View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 12:18



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Ny video! Slide på barytongitarr 
Author Message

Joined: 19 Aug 2010, 12:03
Posts: 272
Location:
Post Ny video! Slide på barytongitarr
Hej Ljudbojare!
Jag har gjort en ny video! Den här gången spelar jag Boll Weevil Holler. Låten är en gammal amerikansk folklåt och min version är inspirerad av Vera Halls fantastiska version.
https://youtu.be/WcyRrJIddbw

Jag spelar på min Gretsch G5260. Gitarren går in i min Olsson Amps Fuzztner -> Hardy Pedals Preamper -> Catalinbread Echorec -> Strymon Flint -> UAFX Golden Reverberator -> Strymon Iridium.

Mycket nöje!
// Christoffer


03 Dec 2022, 17:16
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:22
Posts: 3233
Location: växjö
Post Re: Ny video! Slide på barytongitarr
Riktigt bra och stämningsfull musik! Skönt med den nakna klangen och avsaknaden av programmerade trummor och synthar.
Rätt fantastiskt att dessa hight-tech boxar kan låta som en gammal trött resväskeförstärkare!

_________________
pudas


03 Dec 2022, 22:12
Profile

Joined: 03 Apr 2011, 01:09
Posts: 2834
Location:
Post Re: Ny video! Slide på barytongitarr
Snyggt & elegant!!!

Skulle vara intressant att testa en baryton nån gång.


04 Dec 2022, 02:15
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 19 Aug 2010, 12:03
Posts: 272
Location:
Post Re: Ny video! Slide på barytongitarr
Tack så mycket! Kul att ni gillar det!

pudas wrote:
Riktigt bra och stämningsfull musik! Skönt med den nakna klangen och avsaknaden av programmerade trummor och synthar.
Rätt fantastiskt att dessa hight-tech boxar kan låta som en gammal trött resväskeförstärkare!


Synthar och programmerade trummor har ju sin plats ibland, men jag håller med om att det kan vara skönt med något mer avskalat emellanåt. Rätt ofta faktiskt.
Ja jag har alltid föredragit rörförstärkare framför modellering och andra digitala varianter, men när pandemin gjorde livekonserter omöjligt så köpte jag en Iridium för att kunna öva och spela in hemma i lägenheten utan att störa familj och grannar och jag är glatt överraskad över hur bra den låter (även om man har sitt ljudideal i 60-talet). Ett jättebra verktyg i sammanhang när volymen måste hållas nere eller när man måste resa lätt.

Cabretta wrote:
Snyggt & elegant!!!

Skulle vara intressant att testa en baryton nån gång.


Tack! Ja baryton är väldigt kul! Det blir liksom lite mer Twin Peaks över det hela och det vill jag nästan alltid ha. Klart du ska prova en baryton!


05 Dec 2022, 17:00
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 35 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.