| Author |
Message |
|
Jyda
Joined: 10 Jan 2004, 12:09 Posts: 1927 Location: Stockholm
|
 Holdsworths nya signaturgitarr
Ser "Steinberghäftig" ut. http://www.carvinbbs.com/viewtopic.php?p=341473Tyvärr har Carvin nån sunkig policy att man måste gå igenom en "internationell portal" för att besöka deras sidor så man (åtminstonde jag) kommer inte åt mer info om gitarrerna på deras hemsida om man surfar från Sverige. 
_________________ The easiest thing is to be an artist because there is no diploma for it. Come and be a doctor, a philosopher, an atomic physicist, if you can. Artists! I don't like artists. - Ara Güler
|
| 04 Jan 2012, 16:03 |
|
 |
|
EvilHomer
Joined: 01 Dec 2011, 23:51 Posts: 580
|
 Re: Holdsworths nya signaturgitarr
Speciell gura för en mycket speciell kille 
_________________ "Jazz is not dead - it just smells funny"
|
| 04 Jan 2012, 17:17 |
|
 |
|
LadyLuck
Joined: 04 Feb 2009, 01:38 Posts: 315 Location: Helsingborg
|
 Re: Holdsworths nya signaturgitarr
Varför vill han inte ha huvud på sina gitarrer?
|
| 04 Jan 2012, 17:24 |
|
 |
|
FillmoreEast
Joined: 24 May 2008, 20:25 Posts: 1156 Location:
|
 Re: Holdsworths nya signaturgitarr
Skulle vara häftigt att se honom återvända till Gibson SG Custom eller Strata med två Humbuckers.
|
| 04 Jan 2012, 17:34 |
|
 |
|
K-G
Joined: 02 Oct 2004, 15:16 Posts: 4403 Location: Mojo-land
|
 Re: Holdsworths nya signaturgitarr
LadyLuck wrote: Varför vill han inte ha huvud på sina gitarrer? lätt gitarr=bra gitarr kanske 
_________________ "Att påstå att man inte är rasist samtidigt som man sympatiserar med SD och dess politik är ju lika ologiskt som att säga att man är vegan samtidigt som man käkar på en flintastek..."
|
| 04 Jan 2012, 18:46 |
|
 |
|
Martin Kuhn
Joined: 31 Dec 2007, 15:28 Posts: 2251 Location:
|
 Re: Holdsworths nya signaturgitarr
Vad jag vet om Holdworth är att han vill skona ryggen. Det andra är att han vill ha en extremt lätt och resonant gitarr, för att han spelar väldigt lätt med tunna strängar. Inget för grovarbetare om man säger.
_________________"The Tone is in your pants" http://kuhnamps.com
|
| 04 Jan 2012, 21:20 |
|
 |
|
rawburt
Joined: 03 Oct 2004, 16:06 Posts: 466 Location: Lerum/Göteborg
|
 Re: Holdsworths nya signaturgitarr
Värsta jag sett.. 
Last edited by rawburt on 04 Jan 2012, 23:11, edited 1 time in total.
|
| 04 Jan 2012, 21:38 |
|
 |
|
johan
Joined: 12 Aug 2002, 10:11 Posts: 1830 Location: Helsingborg
|
 Re: Holdsworths nya signaturgitarr
Fullständigt huvudlöst 
|
| 04 Jan 2012, 22:43 |
|
 |
|
bummer
Joined: 15 Jan 2009, 16:42 Posts: 2929
|
 Re: Holdsworths nya signaturgitarr
Märkligt att många signaturgitarrer är så dretfula. Den här, Luke, Albert Lee's (fast den är lite rolig förstås) m.fl. Eric Johnson, Billy Gibbons, Jeff Beck och Larry Carlton har iallafall den goda smaken att ha klassiska modeller.
|
| 05 Jan 2012, 08:35 |
|
 |
|
jasså
Joined: 14 Sep 2011, 13:47 Posts: 497
|
 Re: Holdsworths nya signaturgitarr
Förstår poängen med att ha en lätt och lagom gitarr när man reser. Köpte min första Hohner g3t i Bangkok för att få med mig en vettig souvernir hem och att den var billig. Har sedan fixat en till på ebay. Varför? Jo- jag upptäckte att det var ett jävligt användbart och bra instrument som väger en fjärdedel av normalgitarrens vikt och som man nästan stoppar ner i en rymlig rockficka (fast en del sticker ju upp). Slängde upp den med softbag på hatthyllan vid hemresan utan att någon reagerade. Inget tjaffs vid varken incheck eller security. Att det sedan inte finns mer på guran än vad som behövs är oxå ett pluss för driftsäkerheten; -inte mycket som kan pajja ens vid ganska omild behandling. Använder numera dessa jämt, -även på scen. Fundera på att avyttra de andra "normal"-gurorna men hoppas att de ska hinna bli vintage lagom till pensionen.
|
| 05 Jan 2012, 11:56 |
|
 |
|
daniel_s
Joined: 03 Apr 2008, 14:12 Posts: 58 Location:
|
 Re: Holdsworths nya signaturgitarr
Jag gillar dem. Har varit sugen på en headless under en längre tid.
Dock så är det skitfult med loggan på kroppen. Steinberger har ju precis likadant. Jag förstår att den inte får plats på huvudet längre, men det är fortfarande fult.
|
| 05 Jan 2012, 16:45 |
|
 |
|
rejjo
Joined: 12 Mar 2009, 19:59 Posts: 742 Location: Lund
|
 Re: Holdsworths nya signaturgitarr
bummer wrote: Märkligt att många signaturgitarrer är så dretfula. Den här, Luke, Albert Lee's (fast den är lite rolig förstås) m.fl. Eric Johnson, Billy Gibbons, Jeff Beck och Larry Carlton har iallafall den goda smaken att ha klassiska modeller. Klassisk modell?  Den är fräck dock.. 
_________________ / Carl-Johan
|
| 05 Jan 2012, 17:09 |
|
 |
|
26rednef
Joined: 04 Sep 2011, 17:21 Posts: 406
|
 Re: Holdsworths nya signaturgitarr
Hej. Inte alla är så speciella och "fula", dessa båda är väldigt snygga i mina ögon och öron i alla fall. http://www.youtube.com/watch?v=b927Zhjx ... re=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=v0dpBING ... re=relatedMvh, 26rednef
|
| 07 Jan 2012, 14:12 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
 Re: Holdsworths nya signaturgitarr
Tja den mannen har ju rätt bestämda uppfattningar hur hans gitarrer skall vara och jag har den gamla godingen AH10 och den har ju svaj i aluminium utförande vilket man kan tycka är puckat. Men börjar man fundera lite djupare över hur hela den gitarren är byggd konstruktionsmässigt och med vilka materialval så förstår man varför han var så besvärlig med ingenjörerna. Spelstilen säger allt om varför han vill att gitarren skall respondera på ett visst sätt. Låter nya guran lika bra som gamla AH10 så kan jag lätt tänka mig att köpa en hur fan den än ser ut 
_________________ Det är aldrig försent att ge upp
|
| 07 Jan 2012, 14:55 |
|
|