Måste uppdatera lite i den här tråden.
Har nu testat Softube, (som jag tidigare tipsade om), och den övertygade inte direkt faktiskt. Dessutom slukade den mycket processorkraft vilket för mig var en avgörande faktor till att rata den.
Har dock även fått tillfälle att testa både Guitar Rig 3 och 4 men denna gång med en liten annorlunda signalväg än då jag testade 3:an för ca 1 år sedan.
Förutom kablar av hög kvalitet så kopplade jag in via min Mad Professor Forest Green Compressor --> Rockbox Boiling Point OD -->
Apogee Duet. Lätt kompression och egentligen ingen volym boost in till Logic. Men att gå via några pedaler är nog ingen dum idé.
Nu testade jag lite snabbt bara... ska labba vidare lite, möjligheterna är verkligen många.
Alla förstärkare låter ju inte bra, (och det beror ju på vad man är ute efter), men den jag direkt fastnade för och som jag tycker funkar bäst är Voxen. Men jag tror nog min OD gör väldigt mycket till resultatet också.
Ska spela inte lite och se hur det funkar i en färdig mix.. men jag tycker den verkar mycket lovande!!
Så mitt tips är nog Guitar Rig om man vill köra mjukvaror. Spöar Amliptube med hästlängder i alla fall tycker jag.
Hoppas detta kan vara till hjälp!

/Henke