Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Upphängning av gitarr på väggen. vad är snyggt?
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=15264
Page 1 of 1

Author:  chorizzo [ 12 Apr 2008, 18:41 ]
Post subject: 

har för mig att sixten (sustain) har snygga hängare, kolla med honom.
//Stefan

Author:  Tuff [ 12 Apr 2008, 18:42 ]
Post subject: 

Själv har jag löst det med sånna här:

[img]http://www.musikbörsen.se/itm_img/big_143672.jpg[/img]

Har just nu 4 upphängda precis bakom mig. Billigt och snyggt tycker jag.

Har dessutom en 5:e påväg som ska hängas snett på väggen tror jag.... Ska se hur jag löser det.

Author:  bjoel [ 12 Apr 2008, 19:49 ]
Post subject: 

Tuff wrote:
Har dessutom en 5:e påväg som ska hängas snett på väggen tror jag.... Ska se hur jag löser det.


En variant är ju att köpa färdiga ställ för sånt. Thomann för t.ex. K&M av följande modell:

Image

K&M 16295

K&M är ju ett stort märke så det kan säkert alla svenska butiker ta hem med om man nu vill handla på hörnet istället. [:)]

Author:  rudmark [ 12 Apr 2008, 19:50 ]
Post subject: 

Jula har bra U-krokar.
Men se upp, plasten/gummit på många hängare färgar halsen

Author:  Tobbe z [ 12 Apr 2008, 20:24 ]
Post subject: 

Jag har en längre variant än Tuffs som går att vinkla åt bägge håll.
Bra om man vill ha många gitarrer på en mindre väggyta.

Har tyvärr ingen bild, men man brukar se dom i butiker.

Author:  top5rec [ 12 Apr 2008, 21:14 ]
Post subject: 

Vad kostar dom på ett ungefär?

bjoel wrote:

Tuff wrote:
Har dessutom en 5:e påväg som ska hängas snett på väggen tror jag.... Ska se hur jag löser det.


En variant är ju att köpa färdiga ställ för sånt. Thomann för t.ex. K&M av följande modell:

Image

K&M 16295

K&M är ju ett stort märke så det kan säkert alla svenska butiker ta hem med om man nu vill handla på hörnet istället. [:)]



------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite

Author:  bjoel [ 12 Apr 2008, 22:02 ]
Post subject: 

top5rec wrote:

Vad kostar dom på ett ungefär?


Just den kostar 370 spänn på Thomann.
http://www.thomann.de/se/km_16295.htm

Author:  Burner [ 12 Apr 2008, 22:53 ]
Post subject: 

rudmark wrote:

Jula har bra U-krokar.
Men se upp, plasten/gummit på många hängare färgar halsen


Kräver åtskilligt med xtra arbete på dom innan dom passar LP typs gitarrer... bocka, bända etc..
Jag köpte sånna och konstaterade att dom var mer lämpade till att just hänga spadar på än gitarrer för 30.000kr[:D]

"Har man slagit yxan i båten får man ro som fan"

Author:  BadBone [ 12 Apr 2008, 23:21 ]
Post subject: 

Jag har 6 st (fast bara 4 syns)som jag har monterat på en planka och målat i samma färg som väggen. Gulligt va? [8D]
Samma hängare som Tuff visar i sitt inlägg.

Image


"Det är aldrig försent att lägga av"

Author:  rifle [ 14 Apr 2008, 13:25 ]
Post subject: 

BadBone wrote:

Jag har 6 st (fast bara 4 syns)som jag har monterat på en planka och målat i samma färg som väggen. Gulligt va? [8D]
Samma hängare som Tuff visar i sitt inlägg.

Image


"Det är aldrig försent att lägga av"


Ok nu vill man veta vad det är för en Les Paul som hänger där för den verkar vara vacker.

Author:  Mike Leaf [ 14 Apr 2008, 13:27 ]
Post subject: 

rifle wrote:

BadBone wrote:

Jag har 6 st (fast bara 4 syns)som jag har monterat på en planka och målat i samma färg som väggen. Gulligt va? [8D]
Samma hängare som Tuff visar i sitt inlägg.

Image


"Det är aldrig försent att lägga av"


Ok nu vill man veta vad det är för en Les Paul som hänger där för den verkar vara vacker.




Stratan ser kul ut också... Pållen verkar ha 70-talsstuk om man kollar på huvet och stallet, men färgen?

Author:  faellman [ 14 Apr 2008, 14:00 ]
Post subject: 

Tuff wrote:

Själv har jag löst det med sånna här:

[img]http://www.musikbörsen.se/itm_img/big_143672.jpg[/img]


Så även jag [8D].

MVH faellman

<i><font size=1>oO0Oo URL: http://www.audiostreet.net/mrfaellman</font id=size1>"]

Author:  Goma [ 14 Apr 2008, 14:52 ]
Post subject: 

Badbone, vilken mumsig strata[:p]

Mvh Goma

BadBone wrote:

Jag har 6 st (fast bara 4 syns)som jag har monterat på en planka och målat i samma färg som väggen. Gulligt va? [8D]
Samma hängare som Tuff visar i sitt inlägg.

Image


"Det är aldrig försent att lägga av"

Author:  Strange Leaf [ 14 Apr 2008, 15:58 ]
Post subject: 

Image

Author:  Pata [ 14 Apr 2008, 18:34 ]
Post subject: 

De här från GuitarFetish är ju snygga! Under en hundring/st.

http://store.guitarfetish.com/stswccwodiha.html

Image




"Hang on to your eccentricities, because they will give you a style."

Author:  nuffe [ 14 Apr 2008, 22:48 ]
Post subject: 

Visst är det läckert med gitarrer på väggen, men jag har alltid mina liggandes i sitt case. Visst är det tråkigt men det är nog bäst för gitarren och man slipper allt damm på dom.

Author:  Custom Sam [ 17 Apr 2008, 17:34 ]
Post subject: 

nuffe wrote:

Visst är det läckert med gitarrer på väggen, men jag har alltid mina liggandes i sitt case. Visst är det tråkigt men det är nog bäst för gitarren och man slipper allt damm på dom.


Det finns en STOR fördel med att ha gitarrerna på väggen: De blir använda!

Sedan jag hängde upp mina gitarrer har jag använt fler än bara "huvudgitarren". De gitarrerna låg bara i sin låda, år efter år.

Sedan är det som det är, vissa gitarrer funkar bättre till mina händer än andra... Men annars skulle de inte bli använda alls.


/Lennart

http://www.specter.se

Author:  rifle [ 23 Apr 2008, 14:07 ]
Post subject: 

Fortfarande inget svar på vad det är för gitarrer på väggen av BadBone.

Author:  MoFo [ 23 Apr 2008, 15:31 ]
Post subject: 

BadBone wrote:

Jag har 6 st (fast bara 4 syns)som jag har monterat på en planka och målat i samma färg som väggen. Gulligt va? [8D]
Samma hängare som Tuff visar i sitt inlägg.

Image


"Det är aldrig försent att lägga av"



Du har ju bara en massa gamla slita gitarrer. Har Du inte råd med något fräschare...[;)]

Snygg samling de där....[:p]


Morgan[^]

http://morganfoss.egetforum.se/forum/

http://gitarrdelar.se/index.php

Author:  BadBone [ 23 Apr 2008, 17:17 ]
Post subject: 

Hoppsan, här har man visst missat nåt minsann [8D]

Det är inga märkvärdiga guror som hänger där, fast det är bra players.

Telen är nåt Japan-hopplock

LP:n är en Greco från -76 (ev -77) Sitter ett par SD JB/59 i. Väger bara drygt 3kg.

Stratan är en JV-82, omlackad och krackad nångång under 80-talet och har "flagat" fint under min ägo, som är drygt 10 år. Nyligen ombandad och plekad så nu är den som ny igen.

Danelectron är,,,,, en Danelectro [:D]

NI hoppades säkert att det hängde gitarrer där för ca 200 000, men så var det inte. [:)]


"Det är aldrig försent att lägga av"

Author:  Goma [ 23 Apr 2008, 20:38 ]
Post subject: 

Inte alls! Skulle sälja min själ(ännu en gång[:D]) för den stratan. Är ju så svag för slitna strator[:p].
Föresten har du kvar EV-elementet?
Mvh Goma

BadBone wrote:

Hoppsan, här har man visst missat nåt minsann [8D]

Det är inga märkvärdiga guror som hänger där, fast det är bra players.

Telen är nåt Japan-hopplock

LP:n är en Greco från -76 (ev -77) Sitter ett par SD JB/59 i. Väger bara drygt 3kg.

Stratan är en JV-82, omlackad och krackad nångång under 80-talet och har "flagat" fint under min ägo, som är drygt 10 år. Nyligen ombandad och plekad så nu är den som ny igen.

Danelectron är,,,,, en Danelectro [:D]

<font color="red">NI hoppades säkert att det hängde gitarrer där för ca 200 000, men så var det inte. [:)]</font id="red">


"Det är aldrig försent att lägga av"

Author:  BadBone [ 23 Apr 2008, 20:45 ]
Post subject: 

Goma wrote:

Inte alls! Skulle sälja min själ(ännu en gång[:D]) för den stratan. Är ju så svag för slitna strator[:p].
Föresten har du kvar EV-elementet?
Mvh Goma



<font color="red">NI hoppades säkert att det hängde gitarrer där för ca 200 000, men så var det inte. [:)]</font id="red">


[/quote]

Jag har också väldigt svagt kött när det kommer till "trasiga" gitarrer överlag [:D]

EV-elementet har jag inte kvar faktiskt. Det var nog boogiecats som köpte det har jag för mig.
Det tålde ju vad som helst och lät bra, men var lite för tungt helt enkelt.




"Det är aldrig försent att lägga av"

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/