| Ljudbojen.com http://www.ljudbojen.com/ |
|
| Vad är detta för japan Les paul? http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=17284 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Haraldrig [ 13 Jul 2008, 02:35 ] |
| Post subject: | |
marcusss wrote: Loggan är borta - men konturerna av ett "M" syns i klister. Det finns en "made in japan" sticker på baksidan. Nån som vet? Inköpt nån gång på 70-talet SIGMA..Just my two cents... Inga kvalitetsgrejor direkt. |
|
| Author: | Haraldrig [ 13 Jul 2008, 03:22 ] |
| Post subject: | |
marcusss wrote: det är ett 0-fret på halsen förresten <hr noshade size="1"> Tidigt 70tal Japan eller Koreanskt. Men märket är nästan helt omöjligt att avgöra. |
|
| Author: | messy [ 13 Jul 2008, 11:15 ] |
| Post subject: | |
Sigma gjordes av Tokai i början av sjuttiotalet, det mesta var mycket riktigt skräp, men de gjorde också en del grejer av bra kvalitet. Jag köpte en Sigma Les Paul av Sustain som är kanon, fick lite mer info på Tokaiforumet, http://www.tokaiforum.com/viewtopic.php ... ight=sigma Bilder på min i länken. |
|
| Author: | K-G [ 13 Jul 2008, 11:18 ] |
| Post subject: | |
Liknar en gammal Duke jag hade en gång i tiden...loggan slipades bort och lite klarlack över det hela...en skitgitarr var det [url="http://www.theboogiecats.com/"] [/url]<font color="pink"><i>Rockabilly är inget annat än en tidig form av den tidiga Rock'n Roll'n"]</font id="pink">
|
|
| Author: | tonedog [ 14 Jul 2008, 15:13 ] |
| Post subject: | |
Definitivt en sigma, fanns flera varienter. Har haft en med likadant huvud och klistermärken. Man ser tydligt av resterna att det är likadant som på den jag hade. |
|
| Author: | SoulMan [ 15 Jul 2008, 22:20 ] |
| Post subject: | |
Sigma LP logo (limmad hals LP) ![]() <font face='Trebuchet MS'> <font size=1> Minds are like parachutes. They only function when they are open</font id='Trebuchet MS'></font id=size1> |
|
| Author: | SoulMan [ 18 Jul 2008, 08:14 ] |
| Post subject: | |
Gitarren i bilden ser inte ut som Sigma [8)] M måste vara liggande och första bokstaven i bilden ser ut som V. Jag har inte sett sigma logo som passar på din gitarr. Och jag är inte heller säkert om att detta är en lawsuit model? [8)] <font face="Trebuchet MS"> <font size="1"> Minds are like parachutes. They only function when they are open</font id="Trebuchet MS"></font id="size1"> ![]() ![]() ![]()
|
|
| Author: | Haraldrig [ 18 Jul 2008, 08:44 ] |
| Post subject: | |
SoulMan wrote: Gitarren i bilden ser inte ut som Sigma [8)] M måste vara liggande och första bokstaven i bilden ser ut som V. Jag har inte sett sigma logo som passar på din gitarr. Och jag är inte heller säkert om att detta är en lawsuit model? [8)] Hur definerar man en "lawsuit"? |
|
| Author: | Amp Healer [ 18 Jul 2008, 09:09 ] |
| Post subject: | |
Min gissning är att det är en BMX Häls Owe Johnson http://www.amphealer.se |
|
| Author: | SoulMan [ 18 Jul 2008, 09:34 ] |
| Post subject: | |
Haraldrig wrote: SoulMan wrote: Gitarren i bilden ser inte ut som Sigma [8)] M måste vara liggande och första bokstaven i bilden ser ut som V. Jag har inte sett sigma logo som passar på din gitarr. Och jag är inte heller säkert om att detta är en lawsuit model? [8)] Hur definerar man en "lawsuit"? LP models Made before 1977 with a "openbook headstock" (Lawsuit against Ibanez June 28 1977) <font face='Trebuchet MS'> <font size=1> Minds are like parachutes. They only function when they are open</font id='Trebuchet MS'></font id=size1> |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|