Re: Charvel Model A stallbyte
Vinyljunkie wrote:
Ett OFR har inte samma form som det som sitter där nu så det kommer ju inte se lika bra ut. Om det är sustain du är ute efter kanske du ska skaffa en gitarr som inte har ett flytande svaj. Det du kan göra för att förbättra sustainen är att byta ut blocket mot ett i mässing (finns på GMF bla).
Hej!
Ja, jag känner till att de har något andra mått. Jag är inte intresserad av en till gitarr utan vill åtgärda det jag är missnöjd med i den här gitarren som jag på många andra sätt gillar mycket. Den har dels orimligt dassigt häng i tonen, instabil i strängkänslan och jag upplever svajet som problemet. Jag kan jämföra den med 7 andra gitarrer med floydtyper av stall jag har och känner mig säker på att det är så. Svajet är även i allmänt dåligt/väl använt skick så då tänker jag att jag gärna passar på att byta ut det mot något nytt med högre kvalitet och hoppas att jag fått bukt med det jag är missnöjd med.
Det kanske finns andra varianter är OFR som passar bättre och kräver mindre modifiering, tips emottages gärna! 16” radius t.ex att ha i åtanke.