Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Danelectro Cool Cat Tremolo
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=23383
Page 1 of 1

Author:  EvilWoods [ 26 Jan 2009, 23:34 ]
Post subject:  Danelectro Cool Cat Tremolo

Någon som har testat denna pedal?

Kostar 360 hos tysken, har true bypass och lådda av metall.

Author:  johan [ 26 Jan 2009, 23:47 ]
Post subject: 

? Hur ser den ut? Har den äldre plastiga saken med små avtagbara plastrattar (ej sillisar!) o det är ett av de bästa tremolo jag testat. Vet inte vad det är baserat på men låter det som det tremolot är det bara att handla.

edit - sorry, menade detta http://www.thomann.de/se/danelectro_dj5 ... remolo.htm

Author:  EvilWoods [ 27 Jan 2009, 01:00 ]
Post subject: 

Precis, det är uppföljaren till Tuna Melt (som jag har hört en del gott om).

De nya modellerna ska vara bättre konstruerade, med metallhölje.

Ser ut så här:



Image

____________________________________
<font size="1">
Lillebrors hemsida: http://www.myspace.com/litenmentuff</font id="size1">
____________________________________

Author:  ChronicTown [ 27 Jan 2009, 01:03 ]
Post subject: 

Danelectro Cool Cat är väl ett stereo-chorus?
Har en i en låda här hemma. Låter riktigt bra har jag för mig. Konstig 18v-anslutning dock.

Tuna Melt som länkades till ovan är väl Danelectros tremolo, även om det är i en annan serie.

/David

EDIT: Där ser man. Ny serie... Har inte provat denna, men vet att övriga i den serien fått bra omdöme i Guitar Buyer.

Author:  EvilWoods [ 27 Jan 2009, 01:40 ]
Post subject: 

http://se.youtube.com/watch?v=8yxchCfFi ... re=related

http://se.youtube.com/watch?v=mWsmS197q ... re=related

Author:  tomli [ 27 Jan 2009, 03:00 ]
Post subject: 

Cool Cat är nog deras nya serie pedaler. Jag har OD:n och den är riktigt nice, iaf för de pengarna. Enligt försäljaren ska det vara TPB på de nya pedalerna.

Author:  EvilWoods [ 17 Feb 2009, 01:57 ]
Post subject: 

Tog hem ett styck tremolo.

Switchen är en 3PDT och lådan känns stabil. Anmärker konstruktionsmässig på att batteriluckan är väldigt plastig.

Pedalen färgar inte ljudet i bypass, tillför lite topp när den är aktiverad. Inga problem med volymbortfall som vissa tremolopedaler har.

Effektljudet är varmt och bra. Fyrkantvågen går inte helt ner från hundra till noll.

Man får mycket för pengarna.

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/