Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Fender Halsar?
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=13824
Page 1 of 1

Author:  Mike Leaf [ 13 Feb 2008, 09:40 ]
Post subject: 

Matta ned lacken med 0000 stålull , eller 1200 våtslippapper för lite mer effekt
så gör jag med mina halsar , då finns det lack kvar men inte klibbig.

Nästa steg är att ta bort lacken helt och istället olja in den med ex 'Gun oil' ger en annan typ av yta som en del gillar skarpt..
Blir dock problem om du skulle ändra dig och vilja lacka den igen....

Obs 1:a alternativet är för Nitro lackade halsar, poly är lite knepigare att få bra. På dessa vete tusan om jag inte skulle ta alternativ2 och få bort skiten

Author:  Hannu [ 13 Feb 2008, 10:12 ]
Post subject: 

Håller med Mike Leaf,annars kan du vaxa
med vanligt bil vax(se till att det inte innehåller silicon)
Det håller ca en vecka eller så.

Author:  toandfro [ 13 Feb 2008, 10:32 ]
Post subject: 

Jag älskar mycket lack på Fender-halsar! Ju mer desto bättre! [:p]

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/