Äntligen har min nya 57 Twin Amp kommit som jag beställde i början av februari!
Plockade ut den ur boxen och pluggade in den för lite testspelning nu ikväll. Jag måste säga att förstärkaren låter makalöst bra och då är inte ens högtalarna inspelade och biasen är väl iskall från fabrik kan jag tänka mig. Originalrören verkar kunna leverera det jag vill ha ljudmässigt, vanlig hederlig rock n roll. Pluggade gitarren rakt in och det var inte svårt att hitta ett Stones/Black Crowes sound vilket är i princip det enda jag spelar.
Fantastisk sträng separation, touch sensitive, fin balans mellan bas och diskant och en karakteristisk tweed ton med värme och krämighet, allt vad jag önskade mig och lite till.
Hantverket är dessutom klanderfritt från custom shoppen. Säga vad man vill om Fender, billigare/bättre kloner, priset etc, men här tycker jag att Fender levererar det dom utlovar och lite till. Utan tvekan den bästa förstärkare jag någonsin spelat på.
Jag beställde denna från Ordermusik och det funkade bra, inte deras fel att det dröjde lite tid. Fick ett bra pris samt 4 paket strängar för sveda och värk under väntetiden. [:)]

<hr noshade size="1">
<center><font size="1">If music got to free your mind
Just let it go cause you never know, you never know</font id="size1"></center>