View unanswered posts | View active topics It is currently 02 Oct 2026, 23:27



Reply to topic  [ 7 posts ] 
Varför skulle jag inte köpa en... 
Author Message
User avatar

Joined: 06 Nov 2007, 22:58
Posts: 1172
Location: Stockholm
Post Varför skulle jag inte köpa en...
Orange Rocker 30?

Jag kör ju min AC30 men känner att de skulle behövas lite extra power! Och då har jag fastnat lite för en Rocker 30. Billig, simpel och verkar rocka på riktigt bra?

Tiny Terrorn trivs jag kanonbra med men den levererar inte riktigt lika mycke som AC30n.

Kan få en Rocker 30H för c:a 7lax. Är de bara i mitt huvud jag tycker den skulle kunna para ihop sig rättså fint med en AC30?

__

"I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison


09 Feb 2010, 00:21
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 06 Nov 2007, 22:58
Posts: 1172
Location: Stockholm
Post 
Tar de som att jag helt enkelt ska köpa en efter som ingen säger emot!

__

"I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison


09 Feb 2010, 13:21
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 08 Jan 2010, 17:14
Posts: 1610
Location: Kumla
Post 
Köp!

Det är bra drag i Rocker 30.
Själv har jag en RockerVerb 50 (och en Tiny Terror hemma) och är helnöjd med Orange!

http://www.pigsinspace.se


09 Feb 2010, 13:45
Profile WWW
User avatar

Joined: 01 Mar 2005, 15:25
Posts: 1656
Location:
Post 
Ja, varför inte... [:D] Dum fråga på detta häringa forumet.

Dock gillade inte jag Rocker´n när jag testade den. Allt för "komprimerat" ljud. Testa ordentligt innan köp. Jag gillar lite "öppnare" distljud. Jag jämförde mot just AC30 CCH & Peavey Classic toppen. Köpte sedemera en Orange AD30 topp som jag tyckte lät mycket bättre än Rocker´n & kan leverera så det står härliga till. Min AD30 kan ev. vara till salu för nå´nstans runt 8 000 pix då jag just köpt en AC30 CC2X som jag tror är en keeper... [:D]

= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =


09 Feb 2010, 16:30
Profile ICQ WWW

Joined: 19 Apr 2006, 17:22
Posts: 1092
Location: Göteborg
Post 
Jag tror du fick ett mail från mig?
Tycker inte heller rockerverben är den bästa.
/Vibro


09 Feb 2010, 18:13
Profile WWW
User avatar

Joined: 06 Nov 2007, 22:58
Posts: 1172
Location: Stockholm
Post 
Vibrolux wrote:

Jag tror du fick ett mail från mig?
Tycker inte heller rockerverben är den bästa.
/Vibro




Hmm, verkar inte ha fått något?


För övrigt verkar jag skeptisk till AD30. Tycker den verkar få så blandade recensioner! Jag skulle vilja ha något som kompletterar min AC30. Och jag tror att AD30 är ganska lik AC30?

__

"I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison


10 Feb 2010, 00:06
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 06 Nov 2007, 22:58
Posts: 1172
Location: Stockholm
Post 
Insåg just en till sak. Vill man ha en svart eller orange? Har inte petat på någon svart Orange, men av bilderna att dömma verkar de vara en annan tolex?

Tycker svart är ganska ball...

__

"I like any reaction I can get with my music. Just anything to get people to think. I mean if you can get a whole room full of drunk, stoned people to actually wake up and think, you're doing something." - Jim Morrison


10 Feb 2010, 23:07
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 60 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.