View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 08:08



Reply to topic  [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Läst på nätet...? 
Author Message
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Läst på nätet...?
Abe Normal wrote:
Magnus Olsson wrote:
Intressant tråd.
Oförmåga att tolka och sålla bland "informationen" på nätet ställer till mycket ont i världen.

Vet jag inte vem personen som skriver är, känner till deras referensramar, hur de lirar och respekterar dem (om vi snackar musikprylar) kan det vara underhållande läsning men det betyder ingenting som jag bryr mig om att ta in.

Extra underhållande har det på senare tid blivit med alla youtubenissar som skall "testa" och/eller bevisa det ena eller det andra för att ha något att göra videos om.
Mycket skit sprids sen vidare den vägen.

Internet är underbart men saltskoppan får vara rejält stor.

/Magnus


Du gör ju själv videos med tex stärkare och har även åsikter på forumet om Olsson amp och Ibanez_guror. Hur ska vi förhålla oss till det?


Ta en hel näve salt i munnen innan eller efter du kollar. 8)

_________________



16 Jun 2021, 17:34
Profile ICQ WWW

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Läst på nätet...?
glassfinger wrote:
Lynxtrap wrote:
Dessutom, om Bummer skulle hitta och köpa en Gibsonliknande gitarr som han är supernöjd med så riskerar diskussionsunderlaget på forumet att minska med minst 50% :wink:


Vänta bara tills han hittar tråden om frässkägg. :idea:

Edit: Det är ju ändå rätt skönt att bojendiskussionerna sker rätt långt utanför filterbubblorna.


Jag minns en sån tråd (tror det finns fler), var väl en Custom Shop 335.

Made in USA. Amerikanskt hantverk när det är som bäst.


16 Jun 2021, 18:19
Profile

Joined: 15 Jan 2009, 16:42
Posts: 2558
Post Re: Läst på nätet...?
Lynxtrap wrote:
Det enda nya är kanalen för spridning. Förr hörde man "sanningarna" i lokala musikaffären, i dag läser man dem på nätet.
Dessutom, om Bummer skulle hitta och köpa en Gibsonliknande gitarr som han är supernöjd med så riskerar diskussionsunderlaget på forumet att minska med minst 50% :wink:


Ja, blivit lite väl mycket från mig nu :oops:


16 Jun 2021, 18:19
Profile
User avatar

Joined: 10 Jan 2004, 12:09
Posts: 1927
Location: Stockholm
Post Re: Läst på nätet...?
southbeck wrote:
No offence, men börjar nästan bli lite komiskt. Har du inte hängt med på att det är det folk försöker förklara: Folk tycker olika. Därav måste man testa själv. Om du följer allt annat du läser på nätet så då kan du väl följa det rådet du fått på nätet också. Du kommer inte bli klokare av att läsa mer om Les Pauler på nätet.

Och ändå blir folk förnärmade här när de tycker att man inte lägger extra stor vikt vid just deras erfarenhet. Grejen är att det som skrivs här också blir "läst på nätet"-anekdoter. Det man "läst på nätet" på t.ex andra forum kan lika gärna vara från någon som också anser att deras erfarenhet är sanningen.

Menar dock inte att Bojares erfarenhet är lite värt, tvärtom! Men det här är ju bara en liten pöl i ett hav av "erfarenhet".

_________________
The easiest thing is to be an artist because there is no diploma for it. Come and be a doctor, a philosopher, an atomic physicist, if you can. Artists! I don't like artists. - Ara Güler


16 Jun 2021, 18:32
Profile
User avatar

Joined: 10 Jan 2004, 12:09
Posts: 1927
Location: Stockholm
Post Re: Läst på nätet...?
Abe Normal wrote:
Du gör ju själv videos med tex stärkare och har även åsikter på forumet om Olsson amp och Ibanez_guror. Hur ska vi förhålla oss till det?

Man får väl förhålla sig som man gör med alla andra tester. Vissa litar man på (eller kanske t.o.m litar på att man alltid tycker annorlunda!). Andra litar man inte lika mycket på.

_________________
The easiest thing is to be an artist because there is no diploma for it. Come and be a doctor, a philosopher, an atomic physicist, if you can. Artists! I don't like artists. - Ara Güler


16 Jun 2021, 18:38
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Läst på nätet...?
bummer wrote:
Ja, blivit lite väl mycket från mig nu :oops:


Inget illa menat, vi är ju här för att diskutera. Men det verkade vara trådarna på temat Gibson vs. kopior som gett upphov till denna tråd.

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


16 Jun 2021, 21:11
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: Läst på nätet...?
bummer wrote:
Ja, blivit lite väl mycket från mig nu :oops:

Inget fel med det men jag tror tyvärr en del (inkl mig) tröttnar då det känns som
det går runt cirklar hela tiden och inte kommer någon vart.

Efter sidan 12 så börjar dt om igen , alternativt i nya trådar.

'läsa på nätet' inkluderar ju även Ljudbojen dock.

Jag tror inte det går att nå det du eftersträvar att hitta nån typ av 'sanning' på nätet,
Du behöver göra någon egen slutsats av allt du läser samt gå ett steg vidare genom att göra ett inköp.

_________________



17 Jun 2021, 07:04
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 37 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 39 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.