Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Lovepedal 200lbs
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=13676
Page 1 of 2

Author:  johan [ 06 Feb 2008, 17:34 ]
Post subject: 

Har ingen men står i kö (ganska långt fram).
Sunface NKT är alltid ett bra köp!

Author:  Skavis [ 06 Feb 2008, 17:37 ]
Post subject: 

johan wrote:


Sunface NKT är alltid ett bra köp!

+1

----------------------------
<font color="green"><b>"No I'm no, I'm no superman"</b></font id="green">

Author:  Hannu [ 06 Feb 2008, 19:26 ]
Post subject: 

Chubby om du ska sälja din Xotic BB preamp
så maila mig[:p]
/Hannu

Author:  robbangitarr [ 06 Feb 2008, 19:39 ]
Post subject: 

kanske fel men ändå rätt, kolla in rc booster istället för BB, ren transparent booster, fetar till det men inte skitar till det så att säga

Author:  crybaby [ 06 Feb 2008, 22:09 ]
Post subject: 

Testa en Zoom Ultra Fuzz, om du hittar nån.
Seriöst!

Jag tycker den låter kanon.
Mer bluesfläsk än fuzz, lixom.

Ligger väl på 500 spänn, beggade.

Lasse

Author:  MrBlues [ 07 Feb 2008, 09:58 ]
Post subject: 

Beställde en Keeley Katana Boost idag. Har inte hört den utan bara gått på vad jag läst. Det stod mellan den och en Xotic RC Booster som också tydligen ska vara en höjdare.
Det är ju en Djungel av pedaler därute som alla ska vara den ultimata pedalen [:D]

Skrev up mig på listan på en Lovepedal 200 lbs också, det är ditt fel [;)]....hade aldrig hört talas om den dom förrut.


http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/

Author:  Steven [ 07 Feb 2008, 10:40 ]
Post subject: 

Står också i kö för en 200lbs. Har ingen aning om när jag kommer fram eller vad den kommer att kosta men den verkar väldigt bra om man lyssanr på ljudklippen så jag måste bara testa en.

Author:  johan [ 07 Feb 2008, 11:53 ]
Post subject: 

När jag ställde mig i kö låg priset på $100...det är väl därför kön är så lång som den är. Vet inte om hans höjt priset sedan dess. Seans prispolitik är något rörig.

Author:  MrBlues [ 07 Feb 2008, 12:26 ]
Post subject: 

Hur länge har ni stått i kö?

http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/

Author:  crybaby [ 07 Feb 2008, 13:42 ]
Post subject: 

Var inne å lyssnade på pedalen nu.

Hjälp !
Det är ju en GAS-pedal !
[:p][:p][:p]

Hur betalar man till Sean ?
Funkar VISA ?

Eller:
Nån som har lust att beställa en extra till mig, när kölappen kommer upp ?

Lazze

Author:  johan [ 07 Feb 2008, 16:11 ]
Post subject: 

Paypal brukar väl gälla för 99% av alla internationella affärer på denna nivån.

Author:  Steven [ 08 Feb 2008, 10:25 ]
Post subject: 

MrBlues wrote:


Hur länge har ni stått i kö?

http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/


Jag har varit där sen 20 januari. Inget svar ännu men jag tror det var typ 200 före mig då[xx(].

Author:  jonos [ 29 Feb 2008, 20:34 ]
Post subject: 

johan wrote:

När jag ställde mig i kö låg priset på $100...det är väl därför kön är så lång som den är. Vet inte om hans höjt priset sedan dess. Seans prispolitik är något rörig.


Priset är $100 (Usa) och $130(internationellt).
Priset gäller för dem som ställt sig i kö.
Vi som stått i kön ska förskottsbetala om ca en vecka sedan är det bara att vänta...

Author:  Steven [ 07 Mar 2008, 08:46 ]
Post subject: 

Nu har jag fått mail från Lovepedal och betalat. Priset blev 135 USD. Ingen aning om när pedalen kommer.

Author:  MrBlues [ 07 Mar 2008, 09:18 ]
Post subject: 

Samma här, pröjsade 135 USD imorse. 3-5 veckor ska det ta innan pedalen levereras.


http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/

Author:  crybaby [ 07 Mar 2008, 09:53 ]
Post subject: 

Jag blev lite osäker på hur man betalar.
Detta är min första PayPal-betalning.

Skulle man trycka på "Buy now" knappen på Lovepedal.com.
Eller roddar man det fr PayPal?

Author:  MrBlues [ 07 Mar 2008, 11:18 ]
Post subject: 

Är du med på väntelistan och fick mail från honom så ska du nog betala från PayPal (135 USD). Då tror jag du måste vara registrerad.
Om inte så kör på Buy Now knappen, du kommer då till PayPal. Där kan du registrera dig men du kan även betala utan att göra det, klicka på:
Don't have a PayPal account? Use your credit card or bank account (where available). Continue

sedan är det klart.


http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/

Author:  MrBlues [ 07 Mar 2008, 11:21 ]
Post subject: 

Kanske var otydlig, har du varit med på väntelistan har du ett bättre pris (135 USD) istället för 168 USD om du kör Buy Now på hans hemsida.
Så har du fått mail så öppnar du ett PayPal konto och betalar den vägen.

http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/

Author:  crybaby [ 07 Mar 2008, 13:46 ]
Post subject: 

Ok tack !

Jag betalade fr Paypal.
Smidigt !

Nu får man väl sätta sig vid brevlådan då.
[:p]

Author:  MrBlues [ 07 Mar 2008, 13:54 ]
Post subject: 

Quote:
Nu får man väl sätta sig vid brevlådan då.

[:D] Jag sitter redan där

http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/

Author:  crybaby [ 07 Mar 2008, 14:17 ]
Post subject: 

Jag testade en Suhr Badger på Fuzz-mässan, förra året.
Det ljudet jag fick fram då (Owe kranade, jag spelade [^]), vill jag minnas som likt det Sean har på 200lbs-klippen.

Inte dåligt isf.

Eller så är mitt minne oklart.
[8D]

Lazze

Author:  crybaby [ 07 Mar 2008, 14:32 ]
Post subject: 

Lite surr medans vi väntar.

Om man gillar ljudklippen, så får man väl se till att man har samma övriga prylar som vid inspelningstillfället. Spelteknik borträknat.[:o)]

Ni med guldöron!
Vad kan det vara för gura, stärk, och framförallt högtalarelement ?

Shoot!

Author:  MrBlues [ 25 Mar 2008, 22:10 ]
Post subject: 

Äntligen, en avi i brevlådan, Pedalen har kommit.
Rep imorrn så det blir perfekt att testa den då, kan redan höra bandmedlemmarnas suckar när jag kommer med ytterligare en pedal [:D]

Någon annan som fått pedalen?

http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/

Author:  crybaby [ 26 Mar 2008, 16:19 ]
Post subject: 

MrBlues wrote:


Äntligen, en avi i brevlådan, Pedalen har kommit.
Rep imorrn så det blir perfekt att testa den då, kan redan höra bandmedlemmarnas suckar när jag kommer med ytterligare en pedal [:D]

Någon annan som fått pedalen?

http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/



Inte än.
[:(][V]

Nå ?
[:p][?][:p][?][:p]

Author:  MrBlues [ 26 Mar 2008, 22:51 ]
Post subject: 

Inget rep idag men jag var tvungen att åka ner och testa pedalen lite snabbt ändå.
Har aldrig spelat på eller haft en Fuzz förrut så något att jämföra med har jag inte.
Spelade på en EJ Strata genom min THD Univalve.

Pedalen känns som ett förstklassigt bygge, kontrollerna svarar fint och switchen är kanon.

När jag trampade igång den så fick jag en chock, jävlar vad fuzz det var [:0]
Fick verkligen fram lite Eric Johnsson stuk och då var Fuzz kontrollen bara pådragen till hälften tror jag.

Efter att ha lekt lite E.J (utan någon större framgång [:I])så försökte jag få fram ett ljud som liknar det som han har på sin hemsida (clean sound clip). Kom ganska nära men är inte riktigt riktigt nöjd. Fick ha Fuzz kontrollen nästan helt avdragen (ca kl.7)

Nästa gång ska jag laborera lite med min stärkare t.ex. byta rör för att kanske få ett renare grundljud.

Testade pedalen bara i kanske 30-40 minuter men måste säga att intrycket är att det är en kanonpedal och jag är inte alls orolig att jag inte ska hitta min "sweet spot". [:p][:D]

Skriv gärna era intryck när ni fått era efterlängtade pedaler.





http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/

Author:  Steven [ 27 Mar 2008, 13:50 ]
Post subject: 

MrBlues wrote:


Äntligen, en avi i brevlådan, Pedalen har kommit.
Rep imorrn så det blir perfekt att testa den då, kan redan höra bandmedlemmarnas suckar när jag kommer med ytterligare en pedal [:D]

Någon annan som fått pedalen?

http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/


Fy va orättvist![:(!][;)]

Page 1 of 2 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/