View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Apr 2026, 14:41

Reply to topic  [ 5 posts ] 
Tonelab SE kan de va nåt? 
Author Message

Jag funderar på att sluta ta med backupstärkare till våra gig (som är nästan aldrig) och skaffa något fotkontrollerat i stället.

När jag spelar AC/DC kör jag en lätt moddad Madamp M15Mk1 (perfekt för ändamålet) och en GE7 för soloboost.

När jag kör andra covers spelar jag Koch Multitone och Wah.

Jag har haft tillgång till en gammal POD (utan fotkontroller) och genom den blivit sugen på lättburen och bekymmerlös backup. Jag tänker line:a den och behöver ha fotkontrollerbarhet. Jag ser nu att Tonelab SE börjar bli riktigt överkomliga begagnade.

Vad tycker ni om Tonelab SE?
Finns det andra alternativ man borde kolla på?

/M

18 May 2009, 18:11
Profile ICQ WWW

Jag har en o har kört med en i 4 år... Den funkar asbra, speciellt på de halvskitiga voxljuden (det är ju en vox), men även highgain fixar den . De rena, då? Jo med lite rattande är de oxå kanon. det finns en community spec. för Tonelabhuven..."http://tonelabz.vibemaker.com/" Där finns allt om den!!!
Mvh //GP

bongus wrote:

Jag funderar på att sluta ta med backupstärkare till våra gig (som är nästan aldrig) och skaffa något fotkontrollerat i stället.

När jag spelar AC/DC kör jag en lätt moddad Madamp M15Mk1 (perfekt för ändamålet) och en GE7 för soloboost.

När jag kör andra covers spelar jag Koch Multitone och Wah.

Jag har haft tillgång till en gammal POD (utan fotkontroller) och genom den blivit sugen på lättburen och bekymmerlös backup. Jag tänker line:a den och behöver ha fotkontrollerbarhet. Jag ser nu att Tonelab SE börjar bli riktigt överkomliga begagnade.

Vad tycker ni om Tonelab SE?
Finns det andra alternativ man borde kolla på?

/M

18 May 2009, 19:42
Profile

Jag kör med desktop modellen och är skitnöjd! Funkar speciellt bra ihop med Fender gitarrer. [:D][8D]

Image<hr noshade size="1"><font color="green"><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="green">
<font color="blue"><b>Free Dawit Isaak! | Carpe Diem | Befria Palestina nu!</b></font id="size2"></font id="blue">

18 May 2009, 20:09
Profile ICQ WWW

Jag har kört SE ett tag, och bytte "ner" mig till LE nyligen. Enda anledningen till det var egentligen storleken, annars är SE överlägsen.
Eftersom jag säljer min SE är jag väl inte helt neutral i beskrivningen, men...

SE har kanonljud för ren och halvskitig ton, Vox- (såklart) och Fender-emuleringarna är kanon. Logiskt gränssnitt och mycket möjligheter. Det kan krävas lite rattande innan man hittar rätt, men sen sitter det som en smäck. Robust konstruktion med stabila trampknappar.
SE:s huvudsakliga fördel är väl att man kan köra dubbla kanaler på samma patch, samt att de dubbla expressionpedalerna ger möjlighet att styra wah och volym samtidigt (eller för den delen vibrato, tremolo, gain eller något annat).

Maila genom profilen om du är intresserad av min, i nyskick med väska.
http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.as ... ms=tonelab

/David

18 May 2009, 20:11
Profile ICQ WWW

LE låter bättre i mina öron, men båda är kanon! Slår Line6 och Boss på fingrarna IMHO.

18 May 2009, 22:20
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 5 posts ]