|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
Bästa stallsadlar till Strata med vintage stall?
| Author |
Message |
|
davidihse
|
 Bästa stallsadlar till Strata med vintage stall?
Nu måsta jag nörda ner mig än med och ställa den enkla frågan, Vad har ni för preferenser gällande stallsadlar på ett vintagestall? Titan och stainless. men borde inte mässing vara intressant. Eller ngt annat. Översdel i all ära, där finns en massa val, men stallsadeln borde vara mer betydande för gitarrens ljud. Så freestyla, skriv vad ni känner.
myspace.com/slackervillezoo
|
| 17 Aug 2011, 23:53 |
|
 |
|
Supastar
|
|
| 18 Aug 2011, 00:07 |
|
 |
|
Goran
|
Vanliga stålsadlar är väl normen, byt strängar ofta så har du bäst ton. Sen tror jag att stålsadlar finns i olika kvaliteer, dvs sadlar från en billig Squier är inte lika bra som från en high-end strata, trots att de ser likadana ut. Jag har satt tre mässingssadlar från en tele på min slide-gura, jäklar vilken ton, men intoneringsmöjligheterna är inte optimala. Så kanske mässing vore värt en test. Det viktigaste är att allt är stabilt och inte rör sig med strängens vibration. Titan har jag aldrig testat men det är ett dyrt nöje, men nog är det värt att testa. Läste nånstans om folk som satt ben och andra material i stallsadlarna, så är man "den lille kemisten" finns där massor att testa. Googla annars, bör finns många synpunkter på nätet. Sannolikt är det mycket "Snake-oil" i detta, man får en idé och markandsför den hårt, det blir en hype och två år senare har alla plockat bort dem......
|
| 18 Aug 2011, 06:55 |
|
 |
|
ebenstrand
Joined: 10 Jan 2008, 08:16 Posts: 159 Location: Märsta, Stockholms Län
|
Raw vintage som säljs på tex TGT11 säger sig ha ett vinnande koncept andra nöjer ju sig med Fender vintage.
// Niklas E
|
| 18 Aug 2011, 11:07 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|