View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 17:58



Reply to topic  [ 3 posts ] 
Nytt handtag till Gibson-case 
Author Message
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2620
Location: Sthlm
Post Nytt handtag till Gibson-case
Jag har ett Gibson-case vars handtag gick sönder för ett antal år sen. Då gick jag in till en läderverkstad här i stan, som tillverkade ett nytt handtag av rep med tjockt läder runt. Såg ganska bra ut, lädret var i rätt färg, och det kändes ok (förutom att sömmen var vänd neråt så den tryckte lite obekvämt in i handflatan när man bar caset).

Tyvärr höll detta läderhandtag bara i ca 6-7 år, sen gick det av. Då köpte jag ett utbyteshandtag hos GMF. Det är väl ok, har använt detta i några år nu, men tyvärr är det lite för klent och därmed alltför vingligt.

Någon som har något bra tips på var man kan få tag på ett bra handtag? Egentligen borde jag väl gå tillbaka till läderverkstaden, men tänkte kolla om det finns någon som hittat ett bra handtag någonstans?


03 Jan 2023, 15:29
Profile
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1639
Location: Halmstad
Post Re: Nytt handtag till Gibson-case
Är du petig med utseendet?

Om inte, finns det rätt ofta väskor med bra handtag på loppis. Bättre dokumentportföljer, resväskor och gamla symaskinsväskor brukar ha handtag som tål vikt. Lite tålamod behövs kanske för att hitta "rätt".


03 Jan 2023, 20:45
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2620
Location: Sthlm
Post Re: Nytt handtag till Gibson-case
arinihsd wrote:
Är du petig med utseendet?

Om inte, finns det rätt ofta väskor med bra handtag på loppis. Bättre dokumentportföljer, resväskor och gamla symaskinsväskor brukar ha handtag som tål vikt. Lite tålamod behövs kanske för att hitta "rätt".

Bra tips. Tack!


04 Jan 2023, 00:03
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: iStofil and 43 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.