt |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|