View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 08:03



Reply to topic  [ 3 posts ] 
Did I Ever Feel - svulstig Latin Pop 
Author Message

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1045
Post Did I Ever Feel - svulstig Latin Pop
Jag tycker det är kul att sätta mig in i musikstilar som jag är ovan vid. Det ger både kunskaper och influenser och inte minst inspiration till att skriva nya låtar i den "nya" stilen.

Den här gången blev det Latin Pop av den lite mer svulstiga typen som för en del låter som ren hissmusik.
Det var hur som helst en rolig still att jobba med och den här låten är resultatet.

https://soundcloud.com/mats-nermark/did-i-ever-feel

/Mats N


02 May 2022, 15:02
Profile WWW

Joined: 11 Jan 2008, 21:42
Posts: 2306
Location: stockholm
Post Re: Did I Ever Feel - svulstig Latin Pop
Jomen visst! Gillar harmonierna!
Jag kanske har fel, men känns lite som att du kanske skriver ackorden först och melodin efter? Saknar lite bärighet i melodin. Att melodin kan stå på egna ben även om man skulle ta bort kompet. Kanske testa skriva tvärtom? Börja med melodin först och tänka att det finns en text till, att den går att sjunga. Sen addera ackord. Med reservation för att du kanske inte alls jobbar som jag tänker..


05 May 2022, 08:43
Profile

Joined: 22 May 2006, 10:16
Posts: 1045
Post Re: Did I Ever Feel - svulstig Latin Pop
southbeck wrote:
Jomen visst! Gillar harmonierna!
Jag kanske har fel, men känns lite som att du kanske skriver ackorden först och melodin efter? Saknar lite bärighet i melodin. Att melodin kan stå på egna ben även om man skulle ta bort kompet. Kanske testa skriva tvärtom? Börja med melodin först och tänka att det finns en text till, att den går att sjunga. Sen addera ackord. Med reservation för att du kanske inte alls jobbar som jag tänker..


Det varier väldigt hur jag skriver låtar men i det här fallet stämmer det att jag skrev melodin sist. Det är svårt att skriva melodier men det hindrar inte att det du säger är korrekt.

/Mats N


05 May 2022, 15:15
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.