| Author |
Message |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 The Hightones på Facebook kom o lyssna
Helloj Ni som har Facebook här på bojen får gärna lyssna på det band jag lirar med, THE HIGHTONESgå in på http://www.facebook.com/thehightones och klicka på den stora åttondelen på "bandpage" för att kunna lyssna på 5 låtar av eget material.. Vi lirar väl en blandning av gammal rocknroll och blues fast kanske i modernare tappning, så svårt o genrebestämma sin egen musik... Och om ni gillar det ni hör får ni gärna trycka på gilla knappen.. Om ni har nåt spelställe som skulle vara intresserade av vår musik får ni gärna höra av er.. thehightones@live.seeller kontakta mig på Bojen... Jag själv spelar gitarren och sjunger i bandet, en strata direkt in i en crankad Tweed Bassman, om det var av intressa att veta  .. Hope you like it!
|
| 12 Apr 2012, 23:24 |
|
 |
|
Lemmy
Joined: 10 Mar 2004, 23:38 Posts: 2344 Location: Gislaved SWISH
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
Blev en "gilla" direkt. Svänger ju riktigt bra. Fan va bra du sjunger 
_________________ Si fractum non sit, noli id reficere
|
| 13 Apr 2012, 07:40 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
Lemmy wrote: Blev en "gilla" direkt. Svänger ju riktigt bra. Fan va bra du sjunger  Tack Lemmy! kul att du tog dig tid o lyssna  , verkar ju som alla tagit semester på bojen eller man kan väl tolka det som att många inte gillar stilen, men det gör inget.. smaken är ju som baken Min pung är ganska hårig. Men jag gillar den. Jag brukar dra i den så den blir flera meter. (min fru ligger nu på golvet i o tjuter av skratt) ett så kallar facerape fast på bojen språk... kul kul
|
| 13 Apr 2012, 19:48 |
|
 |
|
Firetone
Joined: 11 Jul 2005, 14:32 Posts: 965 Location: Eskilstuna, Sweden
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
KingsHighway wrote: Lemmy wrote: Blev en "gilla" direkt. Svänger ju riktigt bra. Fan va bra du sjunger  Tack Lemmy! kul att du tog dig tid o lyssna  , verkar ju som alla tagit semester på bojen eller man kan väl tolka det som att många inte gillar stilen, men det gör inget.. smaken är ju som baken Hej! Jag "gillade" låter supersmugt ju! Rock on dude!!! Min pung är ganska hårig. Men jag gillar den. Jag brukar dra i den så den blir flera meter. (min fru ligger nu på golvet i o tjuter av skratt) ett så kallar facerape fast på bojen språk... kul kul
_________________ /Bengt
|
| 13 Apr 2012, 21:40 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
Kanon kul Firetone! ja det är tanken att vi skall!!!
|
| 13 Apr 2012, 22:14 |
|
 |
|
Örjan
Joined: 27 Feb 2003, 13:54 Posts: 419 Location:
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
Kanonbra både vad det gäller stil och framförande  , dessutom så sjunger du väldigt bra. Örjan. 
_________________ "It may take talent to play fast, but it takes soul to slow down and say something"
|
| 14 Apr 2012, 21:15 |
|
 |
|
Plexiglas
Joined: 27 Dec 2007, 15:24 Posts: 5497
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
Kanon - Låter genuint och ärligt!!! 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 15 Apr 2012, 13:51 |
|
 |
|
baberg
Joined: 05 Jun 2005, 11:18 Posts: 1501 Location: Knivsta
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
Bra som fan!
Jag mailar dig om några spelställen.
|
| 15 Apr 2012, 15:07 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
Örjan wrote: Kanonbra både vad det gäller stil och framförande  , dessutom så sjunger du väldigt bra. Örjan.  Vad roligt Örjan, ja vi gillar den stilen vi har i bandet och har väldigt kul på repen, jag får tacka det ödmjukaste för sångberömmet.. 
|
| 15 Apr 2012, 15:51 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
Plexiglas wrote: Kanon - Låter genuint och ärligt!!!  Kul! tackar ska framföra till bandet ikväll..
|
| 15 Apr 2012, 15:53 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
baberg wrote: Bra som fan!
Jag mailar dig om några spelställen. Jag tackar som mycket Bosse  , jag läste mejlen precis, kul tt du diggade det .. Vi vill ju ut o lira lite, så alla tips är välkomna.. 
|
| 15 Apr 2012, 15:55 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
För er som kan tänka se oss Live får gärna komma till Stockholm nu på lördag.. kolla in vår Facebook sida för mer info... inget långdraget gig ca40min, men vårat första framträdande tillsammans som grupp, det kan ju gå lite hur som helst 
|
| 15 Apr 2012, 15:57 |
|
 |
|
persuader
Joined: 27 Jan 2006, 19:02 Posts: 1338 Location: Mothvirgin
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
hatar facebook och vägrar gå med. finns ni någon annan stans? Soundcloud?
_________________ "Constipated people don't give a crap"
|
| 15 Apr 2012, 16:52 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
persuader wrote: hatar facebook och vägrar gå med. finns ni någon annan stans? Soundcloud? jag tror du kan lyssna ändå även om du inte är medlem..därav varför vi kör med facebook, verkar ju som dom flesta kör genom det.. du kan väl prova--?`och återkomma om det funka...
|
| 17 Apr 2012, 15:46 |
|
 |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
Kalas! Sketa bra som vi säger i Bluesbältet Mönsterås 
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 17 Apr 2012, 16:13 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
Amp Healer wrote: Kalas! Sketa bra som vi säger i Bluesbältet Mönsterås  en tackar ödmjukast.. vete inte om vi lirar direkt blues annars hade ju kanske mönsterås Festivalen varit kul o lira på, har aldrig dock varit på den..
|
| 17 Apr 2012, 16:29 |
|
 |
|
Amp Healer
Joined: 28 Dec 2007, 20:55 Posts: 4881 Location: Mönsterås
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
KingsHighway wrote: Amp Healer wrote: Kalas! Sketa bra som vi säger i Bluesbältet Mönsterås  en tackar ödmjukast.. vete inte om vi lirar direkt blues annars hade ju kanske mönsterås Festivalen varit kul o lira på, har aldrig dock varit på den.. Well, den heter ju Blues o root festival numera, så ni hade plattsat lätt,,,tror dock att dom flesta banden redan är bokade.
_________________ Hälsningar Owe Johnson
|
| 17 Apr 2012, 16:39 |
|
 |
|
laros
Joined: 28 Dec 2007, 11:57 Posts: 3406 Location:
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
Kan du exakt förklara hur man lyssnar på ditt band!!! Har klickat på den stora NOTEN och kommer då in på något där det står Play/pause osv...sen en massa junk som man hajjar noll utav. Men jag får inget ljud på play..!! Lägg ut er på YT istället... Tragiskt nog är man medlem på fejan men likväl inget ljud
|
| 17 Apr 2012, 17:39 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
laros wrote: Kan du exakt förklara hur man lyssnar på ditt band!!! Har klickat på den stora NOTEN och kommer då in på något där det står Play/pause osv...sen en massa junk som man hajjar noll utav. Men jag får inget ljud på play..!! Lägg ut er på YT istället... Tragiskt nog är man medlem på fejan men likväl inget ljud hm, tack för att du berättade detta, verkar vara nåt strul, ska ringa trummisen o kolla vad som hänt..
|
| 17 Apr 2012, 17:48 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
laros wrote: Kan du exakt förklara hur man lyssnar på ditt band!!! Har klickat på den stora NOTEN och kommer då in på något där det står Play/pause osv...sen en massa junk som man hajjar noll utav. Men jag får inget ljud på play..!! Lägg ut er på YT istället... Tragiskt nog är man medlem på fejan men likväl inget ljud nja, nu verkar det funka igen, var väl bandpage som strulade lite..
|
| 17 Apr 2012, 17:51 |
|
 |
|
laros
Joined: 28 Dec 2007, 11:57 Posts: 3406 Location:
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
KingsHighway wrote: laros wrote: Kan du exakt förklara hur man lyssnar på ditt band!!! Har klickat på den stora NOTEN och kommer då in på något där det står Play/pause osv...sen en massa junk som man hajjar noll utav. Men jag får inget ljud på play..!! Lägg ut er på YT istället... Tragiskt nog är man medlem på fejan men likväl inget ljud nja, nu verkar det funka igen, var väl bandpage som strulade lite.. Nope, jag får det inte att fungera...synd det hade varit kul o höra
|
| 17 Apr 2012, 17:58 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
]hm, konstigt, alla andra har det ju funkat för, och är du dessutom medlem ska det väl inte gå att misslyckas  om du väntar en stund så kanske det funkar.. jag har inga problem o få fram det även fast jag inte är inloggad.. Prova att stänga ner webläsaren o öppna igen.. Nope, jag får det inte att fungera...synd det hade varit kul o höra[/quote]
|
| 17 Apr 2012, 18:11 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
Nej fan du har rätt, det kommer ju inget ljud... fan också, vad har hänt nu då...
|
| 17 Apr 2012, 18:13 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
nej nu fick jag ljud i högtalarna.. prova igen, och prova vara inloggad.
|
| 17 Apr 2012, 18:15 |
|
 |
|
laros
Joined: 28 Dec 2007, 11:57 Posts: 3406 Location:
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
KingsHighway wrote: nej nu fick jag ljud i högtalarna.. prova igen, och prova vara inloggad. Nope! Nada 
|
| 17 Apr 2012, 18:17 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
laros wrote: KingsHighway wrote: nej nu fick jag ljud i högtalarna.. prova igen, och prova vara inloggad. Nope! Nada  konstigt.. har du kopplat in stereon 
|
| 17 Apr 2012, 18:19 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
jag har ringt han som har hand om sidan, han har dock inte svarat..får återkomma om vad det kan va..
|
| 17 Apr 2012, 18:21 |
|
 |
|
persuader
Joined: 27 Jan 2006, 19:02 Posts: 1338 Location: Mothvirgin
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
KingsHighway wrote: persuader wrote: hatar facebook och vägrar gå med. finns ni någon annan stans? Soundcloud? jag tror du kan lyssna ändå även om du inte är medlem..därav varför vi kör med facebook, verkar ju som dom flesta kör genom det.. du kan väl prova--?`och återkomma om det funka... Nä får följande felmeddelande: The artist currently has no tracks in their playlist {{#img }}{{ artworkUrl }}{{/img }} {{ providerDisplay }} {{ title }}{{ releaseYear }} {{ numTracks }} tracks {{ icon | img }} {{ content }} {{ content-right }} Loading Tweets... {{ tweet.profile_image | img:class=user-icon }} {{ tweet.text }} {{ tweet.created_at }} Jag upprepar......Soundcloud och/eller Youtube
_________________ "Constipated people don't give a crap"
|
| 17 Apr 2012, 18:49 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
Nä får följande felmeddelande:
The artist currently has no tracks in their playlist {{#img }}{{ artworkUrl }}{{/img }} {{ providerDisplay }} {{ title }}{{ releaseYear }} {{ numTracks }} tracks {{ icon | img }} {{ content }} {{ content-right }} Loading Tweets... {{ tweet.profile_image | img:class=user-icon }} {{ tweet.text }} {{ tweet.created_at }}
Jag upprepar......Soundcloud och/eller Youtube[/quote]jo vi har upptäckt det, vi har inte haft nåt problem förrän idag.. vete sjutton vad det är bara.. hoppas åtgärda det fort.. youtube kommer så småningom..
|
| 17 Apr 2012, 19:09 |
|
 |
|
KingsHighway
Joined: 10 Dec 2009, 23:17 Posts: 1803
|
 Re: The Hightones på Facebook kom o lyssna
Nu ska det gå att lyssna igen..
|
| 18 Apr 2012, 17:09 |
|
|