Vart kan jag köpa omkopplare till pedalbygge?
Hej kära boj! Fick inte med någon footswitch till reverbet och tremolot på min Fender Princeton Reverb, så jag hade tänkt att bygga mig en.
I teorin borde jag bara behöva ett aliminiumchassi, två telejack, och två fotomkopplare. Problemet är att jag har så svårt att hitta ett ställe där jag kan köpa fotomkopplare.
Elfa har jag ströat runt på hur mycket som helst utan att kunna hitta vanliga pedalfotomkopplare, säljer de detta eller får jag vända mig någon annan stans? elfa.se gör mig snurrig. Har hittat en fotomkopplare på electrokit:
http://www.electrokit.com/fotomkopplare-3pol-vx.49079, dock känns det lite onödigt med 3-polig omkopplare i en reverb/tremolo-pedal, eller vad säger ni?
Jag borde kunna köpa från moodysounds, men jag köpte nyss två potentiometrar därifrån och fick betala 59 spänn frakt för 32 kronors elektronik så är inte så sugen att göra en liten inhandling från dem igen. Jag bor i Göteborg förresten!
Tacksam för svar!
_________________Spelar i
Mojo Harvest. Vår Facebook innehållandes senaste speldatum/musikvideos m.m hittar du
här