View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 23:20



Reply to topic  [ 58 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Bosse Winbergs strata! 
Author Message

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Andra färger var väldigt ovanliga på den tiden.
Men, han kunde ju ha bestöllt en direkt från Fender i rätt färg..

Geleråtta wrote:
"Den ikoniska Spotnicks gitarristen och Göteborgsmusikern Bosse Winberg sålde sin Stratocaster från 1961 på turné i Mexiko till en annan musiker, för att han inte var nöjd med ljudet i den. Det här är gitarren han köpte istället, en Stratocaster från 1965, original i Sunburst, men modifierad med en blåslampa och polerlack. Man kan lugnt säga att Sunburst inte var en finish som Bosse Winberg gillade."

:lol:
Varför i helvete köper man en gitarr i sunburstutförande om man så till den milda grad hatar färgen att man går lös med blåslampa på den?

_________________
Corruptissima re publica plurimae leges


06 Aug 2020, 22:35
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 10 Jul 2013, 01:01
Posts: 316
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Haraldrig wrote:
Andra färger var väldigt ovanliga på den tiden.
Men, han kunde ju ha bestöllt en direkt från Fender i rätt färg..


Jodå jag är med dig där men vi är åndå framme vid 1965 så det fanns ju trots allt lite möjligheter. Men det kanske var bråttom att köpa något mitt under turnen.


06 Aug 2020, 23:08
Profile
User avatar

Joined: 04 Jun 2008, 15:06
Posts: 1920
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Geleråtta wrote:
Haraldrig wrote:
Andra färger var väldigt ovanliga på den tiden.
Men, han kunde ju ha bestöllt en direkt från Fender i rätt färg..


Jodå jag är med dig där men vi är åndå framme vid 1965 så det fanns ju trots allt lite möjligheter. Men det kanske var bråttom att köpa något mitt under turnen.


För övrigt så ser den där i mina ögon väldigt mycket ut som en 66:a.

_________________
Gud finns inte.


07 Aug 2020, 00:09
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Bosse Winbergs strata!
DrSlim wrote:
För övrigt så ser den där i mina ögon väldigt mycket ut som en 66:a.

Ja halsen är ju inte från en 65 Strata, men det kan ju vara delar från flera gitarrer ihopsatt.
66-67 är möjligt.

Svårt när artister själva ska avgöra året på sina gitarrer, Angus trodde ju att hans första SG var en 68:a

NO1 borde ju däremot veta bättre om de ska hålla på och sälja Vintage.

_________________



07 Aug 2020, 07:11
Profile ICQ WWW

Joined: 10 Jul 2013, 01:01
Posts: 316
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Mike Leaf wrote:
DrSlim wrote:
För övrigt så ser den där i mina ögon väldigt mycket ut som en 66:a.

Ja halsen är ju inte från en 65 Strata, men det kan ju vara delar från flera gitarrer ihopsatt.
66-67 är möjligt.

Svårt när artister själva ska avgöra året på sina gitarrer, Angus trodde ju att hans första SG var en 68:a

NO1 borde ju däremot veta bättre om de ska hålla på och sälja Vintage.


Och då faller väl även anekdoten om att hela rasket inhandlades under turnén i Mexico 1965.


07 Aug 2020, 08:27
Profile
User avatar

Joined: 30 Jan 2006, 23:30
Posts: 562
Location: Dimension C
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Geleråtta wrote:
"Den ikoniska Spotnicks gitarristen och Göteborgsmusikern Bosse Winberg sålde sin Stratocaster från 1961 på turné i Mexiko till en annan musiker, för att han inte var nöjd med ljudet i den. Det här är gitarren han köpte istället, en Stratocaster från 1965, original i Sunburst, men modifierad med en blåslampa och polerlack. Man kan lugnt säga att Sunburst inte var en finish som Bosse Winberg gillade."

:lol:
Varför i helvete köper man en gitarr i sunburstutförande om man så till den milda grad hatar färgen att man går lös med blåslampa på den?


Eftersom han redan hade haft en strata som han inte var nöjd med ljudet i blev han nog nöjd när han hittade en som lät som han ville. I stället för att beställa en ny, med risk att bli besviken, så var det bättre att åtgärda färgen på denna, om än kanske inte helt yrkesmässigt 8)

_________________
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Albert Einstein


07 Aug 2020, 09:35
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Geleråtta wrote:
"Den ikoniska Spotnicks gitarristen och Göteborgsmusikern Bosse Winberg sålde sin Stratocaster från 1961 på turné i Mexiko till en annan musiker, för att han inte var nöjd med ljudet i den. Det här är gitarren han köpte istället, en Stratocaster från 1965, original i Sunburst, men modifierad med en blåslampa och polerlack. Man kan lugnt säga att Sunburst inte var en finish som Bosse Winberg gillade."

:lol:
Varför i helvete köper man en gitarr i sunburstutförande om man så till den milda grad hatar färgen att man går lös med blåslampa på den?


För att det var i princip det enda som gick att få tag i på den tiden.


07 Aug 2020, 12:08
Profile

Joined: 10 Jul 2013, 01:01
Posts: 316
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Vinyljunkie wrote:
För att det var i princip det enda som gick att få tag i på den tiden.


Du är sen till festen. Det är ju redan avhandlat ovan.

Enligt intervju med Bosse I Svd så ska stratan var inhandlad I Hollywood 1965. Det är väl förmodligen därifrån man hämtat uppgifterna om hans aversion mot sunburst också:

– 1962 hittade jag en Stratocaster på Hagström musik. Men den lät skit så jag sålde den. Stratan jag har nu köpte jag 1965 i Hollywood, berättar Bosse Winberg, i dag 67 år och fortfarande aktiv med The Spotnicks.

– Fast jag gillade inte att det var en Sunburst, så jag satte en blåslampa på den för att få bort färgen. Sedan slipade jag ner den och la på 15 lager cellulosalack. I dag är den så välanvänd att justerskruvarna vid stallet rostat fast.


07 Aug 2020, 13:14
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Det var väldigt vanligt förr att man lackade om kropparna.
Är ju enkelt på denna gitarrmodell, bara skruva loss allt och sen lämna till vilken billackerare som helst.
Inga bindings eller annat att ta hänsyn till.

Dom sprayade ofta rakt över bursten, på samma sätt som Fender gjorde.

Fender sparade returnerade kroppar och såna som hade skavanker i träet i det gula
Sen när man fick en order på en custom colour tog man en sån och sprayade tex röd.

Då blir det bara en torkprocess och man slapp allt underarbete som en helt ren kropp kräver.
Ibland sprayade dom customfärger direkt på nakna kroppar utan underlager, men då gick det åt mer färg och den färgen var dyrare

Metalliclacker verkar dock oftast ha en underlack.

_________________



07 Aug 2020, 14:33
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Big head kom faktiskt 65.
Jag har sett en drös.

Fender gjorde ju aldrig ändringar efter året, alltså att 31 dec var det gamla och 1 jan det nya.
Våren och hösten var väl förändringens tider hos Fender?

https://www.eddievegas.com/store/detail ... DSTOCK.php

_________________
Corruptissima re publica plurimae leges


07 Aug 2020, 19:07
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Intressant nog la det röda sist när de sprejade sunburst.
Metallic som i CAR och LPB hade först silver och sedan guld.
Personligen gillar jag min gamling med guld bättre än den jag hade med silver.



Mike Leaf wrote:
Det var väldigt vanligt förr att man lackade om kropparna.
Är ju enkelt på denna gitarrmodell, bara skruva loss allt och sen lämna till vilken billackerare som helst.
Inga bindings eller annat att ta hänsyn till.

Dom sprayade ofta rakt över bursten, på samma sätt som Fender gjorde.

Fender sparade returnerade kroppar och såna som hade skavanker i träet i det gula
Sen när man fick en order på en custom colour tog man en sån och sprayade tex röd.

Då blir det bara en torkprocess och man slapp allt underarbete som en helt ren kropp kräver.
Ibland sprayade dom customfärger direkt på nakna kroppar utan underlager, men då gick det åt mer färg och den färgen var dyrare

Metalliclacker verkar dock oftast ha en underlack.

_________________
Corruptissima re publica plurimae leges


07 Aug 2020, 19:10
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 29 Jun 2007, 09:19
Posts: 2560
Location: Malmö
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Spännande att man köper en 65/66-Strata och behandlar den med blåslampa och Yamahadelar, för att 61-Stratan låter dåligt. Vågar nog svära på att 61:an idag är betydligt mer värd, och det med rätta. Mojomyten personifierad...

_________________
Mats


07 Aug 2020, 20:32
Profile
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1870
Post Re: Bosse Winbergs strata!
albert wrote:
Spännande att man köper en 65/66-Strata och behandlar den med blåslampa och Yamahadelar, för att 61-Stratan låter dåligt. Vågar nog svära på att 61:an idag är betydligt mer värd, och det med rätta. Mojomyten personifierad...

Vem vet, kanske lät 61:an dåligt för att mickarna var dåligt injusterade? Inte säkert Bosse W hade koll på sånt vid den tiden?

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


07 Aug 2020, 20:53
Profile
User avatar

Joined: 29 Jun 2007, 09:19
Posts: 2560
Location: Malmö
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Polytone wrote:
albert wrote:
Spännande att man köper en 65/66-Strata och behandlar den med blåslampa och Yamahadelar, för att 61-Stratan låter dåligt. Vågar nog svära på att 61:an idag är betydligt mer värd, och det med rätta. Mojomyten personifierad...

Vem vet, kanske lät 61:an dåligt för att mickarna var dåligt injusterade? Inte säkert Bosse W hade koll på sånt vid den tiden?

Eller så tänkte Bosse helt enkelt att en ny nog är bättre än en gammal...

_________________
Mats


07 Aug 2020, 22:07
Profile
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1870
Post Re: Bosse Winbergs strata!
albert wrote:
Polytone wrote:
Vem vet, kanske lät 61:an dåligt för att mickarna var dåligt injusterade? Inte säkert Bosse W hade koll på sånt vid den tiden?

Eller så tänkte Bosse helt enkelt att en ny nog är bättre än en gammal...

Många tänkte nog så. När Blackfaceförstärkarna kom målades många Tweedförstärkare svarta för att efterlikna de nya "bättre" förstärkarna. :roll:

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


07 Aug 2020, 22:23
Profile
User avatar

Joined: 04 Jun 2008, 15:06
Posts: 1920
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Haraldrig wrote:
Big head kom faktiskt 65.
Jag har sett en drös.

Fender gjorde ju aldrig ändringar efter året, alltså att 31 dec var det gamla och 1 jan det nya.
Våren och hösten var väl förändringens tider hos Fender?

https://www.eddievegas.com/store/detail ... DSTOCK.php


Sant. December -65. Så drösvis av dem lär det väl inte finnas?
Serienumret på den här indikerar väl ändå på 1966?

_________________
Gud finns inte.


08 Aug 2020, 00:34
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Haraldrig wrote:
Big head kom faktiskt 65.
Jag har sett en drös.

Fender gjorde ju aldrig ändringar efter året, alltså att 31 dec var det gamla och 1 jan det nya.
Våren och hösten var väl förändringens tider hos Fender?


Ja såklart verkar det finnas redan Dec 65, även om det ofta omnämns som 'early 66 feature' , nuförtiden med internet och google
där man lätt hittar undantag till allt så ska man kanske skriva 'troligen' eller 'mest sannolikt' varje gång man öppnar truten :?

Jag har inte produktionstotalerna framför mig, men OM dom nu började under månaden December kan det ju vara typ 1-8 % av dessa minus de som fortfarande skickades ut med lilla huvudet under december.

Det finns ju ett exakt datum när de satte på den första med stora huvet och ett exakt datum när de gamla tog slut, bara att vi inte vet dessa. skillnaden mellan start och stopp är transitionen som kan vara månader, eller mer sannolikt samma period som man normalt lagerförde sina egentillverkade delar. Man var tvungen att starta tillverkning av de nya innan de gamla tog slut och sen fanns de parallellt i produktionen till den sista med gamla huvet monterades.

Sen kan man ju spekulera i att det senare kan ha hittats 'gamla' delar på fabriken och man då använde dessa även om
de inte var korrekta i spec. Jag tvivlar personligen på det, man hade kataloger och nyhetsbrev mm redan då

Det är kul att få veta mer hela tiden om dessa gitarrer även om jag personligen inte googlar efter info längre.
Gjorde det ett tag men man kan inte lita på den info som poppar upp hela tiden.

Sen om någon däremot hittar en 64 med stora skallen på nätet då får man väl börja fundera om den verkligen är på riktigt.
8)

Tycker fortfarande det är osannolikt att denna gitarr köptes redan 1965 begagnad, då bör den ha varit helt nyproducerad i så fall.

Mer sannolikt att den producerades och köptes senare typ 1966. Vore intressant att se halsstämpeln på denna.

_________________



08 Aug 2020, 08:17
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1870
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Mike Leaf wrote:
Haraldrig wrote:
Big head kom faktiskt 65.
Jag har sett en drös.

Fender gjorde ju aldrig ändringar efter året, alltså att 31 dec var det gamla och 1 jan det nya.
Våren och hösten var väl förändringens tider hos Fender?


Ja såklart verkar det finnas redan Dec 65, även om det ofta omnämns som 'early 66 feature' , nuförtiden med internet och google
där man lätt hittar undantag till allt så ska man kanske skriva 'troligen' eller 'mest sannolikt' varje gång man öppnar truten :?

Jag har inte produktionstotalerna framför mig, men OM dom nu började under månaden December kan det ju vara typ 1-8 % av dessa minus de som fortfarande skickades ut med lilla huvudet under december.

Det finns ju ett exakt datum när de satte på den första med stora huvet och ett exakt datum när de gamla tog slut, bara att vi inte vet dessa. skillnaden mellan start och stopp är transitionen som kan vara månader, eller mer sannolikt samma period som man normalt lagerförde sina egentillverkade delar. Man var tvungen att starta tillverkning av de nya innan de gamla tog slut och sen fanns de parallellt i produktionen till den sista med gamla huvet monterades.

Sen kan man ju spekulera i att det senare kan ha hittats 'gamla' delar på fabriken och man då använde dessa även om
de inte var korrekta i spec. Jag tvivlar personligen på det, man hade kataloger och nyhetsbrev mm redan då

Det är kul att få veta mer hela tiden om dessa gitarrer även om jag personligen inte googlar efter info längre.
Gjorde det ett tag men man kan inte lita på den info som poppar upp hela tiden.

Sen om någon däremot hittar en 64 med stora skallen på nätet då får man väl börja fundera om den verkligen är på riktigt.
8)

Tycker fortfarande det är osannolikt att denna gitarr köptes redan 1965 begagnad, då bör den ha varit helt nyproducerad i så fall.

Mer sannolikt att den producerades och köptes senare typ 1966. Vore intressant att se halsstämpeln på denna.

Vart finns infon att han köpte den `65? Har bara läst att han köpte en 65:a på en turné i Mexico.

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


08 Aug 2020, 10:26
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Längre upp i denn atråd

Enligt intervju med Bosse I Svd så ska stratan var inhandlad I Hollywood 1965. Det är väl förmodligen därifrån man hämtat uppgifterna om hans aversion mot sunburst också:

– 1962 hittade jag en Stratocaster på Hagström musik. Men den lät skit så jag sålde den. Stratan jag har nu köpte jag 1965 i Hollywood, berättar Bosse Winberg, i dag 67 år och fortfarande aktiv med The Spotnicks.

_________________



08 Aug 2020, 11:49
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1870
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Mike Leaf wrote:
Längre upp i denn atråd

Enligt intervju med Bosse I Svd så ska stratan var inhandlad I Hollywood 1965. Det är väl förmodligen därifrån man hämtat uppgifterna om hans aversion mot sunburst också:

– 1962 hittade jag en Stratocaster på Hagström musik. Men den lät skit så jag sålde den. Stratan jag har nu köpte jag 1965 i Hollywood, berättar Bosse Winberg, i dag 67 år och fortfarande aktiv med The Spotnicks.

Då är nog halsen bytt skulle jag tro.

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


08 Aug 2020, 14:01
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Polytone wrote:
Mike Leaf wrote:
Längre upp i denn atråd

Enligt intervju med Bosse I Svd så ska stratan var inhandlad I Hollywood 1965. Det är väl förmodligen därifrån man hämtat uppgifterna om hans aversion mot sunburst också:

– 1962 hittade jag en Stratocaster på Hagström musik. Men den lät skit så jag sålde den. Stratan jag har nu köpte jag 1965 i Hollywood, berättar Bosse Winberg, i dag 67 år och fortfarande aktiv med The Spotnicks.

Då är nog halsen bytt skulle jag tro.

Jag tror han tog fel på årtalet. Lätt hänt när det är 50 år sen drygt

_________________



08 Aug 2020, 18:10
Profile ICQ WWW

Joined: 14 Oct 2015, 16:03
Posts: 141
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Geleråtta wrote:
Varför i helvete köper man en gitarr i sunburstutförande om man så till den milda grad hatar färgen att man går lös med blåslampa på den?

Det hängde 1,2 på sin höjd 3 strator i butiken, förmodligen alla i sunburst. Custom color var dessutom dyrare. Sen gjorde Fender aldrig den färgen som han själv gjorde på sin strata. Idag är det enklare att få precis det man vill ha.

DrSlim wrote:
Sant. December -65. Så drösvis av dem lär det väl inte finnas?
Serienumret på den här indikerar väl ändå på 1966?

Det är ett 1966 nummer.

Mike Leaf wrote:
Jag tror han tog fel på årtalet. Lätt hänt när det är 50 år sen drygt

Precis vad jag tror också^ Mycket vanligt att folk glömmer bort saker.


08 Aug 2020, 20:34
Profile

Joined: 10 Jul 2013, 01:01
Posts: 316
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Stratosphere wrote:
Det hängde 1,2 på sin höjd 3 strator i butiken, förmodligen alla i sunburst. Custom color var dessutom dyrare. Sen gjorde Fender aldrig den färgen som han själv gjorde på sin strata. Idag är det enklare att få precis det man vill ha.


Pratar du om någon specifik butik i Hollywood med detta sortiment vid tillfället ? Annars skulle man ju ha gissat på att just Hollywood var den plats på jorden där det fanns allra flest custom colours.

Ja det måste ju ha varit otroligt svårt att vaska fram en lite mer udda strata till ett vid tiden världens största gitarrbaserade band och kostnaden var säkert en kritisk faktor att räkna med.
Tydligen höll den tidigare stratan från 1961/2 lustigt nog måttet för idel topplisteplaceringar i Japan och Tyskland och 4 st topp 40 placeringar i UK under åren 62-63

Men något gjorde uppenbarligen att bytet måste ske där och då pch den gItarren var "THE ONE" sånär som på några yamaha delar.


08 Aug 2020, 21:14
Profile

Joined: 14 Oct 2015, 16:03
Posts: 141
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Geleråtta wrote:
Stratosphere wrote:
Det hängde 1,2 på sin höjd 3 strator i butiken, förmodligen alla i sunburst. Custom color var dessutom dyrare. Sen gjorde Fender aldrig den färgen som han själv gjorde på sin strata. Idag är det enklare att få precis det man vill ha.


Pratar du om någon specifik butik i Hollywood med detta sortiment vid tillfället ? Annars skulle man ju ha gissat på att just Hollywood var den plats på jorden där det fanns allra flest custom colours.

Ja det måste ju ha varit otroligt svårt att vaska fram en lite mer udda strata till ett vid tiden världens största gitarrbaserade band och kostnaden var säkert en kritisk faktor att räkna med

Jag tänker generellt. I Sverige fanns max en Strata per butik.

På den tiden ville Fender lansera topp modellerna Jaguar och Jazzmaster. De såg man ganska ofta i custom color. Har svårt att tro att det fanns ett stort urval av olika strator under den här perioden även i de amerikanska butikerna. Och om det fanns en strata i custom color var 70% antingen blå, vit eller röd.

Att få fram en mer udda strata var nog inte super svårt men risken fanns fortfarande att den inte skulle hålla måttet. Att lacka om en strata är som sagt inte så svårt, framförallt inte med dåtidens krav.


09 Aug 2020, 12:02
Profile

Joined: 10 Jul 2013, 01:01
Posts: 316
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Stratosphere wrote:
På den tiden ville Fender lansera topp modellerna Jaguar och Jazzmaster. De såg man ganska ofta i custom color. Har svårt att tro att det fanns ett stort urval av olika strator under den här perioden även i de amerikanska butikerna. Och om det fanns en strata i custom color var 70% antingen blå, vit eller röd.

Att få fram en mer udda strata var nog inte super svårt men risken fanns fortfarande att den inte skulle hålla måttet. Att lacka om en strata är som sagt inte så svårt, framförallt inte med dåtidens krav.


Jahaja. Jag trodde att jazzmaster såg dagens ljus redan kring 1958 och inte 65 eller 66 under CBS eran.

61:an som avttrrades ser ut att ha varit fiesta röd.


Last edited by Geleråtta on 09 Aug 2020, 16:50, edited 1 time in total.



09 Aug 2020, 14:55
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Nu har han ju själv sagt detta i en intervju och dessutom avliden så jag tycker det är meningslöst att spekulera mer om orsakerna till att han bytte gitarr.

_________________



Last edited by Mike Leaf on 09 Aug 2020, 18:20, edited 1 time in total.



09 Aug 2020, 16:21
Profile ICQ WWW

Joined: 10 Jul 2013, 01:01
Posts: 316
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Mike Leaf wrote:
Geleråtta wrote:
Nu har han ju själv sagt detta i en intervju och dessutom avliden så jag tycker det är meningslöst att spekulera mer om orsakerna till att han bytte gitarr.

Det har du rätt i, tog bort det.


Last edited by Geleråtta on 10 Aug 2020, 08:17, edited 1 time in total.



09 Aug 2020, 16:51
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Bosse Winbergs strata!
Geleråtta wrote:
[
Ja det måste ju ha varit otroligt svårt att vaska fram en lite mer udda strata till ett vid tiden världens största gitarrbaserade band och kostnaden var säkert en kritisk faktor att räkna med.


Hade nog gått att göra, men tagit tid.

Skivbolaget hade normalt skrivit till Fender att bandet skulle befinna sig i Hollywood vid den tidpunkten
och om schemat tillät gärna gjort ett besök, fabriken låg bara 30-45 minuter från Hollywood.
Då hade man också fört fram önskemål om en speciell gitarr att hämtas upp.

Nu tror jag mer att det var så att dom bara råkade kliva in i en butik på en ledig eftermiddag, testade denna gitarr och köpte med den hem till Sverige
Om detta skedde 1966 så är det inte så märkligt längre.

_________________



10 Aug 2020, 07:27
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 58 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.