View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2024, 22:58



Reply to topic  [ 6 posts ] 
7-strängat, vad? 
Author Message

Joined: 29 Jan 2008, 11:07
Posts: 137
Location:
Post 7-strängat, vad?
Någon som kan tipsa om en "prisvärd" 7-strängad? Jag har kört droppat till C# på en gitarr ett tag men har tröttnat på att släpa på två gitarrer (en drop C# och en med vanlig stämning). Jag har kikat runt lite och noterat att det finns några Harley Benton i prislägen från typ 1500kr till 4000kr. Jag har också hittat Ibanez GIO och nån LTD. Är det någon här som har erfarenhet av någon av dess och vill ge ett omdöme? Finns det något annat märke jag borde kolla in?

Jag har ingen prestige i märken utan vill bara hitta nåt som funkar till kanske 10 gig om året.

Jag tänker mej något för under 10', gärna i närheten av 5'.


19 Oct 2023, 14:30
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Dec 2007, 14:07
Posts: 2639
Location:
Post Re: 7-strängat, vad?
Priserna har ju ökat så mycket på senare år så prisvärda gitarrer existerar ju nästan inte längre i mitt tycke.

Ibanez RGD7521PB-DSF

Kanske kan vara något? Riktiga Dimarzio-mickar och 26.5 tums skala. Vilket helt klart är att föredra för sjusträngat i mitt tycke.

Förr i tiden när priserna på instrument var rimligare så brukade Schecter göra väldigt prisvärda 7-strängade. Men tror inte så är fallet längre med prisökningarna.


19 Oct 2023, 16:26
Profile ICQ WWW

Joined: 03 May 2014, 14:48
Posts: 696
Post Re: 7-strängat, vad?
Håll koll på alla säljsiter. Brukar dyka upp 7-strängat hela tiden tycker jag. Själv gillar jag inte någon som har mer än sex strängar. Billigaste HB kanske man ska undvika men deras dyraste, som är billiga nog, verkar hålla bra kvalle. LTD håller bra klass och om du håller dig till minst 400-modellerna borde du kunna hitta någon till rimligt pris. Att pruta lite på annonser kan ju funka så länge man inte skamprutar. Många har ganska orimligt höga priser på mellanklassgitarrer. Alla verkar tro att bara för att det står höga priser på Reverb så ska det gälla i Sverige också. Inte tar de heller i beaktande att svenska kronan har sjunkit som Titanic senaste tiden. Och bara för att det är vissa priser på Reverb innebär det inte heller att man får varan såld till de priserna.


19 Oct 2023, 22:33
Profile

Joined: 07 Jan 2008, 19:57
Posts: 10
Post Re: 7-strängat, vad?
Jag har en 7-strängad Schekter med aktiva Duncanmickar och Floyd.
Ganska säker på att det är en C1-FR, men jag får kolla det!
Finns i Karlstad och passar din prisbild.
Hojta till om det är intressant!


31 Oct 2023, 11:53
Profile

Joined: 29 Jan 2008, 11:07
Posts: 137
Location:
Post Re: 7-strängat, vad?
Jag tackar för tips. Jag hittade en Schecter C7 deluxe till ett lockande pris. Det blir nog bra för det jag ska ha den till.


31 Oct 2023, 23:38
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Jan 2008, 19:57
Posts: 10
Post Re: 7-strängat, vad?
NiklasC wrote:
Jag tackar för tips. Jag hittade en Schecter C7 deluxe till ett lockande pris. Det blir nog bra för det jag ska ha den till.


Ålrajt! C7-FR heter den som jag har.


01 Nov 2023, 09:28
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.