Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Vad tycker ni om Fender Lonestar
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=10600
Page 1 of 1

Author:  Skavis [ 21 Sep 2006, 21:40 ]
Post subject: 

Har haft en Big Apple (H/H) och det är en av de få giterrer jag ångrar att jag sålt ! Bra skit !

----------------------------
<font color=green><b>"No I'm no, I'm no superman"</b></font id=green>

Author:  Honeyburst [ 21 Sep 2006, 21:52 ]
Post subject: 

Jag har en Lonestar anno 1997, tycker den är toppen! Mångsidig som få i ljudet med bra mickar (SD Pearly Gates + 2 st Texas Special).

Här är en bild på min (har dock petat i ett par SD Duckbuckers på prov och sedan inte orkat byta tillbaks!):

<img src="http://i2.photobucket.com/albums/y19/Honeyburst/Lonestar/Lonestar_web2.jpg" border=0>



<img src="http://i2.photobucket.com/albums/y19/Honeyburst/VA/VA_logo.jpg" border=0>

Author:  Honeyburst [ 21 Sep 2006, 22:17 ]
Post subject: 

Ojoj, jag är värdelös på att beskriva sånt....<img src=icon_smile_clown.gif border=0 align=middle> men....

Jag är inte så jätteförtjust i tjocka, feta halsar på Strator. Det är däremot OK på en Les Paul.
Min Lonestar har väl en lagom slimmad halsprofil (den blå Plus-stratan jag "lånade" av Josh ett tag hade aningen fetare hals vilket gjorde att den fick gå tillbaks till honom sen), C-formad med 9,5" radie på brädan, mediumjumboband.
Skitsvårt att förklara tjockleken på halsen men den är nog kanske aningen tunnare än på andra Standard-strator...?

<img src="http://i2.photobucket.com/albums/y19/Honeyburst/VA/VA_logo.jpg" border=0>

Author:  Joshunznera [ 21 Sep 2006, 22:39 ]
Post subject: 

en kompis har en oskruvad sån där i repan och jag spelar på den då och då. Skön att lira på och, som Honeyburst påpekar, en tunnare hals. JAg skulle kalla den för slim C eller "Galanti-format" <img src=icon_smile.gif border=0 align=middle>



-----------------

<img src="http://smilies.f-o-o-l.de/crazy.gif" border=0>The beat goes on and I´m so wrong

Author:  Pioneer [ 21 Sep 2006, 22:53 ]
Post subject: 

Jag vill med "låna" en plus-strata av Josh. <img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle> Har letat länge nu efter en med lönn-bräda ..

<img src="http://web.telia.com/~u38108096/Grandma.gif" border=0>


If you wanna know how to play the blues...
Get yourself a woman!

Author:  Joshunznera [ 21 Sep 2006, 23:08 ]
Post subject: 

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Jag vill med "låna" en plus-strata av Josh. <img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle> Har letat länge nu efter en med lönn-bräda ..

<img src="http://web.telia.com/~u38108096/Grandma.gif" border=0>


If you wanna know how to play the blues...
Get yourself a woman!
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>


Hade länge en 94a med lönnbräda och rödburst, men sålde den nyligen. Ska hojta till när den blir till salu, det var en kompis som köpte den och han byter guror oftare än Spiderman <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle>

-----------------

<img src="http://smilies.f-o-o-l.de/crazy.gif" border=0>The beat goes on and I´m so wrong

Author:  Pioneer [ 21 Sep 2006, 23:18 ]
Post subject: 

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>Hade länge en 94a med lönnbräda och rödburst, men sålde den nyligen. Ska hojta till när den blir till salu, det var en kompis som köpte den och han byter guror oftare än Spiderman

-----------------

The beat goes on and I´m so wrong
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

Det låter lovade då Spiderman verkar vara värre än en musik-affär .. <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle> Gå och övertala kompisen nu. <img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle>

<img src="http://web.telia.com/~u38108096/Grandma.gif" border=0>


If you wanna know how to play the blues...
Get yourself a woman!

Author:  javelin70 [ 22 Sep 2006, 08:35 ]
Post subject: 

Lonestar är väl i princip en american standard med andra mickar, samma badkarsfrästa kropp, samma halsprofil, svaj, mekanik osv. Personligen gillar jag den halsprofilen, den är precis lagom, inte fet och inte supertunn (samma på Hwy1 också). Funderade länge på att köpa en teal green Lonestar men det blev inte så. Perfekt med en strata som har humbucker i stallpos redan från början så gitarren går att använda <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>.

Micke

Author:  Joshunznera [ 22 Sep 2006, 14:45 ]
Post subject: 

<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
Galanti-format, ahhhh .. låter trevligt, som aerodynen då (?) <img src=icon_smile_tongue.gif border=0 align=middle> Den skönaste hals jag fått glädjen att smeka och en gitarr jag ångrar så inihe..... att jag bytte bort. Hojta till om du tröttnar igen.
<BLOCKQUOTE id=quote><font size=1 face="Verdana, Arial, Helvetica" id=quote>quote:<hr height=1 noshade id=quote>
en kompis har en oskruvad sån där i repan och jag spelar på den då och då. Skön att lira på och, som Honeyburst påpekar, en tunnare hals. JAg skulle kalla den för slim C eller "Galanti-format" <img src=icon_smile.gif border=0 align=middle>



-----------------

<img src="http://smilies.f-o-o-l.de/crazy.gif" border=0>The beat goes on and I´m so wrong
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

gitarrmissbrukare
<hr height=1 noshade id=quote></BLOCKQUOTE id=quote></font id=quote><font face="Verdana, Arial, Helvetica" size=2 id=quote>

ja, ungefär som Aerodynen <img src=icon_smile.gif border=0 align=middle>

Men den stannar hos moi

(tror jag) <img src=icon_smile_wink.gif border=0 align=middle>

-----------------

<img src="http://smilies.f-o-o-l.de/crazy.gif" border=0>The beat goes on and I´m so wrong

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/