|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
pellegitarr
|
 Ibanez tsh 15
Vad tycker panelen? Ris eller ros?
_________________ Mvh //GP
|
| 22 Feb 2023, 10:50 |
|
 |
|
Dolphman
|
 Re: Ibanez tsh 15
Överlag trevlig stärk. Använder min primärt som hemmaförstärkare. Rena ljudet är bra, men behöver reverb för att vakna till liv, en aning sterilt utan. Bra pedalplattform. FX-loopen är ingen äkta loop, utan går mellan TS-kretsen och preamp. Bra att ha i åtanke vid pedalkonfiguration.
Ska det spelas med trummis vill det till att vederbörande inte är hårdslående. Det är förhållandevis låg volym för 15 rörwatt.
|
| 28 Feb 2023, 23:18 |
|
 |
|
Magnus Olsson
Joined: 09 Dec 2007, 23:13 Posts: 10934 Location: I skogen utanför Göteborg
|
 Re: Ibanez tsh 15
Utgår ifrån att det är TSA15 du tänker på?
Den låter väldigt bra, tycker jag. Jag använder den i studio ganska ofta tror att jag har extremt mycket dyrare grejer. Den har ett ljud som sätter sig snyggt i en mix. Klart Fender stuk över den (och då uppenbart en Tube Screamer in i en Fender när man vill det). Det är billiga byggen så skicka dem med flyg utan case är en dålig ide.
Om du ist kan hitta 30 watt versionen så låter den klart bättre och man har mer kontroll över ljudet (fler inställningsmöjligheter, framförallt en trevlig gain ratt).
/Magnus
_________________ "Playing guitar really helps your guitar playing"
|
| 01 Mar 2023, 09:54 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|