View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 09:12



Reply to topic  [ 2 posts ] 
Trådlöst? 
Author Message
User avatar

Joined: 14 Nov 2004, 15:07
Posts: 647
Location: Linköping
Post Trådlöst?
Ja nu är väl vi som hänger här lite konservativa (eller ?) men:
Är det någon som kör trådlöst till gitarren och vad i så fall? Funkar det bra, finns några ljudmässiga nackdelar? Latency o sånt är väl förbi praktisk betydelse av vad jag sett på YT.
Shure GLXD16 verkar lite poppis men funderar lite på om digitalt på 2.4 GHz får problem med wifi, blåtand, digitala mixers o annat som trängs där.

Och jo... jag vet att kabel är enkelt och alltid funkar men ibland skulle det vara skönt ta mer än några steg :D Behöver något som håller och tror gitarrkabel/kontakt från sändare kan vara utsatt.

Tacksam för alla tips o synpunkter!

_________________
- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"


07 Apr 2022, 08:17
Profile
User avatar

Joined: 07 Jan 2008, 16:03
Posts: 1653
Post Re: Trådlöst?
Jag vill också veta!

I de efterforskningar jag har gjort så verkar folk ha haft problem med att Boss enklare grejer får problem med det inbyggda batteriet efter ett år eller så.
Line 6 G70 ser väldigt bra ut men har haft stora problem så Line 6 verkar ha tagit dem ur produktion.

Sen har jag sett nån YT-video från återförsäljare i England (PMTVUK) som på ett illustrativt sätt demonstrerar räckvidd och ljudkvalitet för ett antal olika system.

Hemma kör jag ett Line 6 G10 (första generationen) men skulle aldrig sätta det på ett pedalbord.
Jag är inte så kräsen av mig egentligen mer än att det inte får bli dropouts och tycker att G10 inte förändrar tonen så fasansfullt mkt.
(Jag accepterar att det mesta som underlättar vardagen blir en kompromiss och att man måste anpassa lite för alla grejer som man stoppar in i signalkedjan. Sen finns det såklart gränser för vad man kan stå ut med men jag är knappast en purist…)

_________________
/Tom-Andrew

Låter det bra så är det antagligen bra...


07 Apr 2022, 14:47
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 2 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Stefan_E and 33 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.