View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 12:36



Reply to topic  [ 184 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Bojarnas sommar projekt 2018-2023 
Author Message
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4555
Location: Northbottom
Post Bojarnas sommar projekt 2018-2023
Tänkte det skulle vara trevligt med en tråd om vad Bojarna har för projekt under sommaren. Det behöver inte vara byggen -utan även musik etc, etc. Vad som helst i musikväg Bojarna sysslar med i värmeböljan.

Hos mig är det lackslipning på schemat idag. Tog fram kameran och förevigade läget projektet -i samband med en kaffepaus:

Image

...Och det är MYCKET MER på G! Det gäller att hitta tid för att göra allt. Man skall ju inte stressa under sommaren. :wink:


/ Jonken 8)


Last edited by Jonken on 04 Mar 2023, 10:18, edited 2 times in total.



21 Jul 2018, 19:11
Profile

Joined: 07 Aug 2009, 11:58
Posts: 1188
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Spelar in en ny platta!

Samt vill sälja av lite grejer, men det har jag inte klarat av ännu.

_________________
http://digressionassassins.bandcamp.com


21 Jul 2018, 19:22
Profile WWW
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4555
Location: Northbottom
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Ulfern wrote:
Spelar in en ny platta!

Samt vill sälja av lite grejer, men det har jag inte klarat av ännu.

Nice.
Hur snäv -eller relaxed tidsplan är det?
Jag tror att du behöver deka mer dig ganska rejält i sommar ölen: innan du börjar avyttra prylar. (Det blir den "äkta klassikern" dagen efter med gruset i munnen: -NEJ! MEN VAFFAN HAR JAG GJORT?! :lol: :lol: :lol:


/ Jonken


Last edited by Jonken on 21 Jul 2018, 20:27, edited 1 time in total.



21 Jul 2018, 20:25
Profile

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2531
Location:
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Går igenom de musikprylar jag har och fixar till sånt som jag inte hunnit med, en slags "prylvård" eller vad man ska säga. Rätt trivsam sysselsättning i sällskap med en kall pilsner.


21 Jul 2018, 20:26
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4555
Location: Northbottom
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
zoork_1 wrote:
Går igenom de musikprylar jag har och fixar till sånt som jag inte hunnit med, en slags "prylvård" eller vad man ska säga. Rätt trivsam sysselsättning i sällskap med en kall pilsner.

Låter lungt och trevligt. Själv har jag duschat och tagit kväll. Sitter just nu med just en kall pilsner och njuter av att inte vara svettig i ungefär 10 minuter till i den här värmen.


/ Jonken :wink:


21 Jul 2018, 20:30
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3233
Location: växjö
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Försöker att bli klar med en Goyatone Musician med två stycken helt döda "guild foils", givetvis av den allra mest udda och spröda variant som tänkas kan. Kan inte bestämma mig om jag ska försöka linda om dom luftlindade spolarna, eller helt enkelt trycka in nått annat under den skumma kåpan! Ingen lär ju veta hur den lät från början ändå!

Men det största projektet är nog att ta tag i gitarrspelet lite mer seriöst. Har man spelat i mer än förtio år så blir spelet mycket avhängt i vilka sammanhang jag spelar. Senaste åren har det varit stiltje med band spelande, och att sitta och klia på gitarren för mig själv är sällan speciellt kul, har liksom hört mitt gitarrspel till leda! Men nu ska det ta mig fan övas...….I morgon!

_________________
pudas


21 Jul 2018, 21:32
Profile
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1870
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Bra tråd! Ägnar mig åt att optimera mina gitarrer, lite mickbyten mm. Samt har testat att gå ned till 0.09 strängar på en av mina strator (från 0.10) vilket var lääänge sedan, men känns lite lovande. Jobbar lite på min hybrid picking också. Och svalkar mig med kalla ... :) Går också runt och ältar huruvida jag ska lämna in min -64 Strata på ombandning eller inte, lite ångestladdat beslut..

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


21 Jul 2018, 21:34
Profile

Joined: 07 Aug 2009, 11:58
Posts: 1188
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Jonken wrote:
Ulfern wrote:
Spelar in en ny platta!

Samt vill sälja av lite grejer, men det har jag inte klarat av ännu.

Nice.
Hur snäv -eller relaxed tidsplan är det?
Jag tror att du behöver deka mer dig ganska rejält i sommar ölen: innan du börjar avyttra prylar. (Det blir den "äkta klassikern" dagen efter med gruset i munnen: -NEJ! MEN VAFFAN HAR JAG GJORT?! :lol: :lol: :lol:


/ Jonken



Hehe, jag ska jobba på med ölen, men ett par småbarn gör att det blir ett högt pris att pröjsa att vara bakis!

Rättså lugn tidsplan, det är inte så att de stora bolagen trycker på för att få ut skivan, men allt är snart inspelat, lite cello kvar, som inte jag spelar sen mix och master och sen släpp på ngt litet bolag. Klar i augusti/september kan man hoppas.

_________________
http://digressionassassins.bandcamp.com


21 Jul 2018, 21:48
Profile WWW

Joined: 04 Aug 2004, 12:57
Posts: 2604
Location:
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Jag har ett par projekt på gång, jag suger dock på att fotografera när jag jobbar på saker men om den här tråden hålls bumpad kanske jag kommer ihåg tills nästa gång jag plockar fram det. Men här är en del av ett av projekten, ett par plastdelar saknades och fanns inte till salu nånstans så ritade jag upp dom själv i ett 3D-program och fick hjälp att skriva ut dom, dock är de välvda på toppen och det klarade inte riktigt skrivaren så det ska jag slipa i ordning när jag har tid över.

Attachment:
36590251_10217356960662494_381365389050773504_n.jpg [124.68 KiB]
Not downloaded yet


21 Jul 2018, 23:07
Profile ICQ WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4247
Location: Boden Norrbotten
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Bygger om en resegitarr och bygger en reselåda där gitarren ingår för allt som behövs för mobilt låtskriveri med all hårdvara dessutom går allt på batteridrift. Foto när det är klart kommer i augusti. Just nu sitter man mest och svettas tycker jag :-)

_________________
Det är aldrig försent att ge upp


22 Jul 2018, 00:10
Profile WWW
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4555
Location: Northbottom
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
knedy wrote:
Jag har ett par projekt på gång, jag suger dock på att fotografera när jag jobbar på saker men om den här tråden hålls bumpad kanske jag kommer ihåg tills nästa gång jag plockar fram det. Men här är en del av ett av projekten, ett par plastdelar saknades och fanns inte till salu nånstans så ritade jag upp dom själv i ett 3D-program och fick hjälp att skriva ut dom, dock är de välvda på toppen och det klarade inte riktigt skrivaren så det ska jag slipa i ordning när jag har tid över.

Riktiga precision-köret där. Träää-däää ä häftigt.


/ Jonken


22 Jul 2018, 10:17
Profile

Joined: 04 Aug 2004, 12:57
Posts: 2604
Location:
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Jonken wrote:
Riktiga precision-köret där. Träää-däää ä häftigt.


/ Jonken



Jo, nu har dom sånt maker space här på byn också jag ska kika in hos i höst. Där får man låna 3D printer, laserskärare, och annat roligt att lära sig på. Man kanske kan bygga en gitarr med kropp á la Danelectro utan att ens behöva röra en såg. :)


22 Jul 2018, 14:32
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3354
Location:
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Jag har dragit igång ett fyra år försenat tele-bygge. Konceptet är en grund i och botten en klassisk blackguard tele fast med några försiktiga moderniseringar som t ex Gibson 59-profil på halsen, större band i rostfritt, plattare radie, antagligen "compound" (konisk), Music Man-behandlong av halsen och halsmick med mer diskant.

MJT-kropp i ask är på väg hit och en del i specen är spikat men det är några saker jag fortfarande funderar på och som jag tänkte ta upp i andra trådar.


23 Jul 2018, 20:00
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4247
Location: Boden Norrbotten
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Fan man blir allt inspirerad av denna tråd och vilka nördar vi är klart godkända på knäppometern :-)

_________________
Det är aldrig försent att ge upp


23 Jul 2018, 20:05
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:52
Posts: 1170
Location: Sthlm
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Baslåda med D.A.S. 12BN 500w
Image

_________________
Nu med utan att ej röra ingen knapp.


23 Jul 2018, 21:22
Profile WWW
User avatar

Joined: 14 Mar 2003, 14:36
Posts: 2333
Location: Varberg
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Oljar greppbädor (gun stock Tru-oil), byter strängar och grubblar över vilken rigg som ska användas till sommarens enda tungrockgig; Marshall JTM45 + 2x12 i sluten låda eller Orange AD30 singel channel + 2x12 i öppen låda... stället är litet, så det blir nog öppen låda.
Hemmarepar litet grann till detta gig & till ett par andra, i helt andra stilar (gammelsoul resp. modern soul). Sval gyllenbrun dryck med bubblor ackompanjerar här också.

Senaste bygget, en svart tele med traditionella L-seriespecar blev just klar. Blev bra skjuts i den! Delar från Blocket & Bojen, och - förstås - från Don Mare.

Bygger om litet i studion, kompletterar med bl.a. Blocket-funna NS10:or, äntligen. :D De tarvar förstås ytterligare nyinköp för att kunna switcha mellan de olika monitorerna. :oops:

_________________
"'scuse me, while I kiss that guy"


23 Jul 2018, 21:45
Profile
User avatar

Joined: 31 Oct 2012, 08:50
Posts: 452
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Har hittills lackat en LP junior i svart cellulosa - var en vit faded fr början - och håller nu på med pedalbordet.

Designen är uttänkt och innebar ett nyköp och färdigställande av diverse pedalprojekt (både mods och fulla byggen). Det är rivet och en del ska säljas av - gjort nya ribbor istället för hel plyfaplatta och ska i dagarna beställa material till nya patchkablar. Kommer nog inte hända så mycket mer på några veckor i väntan på det.

_________________
'Blah, blah, wof, wof'


23 Jul 2018, 21:54
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2750
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Hmm! :) Denna sommaren känns annorlunda och aningen märklig jämfört med tidigare. En del i detta beror nog på att min mor dog nästan 93 år gammal tidigt förra året, så vi gjorde aldrig sommarresan upp till henne förra året, och inte i år heller då. Det var alltid ett stående och välplanerat inslag på semestern, nu ett år senare märks hennes död liksom mer på det sättet. Nå't är lite "ruckat" i planeringen, typ.
En annan sak som gör att det är lite "odd" är att jag nu blivit mycket medveten om att jag länge misshandlat min hörsel.
Särskilt mitt vänstra öra har tagit skit (läs: gitarr och trummor :!: ) under åren, och de senaste årens moddande och spelande i liten lokal har inte varit direkt välgörande för öronen. På vänstra örat har jag ständigt lite tjut och har tappat toppdiskant och övre mid, får ibland efter nån ljudtopp en nedsättning av hörseln som kan vara i flera dagar. Högra örat är i bättre skick, men inte opåverkat. Har sent omsider, och alldeles för sent, skaffat formgjutna hörselskydd som funkar mkt bra. Men allt detta har gjort att jag är lite "rädd" och inte ger mig hän på samma sätt vad gäller allt som har med gitarrspelande, förstärkarmoddande och sånt att göra. Hoppas det går över, hörselskydden funkar faktiskt väldigt bra, har köpt 2 olika dämpningsfilter att byta mellan.
Se'n så har värmen, och med den en sämre sömn, gjort att jag nog gått på skaplig överkapacitet innan semestern, liksom spänt mig.
För första veckan, förra, på semestern så var jag knappt fungerande, jag gillar fan inte zombie-filmer eller -referenser men jag var tidvis sovande upprätt, zombie-aktig?
Ser nu att mitt inlägg ser aningen dystert ut, men jag har gott mod ändå :)
Min nästan ständigt pågående och väldigt, för mig :wink: , lärorika modd av Marshall HJS har gått in i en fas av lägre spänning!
Ja, till försteget då. Har inte riktigt hamnat så lågt som i en Bogner XTC men det ska jag testa också. Och med kretsen i övrigt lite åt det stärkar-hållet så... det låter fan gott (i mina stukade öron).
Frugan vandrar West Highland Way med en syster just nu, jag sköter hem, katt och växter, lirar en hel del stålsträngat akustiskt och är nere och sänker spänningen ibland :mrgreen: . Ja, en och annan ale slinker ner emellan varven också :)
På lördag ska Nef få ett besök då Really Dan med Jojje Wadenius lirar, det är bra grejor!

Jo just det! Kan tipsa om akustiska stålsträngar som jag testat på min Fender Balboa, Thomastik-Infeld Plectrum.
"Sjunger" på ett sätt jag gillar, är mjuka och följsamma. Gillar verkligen soundet!

Och har på stålsträngat akustiskt börjat repa in och arra King Crimsons "Matte Kudasai" och Gunnar Danielssons "Stjärna på TV".
Se där, avslöjar influenser minsann :mrgreen:

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


23 Jul 2018, 21:59
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2750
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Marshall wrote:
Oljar greppbädor (gun stock Tru-oil), byter strängar och grubblar över vilken rigg som ska användas till sommarens enda tungrockgig; Marshall JTM45 + 2x12 i sluten låda eller Orange AD30 singel channel + 2x12 i öppen låda... stället är litet, så det blir nog öppen låda.
Hemmarepar litet grann till detta gig & till ett par andra, i helt andra stilar (gammelsoul resp. modern soul). Sval gyllenbrun dryck med bubblor ackompanjerar här också.

Senaste bygget, en svart tele med traditionella L-seriespecar blev just klar. Blev bra skjuts i den! Delar från Blocket & Bojen, och - förstås - från Don Mare.

Bygger om litet i studion, kompletterar med bl.a. Blocket-funna NS10:or, äntligen. :D De tarvar förstås ytterligare nyinköp för att kunna switcha mellan de olika monitorerna. :oops:

Var lirar ni? Ofta kul att höra nån som får blöta på så NFB'n skiter på sig och allt blir go'middigt (i bästa fall).

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


23 Jul 2018, 22:31
Profile

Joined: 22 Jul 2016, 21:52
Posts: 858
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Marshall wrote:
Oljar greppbädor (gun stock Tru-oil), byter strängar och grubblar över vilken rigg som ska användas till sommarens enda tungrockgig; Marshall JTM45 + 2x12 i sluten låda eller Orange AD30 singel channel + 2x12 i öppen låda... stället är litet, så det blir nog öppen låda.
Hemmarepar litet grann till detta gig & till ett par andra, i helt andra stilar (gammelsoul resp. modern soul). Sval gyllenbrun dryck med bubblor ackompanjerar här också.

Senaste bygget, en svart tele med traditionella L-seriespecar blev just klar. Blev bra skjuts i den! Delar från Blocket & Bojen, och - förstås - från Don Mare.

Bygger om litet i studion, kompletterar med bl.a. Blocket-funna NS10:or, äntligen. :D De tarvar förstås ytterligare nyinköp för att kunna switcha mellan de olika monitorerna. :oops:

Annars fungerar 50% linfrö/50% aprikoskärnolja lika bra.

Ett plus att du inte dör om du dricker den av misstag också!
Luktar lite fisk ett par dagar men sen blir det fantastisk lyster och briljans!
-Billigt sommarnöje...=)

_________________
http://www.ergopikk.com


23 Jul 2018, 22:47
Profile

Joined: 19 Apr 2006, 17:22
Posts: 1092
Location: Göteborg
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Kul att se att ni sliter på i värmen!
:wink:
Själv hemmarepar jag in en 10-15 låtar till ett vik jag ska göra x2 i augusti. Det innefattar även en mängd delayprogrammering och utveckling av användande av expressionpedal därtill. Kul kul!
Till det giget blev det en tele införskaffat som jag ju måste spela in mig på! (Baja 60’s)
Sen skulle min squire jazzmaster behövt bli lite tystare, men det får nog vänta.
I källaren väntar också en annan tele på att den ska få lack. Men den är en helt annan historia som vi får ta senare!


23 Jul 2018, 23:47
Profile WWW
User avatar

Joined: 14 Mar 2003, 14:36
Posts: 2333
Location: Varberg
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Axewall wrote:
Var lirar ni? Ofta kul att höra nån som får blöta på så NFB'n skiter på sig och allt blir go'middigt (i bästa fall).


Det verkar som om du röstar på Marshall-riggen...? :mrgreen: Den är gott middig, KT66:or och med G12-65:or i tvåtolvan.

Shamelessly self promoting, eftersom du frågar:

Den tunga rocken med Bohunks går av stapeln i Göteborg fredagen 3/8 på båten M/S Götapetter, som lär ligga i älven vid Göta Älv-brons södra fäste. Tungt, med old school distade gitarrer.

Gammelsoulen - Wilson Picket å sånt, med blås & Hammond & körtjejer - är med Nisse Berglunds Soul Explosion fredag 10/8 på Majas i Varberg (Apelviken).

Nyare soul blir det med Petra Odenman & Soul EXP (kvintett med skön sjungande tjej, Hammond/Rhodes, elguitar, bas & trummor) å samma båt som ovan, torsdag-fredag 16-17/8. Vi har spelat flera ggr tidigare på bluesbåten längre västerut, men nu blir det alltså en ny båt.

_________________
"'scuse me, while I kiss that guy"


Last edited by Marshall on 24 Jul 2018, 00:28, edited 1 time in total.



24 Jul 2018, 00:23
Profile
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4555
Location: Northbottom
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Var idag och hjälpte en polare med att hämta några maskiner från Finland med lastbil och maskintrailer. Väl tillbaka hemma; bestämde jag mig göra ett ryck; och att utöka en del lackningen. Från och med idag samkör jag tre gitarr byggen parallellt. Knäppt egentligen; men mindre knäppt än bara se fina gitarrer i delar bara ligga och samla damm - bara för att man är bekväm för att stänka ner dessa. Samtliga projekt är av diverse Strata tapp: Två med Floyd och en hardtail.

- Imorgon är det en ny dag. :wink:


/ Jonken


24 Jul 2018, 00:27
Profile
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1595
Location: Kumla
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Har roat mig med att sätta ihop en strata.

Det började med att jag "hittade" en riktigt skön relativt fet hals med svag v-profil i en gitarraffär i Göteborg för lite drygt ett år sen.
Sedan dess har jag samlat på mig lämpliga mekanikdelar och kollat lite då och då efter en schysst strata-kropp.
Lyckades tillslut få tag i en lagom sliten MjT lackad i CAR, med en vikt på 1,75 kg.

Detta är vad som är gjort hittills + vanlig montering och justering.
-Gjorde en lite lätt "hemma-relic" med klorgas på de skruvar och mekanikdelar som inte redan var relic. För att de skulle matcha kroppen.
-Lackade valda delar av halsen med gulnad cellulosalack från gitarrdelar. Oljade resterande med Tru-oil.
-Gjort en bandslip och polerat upp banden.
-Kopplat elektronik med en push-push på nedersta tonkontrollen för att kunna få mitt & stallmick samt hals & stallmick i serie. Nedersta tonkontrollen går både till stall och mittmick.
-Lackat kaviteter med skärmfärg och skärmat plektrumskydd, och kopplat till jord.

Så nu återstår bara lite finjustering av sträng och pickuphöjder sen är den klar.
Samt att jag tänker koppla bort mittmicken från tonkontrollen.
Är mycket nöjd med resultatet.


Attachments:
File comment: Hals, stall och pleka monterat.
IMG_1058.JPG
IMG_1058.JPG [ 156.61 KiB | Viewed 23664 times ]
File comment: "Hemma-relic" av stämskruvar med klorgas.
IMG_1053.JPG
IMG_1053.JPG [ 128.38 KiB | Viewed 23664 times ]
File comment: MjT kropp.
IMG_1048.JPG
IMG_1048.JPG [ 146.08 KiB | Viewed 23664 times ]
File comment: Monterat och klart
IMG_1365.JPG
IMG_1365.JPG [ 212.57 KiB | Viewed 23664 times ]

_________________
http://www.pigsinspace.se
24 Jul 2018, 08:53
Profile WWW
User avatar

Joined: 26 Nov 2008, 14:47
Posts: 4555
Location: Northbottom
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
1331 wrote:
Har roat mig med att sätta ihop en strata.

Det började med att jag "hittade" en riktigt skön relativt fet hals med svag v-profil i en gitarraffär i Göteborg för lite drygt ett år sen.
Sedan dess har jag samlat på mig lämpliga mekanikdelar och kollat lite då och då efter en schysst strata-kropp.
Lyckades tillslut få tag i en lagom sliten MjT lackad i CAR, med en vikt på 1,75 kg.

Detta är vad som är gjort hittills + vanlig montering och justering.
-Gjorde en lite lätt "hemma-relic" med klorgas på de skruvar och mekanikdelar som inte redan var relic. För att de skulle matcha kroppen.
-Lackade valda delar av halsen med gulnad cellulosalack från gitarrdelar. Oljade resterande med Tru-oil.
-Gjort en bandslip och polerat upp banden.
-Kopplat elektronik med en push-push på nedersta tonkontrollen för att kunna få mitt & stallmick samt hals & stallmick i serie. Nedersta tonkontrollen går både till stall och mittmick.
-Lackat kaviteter med skärmfärg och skärmat plektrumskydd, och kopplat till jord.

Så nu återstår bara lite finjustering av sträng och pickuphöjder sen är den klar.
Samt att jag tänker koppla bort mittmicken från tonkontrollen.
Är mycket nöjd med resultatet.

Kan tänka mig att du är nöjd med resultatet -för det där ser ju helt rätt ut. -GRATTIS!


/ Jonken


24 Jul 2018, 10:41
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2009, 11:20
Posts: 2750
Location: Trollhättan/Lilla Edet
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Marshall wrote:
Axewall wrote:
Var lirar ni? Ofta kul att höra nån som får blöta på så NFB'n skiter på sig och allt blir go'middigt (i bästa fall).


Det verkar som om du röstar på Marshall-riggen...? :mrgreen: Den är gott middig, KT66:or och med G12-65:or i tvåtolvan.

Shamelessly self promoting, eftersom du frågar:

Den tunga rocken med Bohunks går av stapeln i Göteborg fredagen 3/8 på båten M/S Götapetter, som lär ligga i älven vid Göta Älv-brons södra fäste. Tungt, med old school distade gitarrer.

Gammelsoulen - Wilson Picket å sånt, med blås & Hammond & körtjejer - är med Nisse Berglunds Soul Explosion fredag 10/8 på Majas i Varberg (Apelviken).

Nyare soul blir det med Petra Odenman & Soul EXP (kvintett med skön sjungande tjej, Hammond/Rhodes, elguitar, bas & trummor) å samma båt som ovan, torsdag-fredag 16-17/8. Vi har spelat flera ggr tidigare på bluesbåten längre västerut, men nu blir det alltså en ny båt.

Kul! Götapetter kan det bli då :)

_________________
"Vägren upphör" Lite ålderdomlig uppmaning om att inte lägga av, som jag ibland ser vid sidan av vägen.
Stöttar Ljudbojen, ETC, Fria Tidningen, Faktum m.fl.


24 Jul 2018, 11:11
Profile

Joined: 15 Aug 2008, 20:04
Posts: 352
Location:
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Börjar väl närma mig slutet på detta projekt... Elektroniken är ju inte den roligaste delen av bygget.

Image


24 Jul 2018, 17:20
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 16 Jan 2008, 15:13
Posts: 721
Location: Norrtälje. SWISH
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
pukko wrote:
Börjar väl närma mig slutet på detta projekt... Elektroniken är ju inte den roligaste delen av bygget.


Jeflar vad läcker :shock:
Har du karvat o snickrat själv?

_________________
Rookie på de mesta men glad ändå.


24 Jul 2018, 19:53
Profile
User avatar

Joined: 18 Sep 2008, 18:07
Posts: 474
Location: Göteborg
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Det är så härligt när Pukko kommer in och sopar mattan med allt motstånd...

*Stort hjärta*

/Niklas

_________________
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that , of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.myspace.com/doldrumsrocks


24 Jul 2018, 20:24
Profile

Joined: 15 Aug 2008, 20:04
Posts: 352
Location:
Post Re: Bojarnas sommar projekt 2018
Gibson55 wrote:
Jeflar vad läcker :shock:
Har du karvat o snickrat själv?


Japp, lönntopp och botten, khayamahogny i kropp och hals, ebenholtz i greppbräda. Mojo Pickups Goldfoils i P90-format.

vikko98 wrote:
Det är så härligt när Pukko kommer in och sopar mattan med allt motstånd...

*Stort hjärta*

/Niklas


Jonkens Van Halen-stripes vinner ju.


24 Jul 2018, 20:37
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 184 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next

Who is online

Users browsing this forum: Vinyljunkie and 42 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.