Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Jeff Beck till Sverige
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=38987
Page 1 of 1

Author:  troman [ 04 Apr 2010, 21:36 ]
Post subject:  Jeff Beck till Sverige

Jag har just hört att JB kommer till Solnahallen för en spelning i september. Hoppas det stämmer![:D] [:D] [:D]

Author:  Tobbe z [ 04 Apr 2010, 22:15 ]
Post subject: 

Om det blir så är jag där!

Author:  ivkos [ 04 Apr 2010, 22:58 ]
Post subject: 

Hoppas du hört rätt, en av mina stora gitarrgudar

-----------------------
Gibson Les Paul, Fender Am Strata från 80-talet, Gibson Nighthawk '96, massa pedaler

Author:  eastwood_airline [ 04 Apr 2010, 23:42 ]
Post subject: 

Härliga tider! Bara att Hålla tummarna då[;)]

<hr noshade size="1">
Image Image<u><h2><b>H|H IC100, H|H 130 Slave och Watkins/WEM Copicat köpes!</b></h2></u>

Author:  Junior [ 04 Apr 2010, 23:43 ]
Post subject: 

Grymt!
(Om det är sant) [:D]

/Junior

jakis-92(at)hotmail.com

Author:  Haraldrig [ 05 Apr 2010, 01:35 ]
Post subject: 

What's all the fuzz about?[:)]

Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause

Author:  Axewall [ 05 Apr 2010, 20:50 ]
Post subject: 

Jag kommer också i så fall! Absolut!

/Mats

<font size="1">"Helvetet kommer nog inte att innehålla några större överraskningar". Freddie Wadling</font id="size1">

Author:  Harvester [ 05 Apr 2010, 21:00 ]
Post subject: 

[:p]Gött[:p]

Author:  FenderBender [ 05 Apr 2010, 21:11 ]
Post subject: 

Jeff Beck är definitivt en husgud, även om han bara var den tredje bästa gitarristen som spelat i Yardbirds. Den sista, men inte sämsta, var Jimmy Page. [8D]

Kuriosa: The New Yardbirds var det urpsrungliga namnet på Led Zeppelin, sedan Yardbirds splittrats och Jimmy Page lämnats med rättigheten till namnet och ett antal redan inbokade spelningar. Under namnet The New Yardbirds lirade man ett kort tag (bland annat ett flertal spelningar i Sverige) innan namnet skrotades och det nya namnet Led Zeppelin antogs. [:)]

/ Janne i Själevad, Örnsköldsvik
<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">

Author:  clapton71 [ 05 Apr 2010, 21:28 ]
Post subject: 

Jag hyser en hatkärlek till JB, ena dagen är han brilliant, andra gånger spelar han bara surt. Har aldrig sett honom live, kanske ska bli första gången nu då.

Matte

mslcases@gmail.com
takestwokultur@tele2.se

Author:  FenderBender [ 05 Apr 2010, 22:17 ]
Post subject: 

clapton71 wrote:

Jag hyser en hatkärlek till JB, ena dagen är han brilliant, andra gånger spelar han bara surt. Har aldrig sett honom live, kanske ska bli första gången nu då.

Matte

mslcases@gmail.com
takestwokultur@tele2.se

Skulle säkert gå bättre om karln lärde sig lira med plektrum... [;)]

/ Janne i Själevad, Örnsköldsvik
<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">

Author:  Harvester [ 06 Apr 2010, 10:07 ]
Post subject: 

FenderBender wrote:

Jeff Beck är definitivt en husgud, även om han bara var den tredje bästa gitarristen som spelat i Yardbirds. Den sista, men inte sämsta, var Jimmy Page. [8D]

Kuriosa: The New Yardbirds var det urpsrungliga namnet på Led Zeppelin, sedan Yardbirds splittrats och Jimmy Page lämnats med rättigheten till namnet och ett antal redan inbokade spelningar. Under namnet The New Yardbirds lirade man ett kort tag (bland annat ett flertal spelningar i Sverige) innan namnet skrotades och det nya namnet Led Zeppelin antogs. [:)]

/ Janne i Själevad, Örnsköldsvik
<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


Tar mig friheten att fortsätta på historien.

Kuriosa del 2:The story goes that Jimmy Page had completed a Scandinavian tour with the New Yardbirds - an impromptu band that was formed from the popular rapidly disintegrating Yardbirds. Keith Moon is reputed to have said the new band would go down like a lead balloon(Led Zeppelin).

Author:  gorilla [ 06 Apr 2010, 11:48 ]
Post subject: 

FenderBender wrote:

Jeff Beck är definitivt en husgud, även om han bara var den tredje bästa gitarristen som spelat i Yardbirds. Den sista, men inte sämsta, var Jimmy Page. [8D]

Kuriosa: The New Yardbirds var det urpsrungliga namnet på Led Zeppelin, sedan Yardbirds splittrats och Jimmy Page lämnats med rättigheten till namnet och ett antal redan inbokade spelningar. Under namnet The New Yardbirds lirade man ett kort tag (bland annat ett flertal spelningar i Sverige) innan namnet skrotades och det nya namnet Led Zeppelin antogs. [:)]

/ Janne i Själevad, Örnsköldsvik
<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


Jag har hört av en kille som såg den turnen i Sverige och att det stod The New Yardbirds på biljetten men att de kallade sig för Led Zeppelin när de väl kom. Detta gäller spelningen i studentaulan i Uppsala. Jag kan minnas fel, hörde detta för 18 år sen[:)]

Author:  Junior [ 25 Apr 2010, 13:46 ]
Post subject: 

troman wrote:

Jag har just hört att JB kommer till Solnahallen för en spelning i september. Hoppas det stämmer![:D] [:D] [:D]




Bläddrade igenom kultursidorna i DN idag, och gissa vad jag såg?
Jeff Beck lirar i Solnahallen den 9 november, och biljetterna släpps imorgon (måndag)! [:D]

http://www.ticnet.se/html/evinfo.htmI?C ... 61&l=SE&C=

/Junior

jakis-92(at)hotmail.com

Author:  blackers [ 26 Apr 2010, 09:10 ]
Post subject: 

Fick biljett på första raden![:D]

Author:  Yellowsnow [ 26 Apr 2010, 09:56 ]
Post subject: 

Biljetter bokade!!!

Author:  ebenstrand [ 26 Apr 2010, 10:39 ]
Post subject: 

blackers wrote:

Fick biljett på första raden![:D]


Samma här[:D]

// Niklas

Author:  bluescaptain [ 26 Apr 2010, 10:42 ]
Post subject: 

Bokat! 7:e raden [:D]

http://www.myspace.com/gudarsskymning

Author:  troman [ 26 Apr 2010, 12:33 ]
Post subject: 

Biljetter bokade![:D]

Author:  BGSoul [ 26 Apr 2010, 19:21 ]
Post subject: 

Biljetter på första raden-blir grejer det :-)

- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"

Author:  Buster [ 26 Apr 2010, 19:58 ]
Post subject: 

14de raden;-)

KÖPER DIN FETTO DIAPER RASH #004, 005

Author:  Forsman [ 26 Apr 2010, 22:09 ]
Post subject: 

Buster wrote:

14de raden;-)

Samma här, plats 7 och 8! [8D]

<i><font color="red">"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!""]</font id="red">

Author:  gorilla [ 26 Apr 2010, 22:26 ]
Post subject: 

Jag har också fixat biljett. Detta blir så jävla bra tror jag.

Author:  Axewall [ 29 Apr 2010, 13:00 ]
Post subject: 

Nu är det bokat! Parkett mitten, rad 24, nummer 3 och 4.
Kan bli hur bra som helst!

Skulle iofs vara trevligt se honom ihop med Herbie Hancock i Molde i juli,
men det är långt, nästan nord-Norge.
Nä, han får vara en hjälp att kunna ta sig igenom november i stället.
Vill inte frugan åka med då så finns det nog nå'n annan som vill hänga på i stället.

/Mats

<font size="1">"Helvetet kommer nog inte att innehålla några större överraskningar". Freddie Wadling</font id="size1">

Author:  Magnus Olsson [ 29 Apr 2010, 13:22 ]
Post subject: 

Kan inte bestämma mig om jag skall se det där också eller bara i Köpenhamn? Är det en bra arena?

/magnus

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/