View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 12:22



Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Hip hop-kulturen är historielös 
Author Message

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7746
Location: Göteborg
Post Re: Hip hop-kulturen är historielös
Makten wrote:
Är det inte så enkelt att grejen med att gå på konsert till största delen handlar om att se artister musicera? Inte "sjunga" (prata) till inspelad musik. Vad är grejen då liksom?


Fråga Kraftwerk-fansen, de har haft anledning att fråga sig det sen mitten av 70-talet. Och Kraftwerk drar alltid storpublik.


06 Jul 2020, 12:17
Profile

Joined: 12 Feb 2008, 22:09
Posts: 2257
Location: Stockholm
Post Re: Hip hop-kulturen är historielös
Mike Leaf wrote:
Makten wrote:
Är det inte så enkelt att grejen med att gå på konsert till största delen handlar om att se artister musicera? Inte "sjunga" (prata) till inspelad musik. Vad är grejen då liksom?

Det tror jag inte, de som drar allra mest publik är ju DJ's med all musik på ett USB-minne.

Däremot tror jag Hip-Hop är rätt 'kreddigt' på så sätt att det alltid ska vara det senaste häftigaste coolaste osv.
Äldre artister bygger inte upp en trogen fan-base på samma sätt som Tex Springsteen mfl.

Jag gissar bara nu men tror inte de unga killarna från orten tycker att 50 cent, Eminem och Snoop Dog, eller Dogge Dogelito är de coolaste
artisterna och speciellt inte betala dyra konsertbiljetter för att se.

Tom han med cowboysoppan från förra sommaren är nog ute snart...


Tycker det ligger mycket i det du skriver. Svårt att sätta fingret på vad som gäller just nu. Jag ser det som parallella spår och idag fler än någonsin.

Jag läser en del om elektronisk musik, där står det väldigt lite om hip hop men väldigt mycket om klubbmusik i Europa. DJ kan också vara att göra egen musik och själva DJ:andet kan vara både kreativt och musikaliskt. Med klubbmusiken kommer det också fram unga tjejer med stor integritet som gör egen musik som också är grymt bra (i genren). Får väl tillägga att det är min smak.


06 Jul 2020, 18:55
Profile

Joined: 07 May 2012, 14:39
Posts: 695
Location: Helsingborg
Post Re: Hip hop-kulturen är historielös
Jag är ett stort fan av Jean Michel Jarre, och han drar helt sanslösa publiker till sina konserter.


06 Jul 2020, 19:44
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 41 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.