View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 21:17



Reply to topic  [ 18 posts ] 
Bra gitarrtidning 
Author Message

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1317
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post Bra gitarrtidning
Hojt
Saknar tidningen Fuzz, är bara intresserad av gitarrelaterade prylar och reportage.
Finns det nån bra Engelsk eller Amerikansk tidskrift i typ samma anda som inte kostar skjortan att prenumerera på ?


17 Oct 2020, 08:42
Profile
User avatar

Joined: 22 Sep 2004, 23:57
Posts: 1892
Location: Västra Frölunda
Post Re: Bra gitarrtidning
Denna kanske ?

https://www.premierguitar.com/

8)

_________________
<--->

Salve securim manubrium !


17 Oct 2020, 10:18
Profile

Joined: 13 Nov 2009, 20:20
Posts: 194
Location:
Post Re: Bra gitarrtidning
Ett tips är Readly för 129kr i månaden där de flesta gitarrtidningarna finns. På köpet får man Aftonbladet, Expressen, Bil och båttidningar och en massa sånt som frun läser. Funkar väldigt bra på en IPad, saknar inte pappersvarianten.


17 Oct 2020, 11:14
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 25 Nov 2010, 14:42
Posts: 462
Location: Västernorrland
Post Re: Bra gitarrtidning
Hej, jag har skickat dig ett PM!
//BoB


17 Oct 2020, 13:40
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 10:07
Posts: 258
Location:
Post Re: Bra gitarrtidning
fredj wrote:
Ett tips är Readly för 129kr i månaden där de flesta gitarrtidningarna finns. På köpet får man Aftonbladet, Expressen, Bil och båttidningar och en massa sånt som frun läser. Funkar väldigt bra på en IPad, saknar inte pappersvarianten.

+1 Readly är fantastiskt..

Har en gratis månad prova på hos readly över.. skicka mailadress via pm.. OP eller först till kvarn..


17 Oct 2020, 16:12
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1317
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post Re: Bra gitarrtidning
Tack för tipsen!
Tyvärr vill jag ha en papperstidning, lite old fashion jag.


17 Oct 2020, 17:51
Profile

Joined: 06 Jan 2010, 16:20
Posts: 4247
Location: Boden Norrbotten
Post Re: Bra gitarrtidning
Ja håller med för oj vad jag saknar papperstidningar som fuzz, studio med fler innan det blev reklamifierade.
Blir mest att köpa nån rejält dyr tidning när man reser och i tidningskiosken centralhallen Stockholm.
Men svenska reportage och tester saknas. Mats Nermark har dragit ett tungt lass och man har sett fram mot nästa mässrapport
Tack Mats att du kämpat på alla dessa år.

_________________
Det är aldrig försent att ge upp


18 Oct 2020, 00:13
Profile WWW

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1045
Post Re: Bra gitarrtidning
lillefar wrote:
Mats Nermark har dragit ett tungt lass och man har sett fram mot nästa mässrapport
Tack Mats att du kämpat på alla dessa år.


Hej Lillefar!

Jag blir rörd av det du skriver för det är inte många gånger folk visat uppskattning för mina skriverier i FUZZ. Mest har jag anklagats för att vara mutad/köpt av tillverkarna så ditt tack värmer alldeles extra.

Jag saknar att skriva i FUZZ men nu är det ju så att det finns så mycket gratis på nätet att folk inte längre vill betala för en tidning.

Må väl!

Mats N


18 Oct 2020, 13:12
Profile WWW
User avatar

Joined: 22 Sep 2004, 23:57
Posts: 1892
Location: Västra Frölunda
Post Re: Bra gitarrtidning
Mats Nermark wrote:
lillefar wrote:
Mats Nermark har dragit ett tungt lass och man har sett fram mot nästa mässrapport
Tack Mats att du kämpat på alla dessa år.


Hej Lillefar!

Jag blir rörd av det du skriver för det är inte många gånger folk visat uppskattning för mina skriverier i FUZZ. Mest har jag anklagats för att vara mutad/köpt av tillverkarna så ditt tack värmer alldeles extra.

Jag saknar att skriva i FUZZ men nu är det ju så att det finns så mycket gratis på nätet att folk inte längre vill betala för en tidning.

Må väl!

Mats N


Ja, det är nya tider hela tiden.
Möjligheterna ökar, samtidigt som intresset minskar.
Men ...
You know we love You, lelle Mats.
8)

_________________
<--->

Salve securim manubrium !


18 Oct 2020, 21:41
Profile

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1045
Post Re: Bra gitarrtidning
crybaby wrote:
Men ...
You know we love You, lelle Mats.
8)


Det är ömsesidigt! :)

/Mats N


18 Oct 2020, 21:51
Profile WWW

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1045
Post Re: Bra gitarrtidning
lillefar wrote:
... man har sett fram mot nästa mässrapport


Vi får väl se när nästa mässa blir av. Winter NAMM 2021 är ju inställd och kommer att ersättas av ett digitalt alternativ. Jag har pratat med mina branschbekanta och de berättar att det kommer att bli rätt dyrt att delta och att de flesta varit väldigt tveksamma till att vara med. NAMM har lockat med rabatter för Winter NAMM 2022 men det känns vääääldigt lång borta för många.

Frankfurt Musik Messe 2021 är inställd. Jag vet att det pratas om en Fuzz Guitar Show 2021 men när den skulle kunna bli av är ju en stor fråga så jag är nog tveksam till om jag får någon som helst möjlighet att göra något mässreportage 2021.

/Mats N


18 Oct 2020, 21:56
Profile WWW

Joined: 31 Dec 2007, 15:54
Posts: 1018
Location: Järbo,Dalsland
Post Re: Bra gitarrtidning
Har faktiskt sparat varje nummer av Fuzz som jag har i ett riktigt tidningsställ,bläddrar i dom nästan varje vecka bara för känslans skull :-)


//Robban

_________________
GREEN KRYPTONITE
ROB`S ROCKIN`BLUES COMBO


19 Oct 2020, 07:30
Profile

Joined: 29 Jan 2008, 11:07
Posts: 137
Location:
Post Re: Bra gitarrtidning
Ja, visst är det trist att tiderna förändras. Jag saknar också Fuzz men nu går jag vidare. Har precis tecknat ett digitalt abonnemang på tidningen Fretboard journal som jag tycker är den intressantaste "gitarrtidningen" på flera år. Förvisso inte bara gitarrer där men jag gillar det annorlunda greppet som skapar en mer tidlös tidning. Inte så mycket senaste od-pedalen eller test av 57'e varianten av Fender Stratocaster utan mer intressanta reportage med snygga bilder. Passar en gammal man....


20 Oct 2020, 14:15
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4128
Location:
Post Re: Bra gitarrtidning
Jag har alltid gillat Guitar world pga av den är rätt riktad mot rock, men den har blivit tunn de sista åren.


20 Oct 2020, 14:32
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Bra gitarrtidning
rifle wrote:
Jag har alltid gillat Guitar world pga av den är rätt riktad mot rock, men den har blivit tunn de sista åren.


Det kanske beror på att det är rätt tunnsått med rock nuförtiden..

"det är bara gamla gubbar som gillar rock" sa en 14-åring till mig för inte så länge sen.


20 Oct 2020, 18:00
Profile
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4128
Location:
Post Re: Bra gitarrtidning
Vinyljunkie wrote:

Det kanske beror på att det är rätt tunnsått med rock nuförtiden..

"det är bara gamla gubbar som gillar rock" sa en 14-åring till mig för inte så länge sen.


Tycker det finns rätt gott om gamla gubbar som gillar rock :mrgreen:


21 Oct 2020, 07:40
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Bra gitarrtidning
rifle wrote:
Vinyljunkie wrote:

Det kanske beror på att det är rätt tunnsått med rock nuförtiden..

"det är bara gamla gubbar som gillar rock" sa en 14-åring till mig för inte så länge sen.


Tycker det finns rätt gott om gamla gubbar som gillar rock :mrgreen:


Som producerar ny rock? Jag tycker mest att genren lever kvar som nostalgi.. jag trodde topic här var möjligheten att läsa om ny teknologi mm för gitarrister, och specifikt gitarrister som gillar rock? En relativt liten grupp nostalgiker kan väl inte driva en hel bransch framåt? Isåfall hade väl Fuzz funnits kvar?


21 Oct 2020, 12:20
Profile
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4128
Location:
Post Re: Bra gitarrtidning
Vinyljunkie wrote:

Som producerar ny rock? Jag tycker mest att genren lever kvar som nostalgi.. jag trodde topic här var möjligheten att läsa om ny teknologi mm för gitarrister, och specifikt gitarrister som gillar rock? En relativt liten grupp nostalgiker kan väl inte driva en hel bransch framåt? Isåfall hade väl Fuzz funnits kvar?


Guitar world har aldrig varit (enligt mig då) en tidning som bara vurmar för nostalig. De har under alla år jag läst den skrivit om nya saker/teknik och nya band inom i stort sett all gitarrbaserad musik. Samtidigt så har de även skrivit om allt från gammal blues till obskyra enmansband från såväl skandiniavien som Asien. Men grunden är alltid gitarrenbaserad musik.

Lätt bästa tidningen enligt mig, men den har blivit tunn.


21 Oct 2020, 12:49
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 18 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 32 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.