| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Stratocastern 40 år http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=125268 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Mr Bassman [ 01 Feb 2020, 17:57 ] |
| Post subject: | Stratocastern 40 år |
https://www.youtube.com/watch?v=DKZgVZQEJMY Om någon mot förmodan missat denna dokumentär. Vid 47:59 börjar eftertexterna och en riktigt nice låt spelas som jag skulle vilja veta namnet på och vem som lirar. Mr Bassman |
|
| Author: | Marshall [ 01 Feb 2020, 23:50 ] |
| Post subject: | Re: Stratocastern 40 år |
Låten är Paul Simons ”Still Crazy After All These Years”, i 6/8-takt. Jag skulle gissa att gitarristen är filmens producent Ray Minhinnett, som är en mycket habil gitarrist. |
|
| Author: | Mr Bassman [ 02 Feb 2020, 01:59 ] |
| Post subject: | Re: Stratocastern 40 år |
Marshall wrote: Låten är Paul Simons ”Still Crazy After All These Years”, i 6/8-takt. Jag skulle gissa att gitarristen är filmens producent Ray Minhinnett, som är en mycket habil gitarrist. Thnx man!! Jag googlade faktiskt på den snubben, men har inte hittat låten med honom på Tuben eller Spotify. Kanske aldrig releasad. Han kan verkligen lira, den saken e klar. Mr Bassman |
|
| Author: | LieMfB [ 08 Feb 2020, 21:43 ] |
| Post subject: | Re: Stratocastern 40 år |
Fan, om några år är Stratan 70 år... |
|
| Author: | pudas [ 08 Feb 2020, 22:57 ] |
| Post subject: | Re: Stratocastern 40 år |
LieMfB wrote: Fan, om några år är Stratan 70 år... Inte konstigt att den unga generationen som lyssnar på r'n'b, hip-hopp och annat trams tycker att elgitarrer är lika mossiga som dragspel, tramporgel och cittra! Denna Strata från typ Krit-tiden måste vara en av dom allra första i produktionen med tanke på att plektrumskyddet ser ut att vara gjord i plåt. https://www.youtube.com/watch?v=ir7fjfqzcOM |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|