Ljudbojen.com
http://www.ljudbojen.com/

Fender japan 70`s reissue...?
http://www.ljudbojen.com/viewtopic.php?f=4&t=38988
Page 1 of 1

Author:  broder loa [ 04 Apr 2010, 22:04 ]
Post subject:  Fender japan 70`s reissue...?

Hittar ingen info om denna variant på nätet.Är det nån icke-export grej eller vad? [url][/url]http://www.blocket.se/kristianstad/Fender_telecaster_japan_26652546.htm?ca=8&w=3

Author:  Haraldrig [ 04 Apr 2010, 23:11 ]
Post subject: 

broder loa wrote:

Hittar ingen info om denna variant på nätet.Är det nån icke-export grej eller vad? [url][/url]http://www.blocket.se/kristianstad/Fender_telecaster_japan_26652546.htm?ca=8&w=3




Vet inte ifall de har exporterats men i Japan finns det en Tele 72ri i alla fall.

http://www.guitarshowsouth.se

Author:  broder loa [ 05 Apr 2010, 12:21 ]
Post subject: 

känns skumt med dragstången på huvudet,stallet verkar vara bytt oxå

Author:  Haraldrig [ 05 Apr 2010, 13:20 ]
Post subject: 

broder loa wrote:

känns skumt med dragstången på huvudet,stallet verkar vara bytt oxå




De gjorde vad Fender skulle gjort från början.
Lättåtkomlig halsjustering och intonerbart stall[:)]

Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause

Author:  Joshunznera [ 05 Apr 2010, 13:23 ]
Post subject: 

Haraldrig wrote:

broder loa wrote:

Hittar ingen info om denna variant på nätet.Är det nån icke-export grej eller vad? [url][/url]http://www.blocket.se/kristianstad/Fender_telecaster_japan_26652546.htm?ca=8&w=3




Vet inte ifall de har exporterats men i Japan finns det en Tele 72ri i alla fall.

http://www.guitarshowsouth.se


japp, jag har just en sån där, från tidigt 80-tal

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Author:  Joshunznera [ 05 Apr 2010, 13:27 ]
Post subject: 

broder loa wrote:

känns skumt med dragstången på huvudet,stallet verkar vara bytt oxå




min har dragstangsjusteringen nedtill som de ska va, kanske det finns olika varianter? Min har ett serienummer som borjar pa E7xxx

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Author:  AndersS [ 05 Apr 2010, 13:42 ]
Post subject: 

Jag tycker "dotsen" ser lite små ut(?), har personligen aldrig sett
en japansk tele med så små dots. Har dock sett japanska 70's med bred dot spacing vid tolfte och vanligtvis två strängträd.


Har själv en sådan här // Edit: CIJ och modellen heter "TL71-68" // (köpte den i Tokyo):
Image

Image

Author:  Joshunznera [ 05 Apr 2010, 14:11 ]
Post subject: 

ja, två strängträd borde det nog vara

tog ett par bilder på min:

Image

Image

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Author:  AndersS [ 05 Apr 2010, 19:15 ]
Post subject: 

Förresten, förutom de små "dotsen" är det iaf för mig, lite underligt att den har 22 band, men de kanske gjordes så också?
Har inte sett någon liknade iaf.

Author:  Bod [ 05 Apr 2010, 19:42 ]
Post subject: 

AndersS wrote:

Förresten, förutom de små "dotsen" är det iaf för mig, lite underligt att den har 22 band, men de kanske gjordes så också?
Har inte sett någon liknade iaf.
Vad är det för träslag i kroppen? Ser nästan ut som lönn eller björk? Å så dotsen och 22 band, det <i>kan"] ju tyda på att det är ett hembygge eller kopia som försetts med Fender-logga, men jag vet inte. Är ingen expert på gubb-gitarrer.[;)]

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/